Jumaat, 9 Januari 2009

MALAM INI !!! FORUM PALESTINE I DI DEWAN MAJLIS PEGUAM


JUMAAT
9hb Januari 2009
JAM : 8 Malam

TAJUK : BUKAN HANYA PERANG – MITOS DAN REALITI DI PALESTINE

AHLI PANEL:

DR. ROSLI OMAR
DR. FARISH A NOOR
PROFESSOR GURDIAL SINGAH NIJAR
TUKAR TIUB

TEMPAT : DEWAN MAJLIS PEGUAMJalan Lebuh Pasar Kuala Lumpur

ANJURAN : Majlis Peguam/ The Malaysian Social Research Institute (MSRI)/
Cakap-Rakyat Group


SEMUA DI JEMPUT DATANG – TOLONG HEBOHKAN BERITA INI.




28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah semalam masuk awani, malam ni bagi ceramah pula. Hai bila nak masuk bertanding jadi YB ni?
Pegang tasbih dah ada gaya. Zikir apa bang?
Seluar tu biar betul2 panjang atau pendek terus. Boots dah mengancam.
Jangan marah :)
Berhujah hebat sampai YB berdesing telinga.

Tanpa Nama berkata...

Bila tgk debat awani mlm td, ketawa terbahak2 aku...
pertamanya tgk YB ameno terkedu2 kena sekolah dgn TT..
keduanya perilaku TT yg cool, selamba dan siap bwk tasbih dan berzikir masa YB Pasir Salak tu tgh berhujah...
ketiga, lawak sgt2 tgk YB tu macam terkejut beruk bila TT sergah hujah dia on the spot, tak pasal2 berspeaking lak org tua tu...
keempatnya, pengerusi pun macam pening kepala nak control debat tu, terduduk dengar hujah TT..

p/s harap awani tak serik untuk jemput TT lagi, pasti ranking penonton tinggi bila TT berbicara... bravo HSHAMUDIN RAIS a.k.a. TUKARTIUB!!

Tanpa Nama berkata...

TT
You bijak menjelaskan isu atau kedudukan sengketa Palestin dan Israel dengan terang, meyakinkan dan jitu sekali. Di Dewan Majlis Peguam nanti huraikan perkara yang sama kerana ramai tak tahu nak mengambil sikap yang wajar mengenai Palestin, misalnya kaum dan fahaman Zionis di belakang isu ini. Ramai tak faham kerana dapat maklumat seperti tahi angau YB Tajuddin. Kalau semua rakyat Malaysia faham maka akan turun mereka termasuk semua kaum berdemo, kini yang berdema cuma orang"Melayu", orang Tionhua, India dan lain-lain kecuali pemimpin NGO takut nak menyertai demo mengungkapkan rasa meluat terhadap AS yang dikuasai Zionis itu. TT, sdr mempunyai tanggungjawab besar tau!

Tanpa Nama berkata...

Hebat betul la TT sekolahkan YB SARKIS semalam.Memang respek la sama tuan.Boots dan tasbih tu buat lagi tambah respek. :p

Tanpa Nama berkata...

Bro,

pueh ati tengok TT kat awani smlm hujah sarat ngan fakta dan sejarah.
kesian tengok YB salak buat muka seposen.. muka xpueh ati tp hujah xreti...
kah..kah..

nak jugak tanya penganjur, apa kreteria2 menyebabkan YB salak layak berhujah pasal Gaza di awani smlm...

ahli politik a.k.a YB umeno bersidang hanya gah dengan pendirian xkemana seperti kata TT, hanya membuang masa..

tahniah TT..
sokong TT 100%..

Tanpa Nama berkata...

Bro,Congrats semlm life kat TV,Tonight kat Leboh Pasar.Sure I'll be there.Peluang keemasan utk bersua orang nya.Bertemu muka.Tak nak ngikut stail Pak Arab "bertindih pipi" tetapi sampai kini tak sepakat hadapi zionis.Apatah lagi panel nya handal handal belaka.Thanks for inviting..Kiff.

nanang berkata...

Sdr Isham,

Saya setuju dengan anda- isu Pelistine bukannya isu Agama- Islam Lawan Yahudi.

Ia adalah isu rakyat sebuah negara yang berbilang bangsa dan agama yang hilang tanah kerana penjajahan Zionis.

Jangan bawa isu Islam lwn Yahudi, tak betul dan sudah lapok. Ia adalah isu KeAdilan dan kemanusiaan. Baru Cina,India,Mat Salleh, Iban ,Kadazan,Siam boleh sokong.

Cuma masa 30 minit terlalu singkat. Pengerusi pulak tu nak jadi ahli panel pulak ! Syabas u punya performance very good !

