Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Januari 2010

BAGIMANA TANAH MELAYU TERJUAL




MELELEH AIR LIOR CUKONG MELIHAT TANAH PENJARA PUDU




YTL TERIKAT DENGAN PERJANJIAN - melayaua

Syarikat pemaju, Yeoh Tiong Lay (YTL) tidak boleh membangunkan apa jua jenis pembangunan komersial lain di kawasan yang telah diperuntukkan untuk pembangunan rumah kos rendah di Kampung Railway, Sentul.

Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk M. Saravanan berkata, ini kerana syarat menetapkan sebahagian kecil kawasan pembangunan perumahan adalah untuk rumah kos rendah dan sederhana.

“Sudah termaktub dalam perjanjian iaitu setiap pembangunan khususnya melibatkan pihak swasta, 30 peratus daripada kawasan untuk pembinaan rumah kos rendah dan sederhana.

“Oleh sebab itu, mana-mana pemaju termasuk YTL harus mematuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan.

“Mereka tidak boleh membuat pembangunan komersial yang lain selain daripada perumahan kos rendah,” tegasnya.

Sebelum ini, penduduk Kampung Railway dan sekitar Sentul mendakwa, YTL menerusi anak syarikatnya Sentul Raya Sdn. Bhd. telah berjanji pada 1994 untuk membina 3,000 unit rumah kos rendah dan sederhana, dua buah dewan serbaguna serta sebuah padang bola di satu kawasan di Sentul.

Perjanjian itu, kata mereka, termaktub dalam surat dan pelan projek bertarikh 6 Oktober 1994 yang ditandatangani oleh Pengarah Eksekutif Sentul Raya ketika itu, K. Tharmalingam.

Dalam pada itu, Saravanan memaklumkan bahawa pihaknya telah mendapat surat daripada YTL yang menyatakan kesediaan mereka untuk berbincang bagi menyelesaikan masalah tersebut.

“YTL perlu mengutamakan perjanjian tersebut iaitu membina rumah kos rendah untuk penduduk-penduduk di sana.

“Selain itu, kebajikan mereka (penduduk) juga perlu dijaga memandangkan sebahagian besar di antara mereka telah menetap selama 60 tahun di kawasan berkenaan,” katanya lagi.

Tambah Saravanan lagi, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak akan menukar syarat-syarat yang telah ditandatangani pada 1994 itu.

Bagaimanapun, harga penjualan rumah yang pada asalnya sekitar RM25,000 akan dinaikkan kepada RM40,000 seunit.

“Kami juga mengambil kira akan kos pembangunan sekarang memandangkan harga bahan mentah juga berbeza jika dibandingkan dengan harganya sekitar 16 tahun dahulu.

“Saya percaya masalah ini akan selesai dengan segera dan nasib penduduk-penduduk di sana akan terbela selepas saya dan YTL berbincang dalam masa terdekat ini,” ujarnya lagi.

nota:
lihat inilah cara cukong merembat tanah.
inilah mondus operandi yang mereka lakukan

pertama : cari tanah kerajaan
kedua: cari melayu untuk jadi kaki sogok – kalau boleh jadikan pengerusi
ketiga: buat kertas kerja dan cadangan
keempat: dalam cadangan katakan akan disediakan juga rumah rumah murah, padang bola, rumah ibadah.
kelima: melayu kaki sogok akan bergebang tentang projek cukong ini – untung untung dapat amoi
keenam : menteri luluskan – perjanjian dibuat – fulus masuk
ketujuh : dirikan kondo.
kelapan : lambatkan membuat rumah rumah murah, padang bola, tempat ibadat – rembat tanah tanah ini juga
kesembilan : minta batal perjanjian buat rumah murah untuk rakyat
kesepuluh : hairan ke? ini trik lama... trik para cukong tipu melayu kah kah kah

nota:
inilah caranya kenapa semua kota kota dan pekan pekan dalam negara
kita ini dimiliki oleh cukong cukong – inilah caranya.

nota:
akan lingkup penjara pudu
akan lingkup jalan peel
akan lingkup tanah tanah kerajaan di sekitar dewan bahasa
akan lingkup opis stesen keretapi dsebelah masjid negara
akan lingkup kawasan perumahan saan peng
sedang lingkup tanah disebelah muzium negara ( sedang dipangar sekarang)

nota:
ketuanan melayu berdegar degar
tanah melayu tinggal saekar kah kah kah





26 ulasan:

Sukj berkata...

HIDUP CUKONG...HIDUP CUKONG...kah kah kah kah

PERGI NEGARA ARAB PUN BAWA CUKONG-CUKONG

NAK PELINGKUP TOK ARAB PULAK...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mana geng Umno wilayah persekutuan....tak mahu bagi ulasan ke?...Dah dapat duit faraid ke?...itu yang tak berani bersuara...kahkahkah

nik ajis berkata...

satu kes dlm sejuta..

yg ada kuasa gila merampok harta negara..
Yg takde kuasa marah bagai nak gila...
Bila dibagi kuasa dia pun bantai juga..
Kuasa..kuasa..kuasa...contoh kelakuan semua depan mata

Yg pasti..cukong lahanat cina ni tak kira pemerintahan siapa..dia rembat semcm je..

Salah siapa..salah melayu ke?

kgpadangbalangmari! berkata...

Bro Isham!

Jgn lupa satu lagi tanah rezab Melayu yang cuba dirembat oleh cukong dan lanun yang bertopengkan pejuang Melayu tulen. Betul2 dekat dengan Sentul gak bro.

Kampung Padang Balang bro.....