Tanpa Nama berkata...

salam saudara hisham..saya ada menonton anda dalam sudut pandang..saya ingin berkongsi sesuatu..kenyataan saudara berkenaan semua nabi 25 rasul adalah berasal dari bani israel itu adalah silap saudara..kerana keturunan nabi ishak nabi yaakub nabi yusuf dan bebrapa orang nabi lagi sahaja yang berasal dari bani israel..rasululullah sendiri berasal dari keturunan arab quraisy iaitu keturunan yang mulia yang sampai sekarang yang sememangnya adalah puak arab sejati yang lemah lembut dan sopan..saudara boleh rujuk kitab aqidatunajin..nabi adam tiada keturunan kerana asalnya dari tanah..maaf saudara hanya sekadar berkongsi dan memperbetulkan sedikit kesilapan kerana hanya tersilap kata akidah kita boleh pincang saudara...wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

asal palestine memang dari negara israel..dalam al quran ada nyatakan palestine akan tetap jatuh ke tangan israel dan bila ini berlaku maknanya kiamat memang sedang menuju kita..cuma yang kita mampu buat ialah mempertahnakan keselamtan rakyat palestine dan membela nasib mereka yang ditindas oleh yahudi laknatullah..

Tanpa Nama berkata...

yep aku setuju. isu palestin israel bukannya isu agama. itu cuma itu nasionalism dan penindasan ekonomi.

Tanpa Nama berkata...

Sape yang pegi malam ni tolong record video. aku nak dengar pandangan dari Dr Farish Noor tapi tak dapat datang pasal busy.

Tanpa Nama berkata...

chesshhh tanpa nama ni sikit2 takot terpesong akidah la ape la...tukartiub cume tersilap sikit je drp fakta susur galur keturunan 25 nabi tu je..xdenye nk terpesong akidah..takot sgt kenape?adakah agama islam tu terlalu lemah?dgn adanya org y berpikir cmtu,islam mmg akan lemah..

sket2 takut..mlayu btol laa pthuihh..nk berakidah sgt g masuk blog lebai sudin ke..tok siak mail ke..
blog tukar tiub ni blog pembebasan minda terjajah!!!bkn utk org kolot mcm lu...blahhhh!

Orang Kristian juga berhujah sekiranya seseorang Islam itu benar-benar mempercayai agamanya, mengapa mereka perlu takut sekiranya pihak Kristian menggunakan cara dakwah mereka sendiri?. saya ambil perumpamaan eropah yg telah diterjemah "apabila kita sudah jatuh cinta kepada seseorang; tidak kira walau secantik atau sehensem manapun orang lain, cinta kita kononnya pasti tidak akan beralih arah".

so islam itu agama yg kuat,yg terpesong akidah adalah org yg lemah mcm ko ni..mlayuuu!!!haktuihhh..

long live hisham rice..for malaysian republic of socialism president!

Tanpa Nama berkata...

Salam

Caya la bro Isham, gua respek lu.
Cakap dgn penuh keyakinan, fakta detail, mmg best YB tu kena hentam. Spatutnya rancangan tu buat 2 jam, baru best dengar.

YB tu patutnya campak ke Sg Perak jer, bg buaya makan.

Idup TT,
prom Shima

Pelan Cap Ayam berkata...

Boss, ko memang best semalam. Aku tengok Tajuddin tu dah naik semput..keh keh..nasib baik setengah jam, kalo 1 jam? Mau terberak Tajuddin tu oi!

Tanpa Nama berkata...

asparados,

aku setuju ngan ko. blog ni blog pembebasan minda. kalau nak cerita hukum itu hukum ini akidah itu akidah ini pegi baca blog ustad sudin keladi je la. takde sape yang peduli.

hidup bang isham !! sayang perbincangan semalam kejap sangat, si pasir salak tu pulak bodoh nak mampos selalu potong bila isham nak cakap.

teruskan berjuang komrade isham !!

working men of all countries, unite!!

Tanpa Nama berkata...

I thought the YB was not too bad actually. Tak sebodoh yang most people here think.Yang menjadi tanda tanya ialah muka YB nampak kering sangat.Sakit ko, anxiety ko (that's why Isham bertasbih...to calm down his anxiety? Seluarnya pulak singkat.Kah kah kah)

But it was a good discussion.I'm glad we are all opening up (at AWANI at least) Hidup AWANI!

Tanpa Nama berkata...

hahhaha masih cerita pasal astro awani ke...

aku tengok apsal but Doc Mart kau tu 'line kuning' dia dah pudar sangat..kata kau polish kat Bangladesh itu ari hahahahaha

aku pun setuju sangat mesti YB pasir salak tu terkentut-kentut(takde bunyi) terus nak cakap inglish

jumpa malam ini brader!!

Tanpa Nama berkata...

lagi baek bro Isham sorg je yg ckp smlm,xpyh diundang si pasir salak tu..
munkee tu dlm parlimen bkn maen dia menyalak,mlm td cam bdk bodoh je kahkahkah

sydeen aka saidin berkata...

aku takut ko berdua tu bertumbuk jer. tak pasal pasal moderator tu bertukar jadi pengadil

shahrizalisme berkata...

tima kasih kepada yg upload program di awani semalam di you tube. kalau rajin lagi sila upload program di Bar Council mlm ni kat you tube. Dapat kami yg di perantauan ni menonton sama. Monsieur Hisham kelakar habis kah kah kah..siap bertasbih sambil nampak betis kah kah kah

Dear prof gurdial singh nijar, my ex law professor please crack some jokes tonight. we don't see each other for a long time.

Ciou!

Tanpa Nama berkata...

asparados..
maaf la bukannya soal lebai atau tidak..kalau kita sendiri sebagai beragama islam silap dan menunjukkan kesilapan kita kepada org2 yang beragama lain sememang nya itu suatu kelemahan yang menyedihkan lah..saya hanya menegur sedikit kesilapan saudara hisham kerana saya sukakan cara pemikiran beliau namun bagi saya tiada yang salah jika tegur menegur ..dalam islam sendiri disarankan tegur menegur perkara2 yang tak betul walaupun nampak remeh ...tapi hal susurgalur keturunan nabi tak boleh buat main2 asparados..dan saya yakin saudara hisham sendiri dapat menerima teguran dari saya hanya sebagai sahabat ...wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

asparados-->>"Orang Kristian juga berhujah sekiranya seseorang Islam itu benar-benar mempercayai agamanya, mengapa mereka perlu takut sekiranya pihak Kristian menggunakan cara dakwah mereka sendiri?"

orang2 yang kuat iman dan kuat pegangan agama INSYALLAH tidak akan terpesong dan tidak akan terpengaruh... kristian dengan cara dia islam cara islam..u ni perlu mendalami ilmu islam lagi..asparados cerdik tetapi BODOH.. :)

Tanpa Nama berkata...

Dlm satu buku yg aku baca, bermula dgn Nabi Ishak (anak Nabi Ibrahim melalui istrinya S.Sarah) hingga ke Nabi yg ke 24 iaitu Nabi Isa adalah satu keturunan. Maka susur galur inilah yg membentuk bangsa yahudi. Cuma Rasul akhirzaman Nabi Muhammad sorang saja bernasabkan keturunan Nabi Ibrahim tapi dr sebelah Nabi Ismail, dan berbangsa arab iaitu +-538 tahun selepas wafatnya nabi Isa. Tu pasalla org yahudi ni rasa cam depa ni bagus dan sgt perasan krn depa la golongan beragama wahyu yg paling awal.

Tanpa Nama berkata...

err...(aku tertinggal) NAsab keturunan Nabi Muhammad adalah dari Isteri muda Nabi Ibrahim iaitu Siti HAjar. Maksudnya Nabi Ibrahim ada DUA isteri yg salah satunya hati tak berapa elok... kalu diteliti dari segi perangai madu2 ni, ternyata Sarah adalah sorang yg kaki jeles, manakala Hajar cool. Begitula keadaannya..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong asparados. korang sumer budak2 PAS pegi kutip sampah jaga parking saja lah.. toksah nak tunjuk pandai kat sini.. setakat bawak hujah hadis2 sampah tu lebai sudin pun tau.. sini bukan tempat nak tunjuk siapa lebih islam. pergi jahanam budak PAS.

Tanpa Nama berkata...

meh sini tanpa nama..aku skolahkan agama sket...

ko ckp keturunan arab ni lebut dan baik budi pekertinye?zaman sblom nabi lahir,org arab la bangsa yg jahil dan jahat...abu lahab&abu jahal tu sape???sebab tu allah turunkan Muhammad sebagai pembimbing mereka utk menghapuskan kebejatan akhlak org arab...contoh arab yg jahanam pon ramai skang...mat jilbab..pemimpin negara arab etc...skang ada paham?

cisss...sket2 nk tunjuk sape lebih islamik...takut rosak akidah..soal iman dan akidah ni adalah ketetapan jiwa masing2..

ketahuilah bahawa..tiada paksaan dlm islam!kite org islam..bkn org arab..ni lah org melayu,sibuk nk menyamar jd arab...anggap yg dtg drp arab tu adalah islam..itu silap..

dasar minda terjajah oleh rtm,cmtulaa..haishh mlayu...suddah2 laaa

Tanpa Nama berkata...

asparados..
memang arab ni golongan yang kasar tp bukan semua arab tu jahat...saya dah nyatakan..keturunan nabi muhammad s.a.w yang lemah lembut iaitu dari keturunan quraisy..kalau u cakap semua arab tu jahat maknanya termasuk la rasulullah dan para anbiya' yang lain...saya tak kata arab tu islamik..ada ke???pegi bukak kitab aqidah la asparados..paleotak awak ni dah terlalu takde nilai islam..agaknya awak bukan islam kot..memang tadak paksaan dalam islam..itu hanya untuk orang yang nak masuk islam mm sape yang tak sekolah ni???u nak pikiran sosialis ke liberalisme ke sekular ke lantak la..islam jangan tolak tepi...tu pun kalu u islam la..

Tanpa Nama berkata...

Ya aku sokong...bukan saja Abu jahal..lahab...Tapi Sy Umar Alkhatab pun masa jahilnya sgt brutal, hingga bunuh anak sendiri..Nyaris2 nak bunuh adiknya.. Tapi, sahabat Nabi tu, berubah jadi muslim yg taat dan cemerlang setelah mendapat hidayah Allah... Pendekata Islam telah mensopankan manusia yg kurang sopan. Cuma manusia je tak mau guna inisiatif ini.