Baru semalam (Ahad) ada perjumpaan badan bertindak, diorang bengang pasal masa TPM (bro panggil dia Mat Sembab kan?) datang kawasan Batu, diorang nak serah memo bantahan pelan KLCP yang nak tukarkan Kg Padang Balang kepada stesen LRT (WTF?), tapi lanun bertopengkan pejuang Melayu dah block habis.

Skang ni diorang nak hantar terus ke Putrajaya, nak redah terus!

Minggu depan Datuk Bandar nak datang, kitaorg nak pakat serang dia bro......

Orang Kg Padang Balang, we are with you! Lawan jangan tak lawan!

Tanpa Nama berkata...

Syair nasib badan:

Montori kata melebong-lebong
Mb pikir $$$ menonong-nonong
Abis tanah org tua kampung
Dikebas cukong juga yang untong

Org kampong meleleh air lior
tanah pusaka tergadai bior
Pegang telor usaplah telor
lain kali undi lagi ameno

mana pesaka mana pukida
senyap macam telor tak ada
sunyi sepi mulut tekunci
senyum senyum $$$ sudah mari

mak cik makcik terpinga pinga
pak cik pak cik ternganga nganga
dulu undi ameno buat apa
skang ni padan lah muka

Kunun nak bawak pergi mahkomah
Ingat buleh dapat semula tanah
Dula ada sekarang punah
Undi dacing hidup menanah

Pak cik mak cik umur meningkat
apa nak kata dulu tak sepakat
napa dulu umeno diangkat
tak pe, lepas ni duduk umah bertingkat-tingkat

Ini syair nasibnya badan
pengajaran hidup cicit dan taulan
dah kena kencing tak jadi teladan
merana akhirnya seluruh badan

Inilah syair nasibnya badan
Padan!

Harris berkata...

Woi melayu2.!!Bila lagi nak sedar?Sudah2 la tu jadi bodoh sokmo2 dok sokong kerajaan yg dah tlampau lame n sdg mereput..Dah byk dh tanah2 melayu kna rembat dek puak2 lahanat nih.Sape punye keja?Ameno la punye keja.Ketuanan melayu pukimak lu la!Pegi mampos same ketuanan mlayu..

Tanpa Nama berkata...

Melayu um-NGOK mampuih takkan sedar..

Separuh tanah rezab MELAYU tergadai pun masih nak berdegar-degar cakap pasal ketuanan MELAYU?

LANCAUUUU LA WEIIII!!!

opus berkata...

dah tanah jadi emas. apapun boleh berlaku. tanah penjara nak jadikan kawasan perumahan kos rendah. rakyat menjeling, nampaknya kali ni lain pulak kedengaranya. dah jadik atok pun dapat2 lagi umah. yang kecil berhingus nak dapat apa? kotak gula2 la tu...

Tanpa Nama berkata...

....gua dah cakap melayu yg sokong perikatan..umno.bn..semua nya bangang2 bodo2 baral2..pak2 mentri kaya raya.......bro t tiub gua nk cite kt lu ni...mingu lepas gua turun rumh tn.sri .dato2 datin2 gua kaki sebok je...semua kaki minum arakkkkkkk .haram jadahhhhhhh .keluar dalm tb huhhh cakp pijak semut pun tk mati..baik tk ingat...lingkup harta negara...

alahai berkata...

alahai kamu semua. semangat itu sudah ada, bila lagi mahu dilaksana. ayuh semua kita bangkit, jom demo sana sini, kita kumpul melayu sejati demi merembat melayu yang suka mengira pakai kati.

madbi berkata...

bukan takat tanah ajer..... karipap melayu pon dah berapa banyak kena rembat cukong....????? suma duit punya pasal!!!!!

Johan 23.01.84 berkata...

Isham,check email lu..

Sudin berkata...

Dan jangan lupa... e-tanah telah lama wujud....!!!
Siapa kepalanya ?
Tu.....mamak setan madey dan Daim setan pukimak....!!!!!!!!
Pelan ke,topo ke ada dalam tangan mereka....mana-mana tanah kerajaan yang kosong dalam poket mereka hasil ujudnya e-tanah ni.....JUPEM kena kencing pun tak sedor....!!!
Jadi barua Umno/Bn...!

Bonda berkata...

Salam... bonda tumpang lalu, apa kabar anak-anak semua

Tanpa Nama berkata...

yeaha...takder ke idea nak halau cukong2 ni...halau ameno saja tak cukup berbaloi...mari kita cari jalan untuk mengajar cukong2 kapitalis ni pulak...

jika tidak, PR naik kemudian hari, PR pun akan lingkup dengan cukong2 ni...

Atau kita sokong parti baru..PC...Parti Cukong...

suis-media berkata...

Tuan tt

Itu tuan cerita pasal cukong lancau di bandar,,,cukong cukong lancau di kampong lagi dhasat,,habis semua tanah tanah orang kampong tergadai pada cukong ni,,mula mula kasi pinjam wang sikit lepas tu bagi pinjam lagi banyak yang agak agak orang melayu kampong tak boleh bayar dengan mencagarkan geran tanah pada cukong sial ni,,orang orang kampong yang bodoh ni dah tentu orang umNO ngok kalau orang pas biasanya nya cerdik sikit,,lagi pun orang umNO ni tanah dapat free,,tanah kurnia sebab tu tergadai pun dia tak kisah.

Tanpa Nama berkata...

Jawapan saer Nasib Badan:

Bonda konon!!!

Apa jadah kau buleh buat

tanah banyak dah tinggal sekerat

Hidup senang jadi melarat

Tabur janji bulat-bulat

Rakyat marhaen terkulat-kulat

Cukong jugak mendapat berkat

Akibat ameno buaya darat


Kebaslah tanah selagi ada

Biar marhaen papa kedana

Mana-mana kosong ameno yang punya

Bawak mati harta dan dosa

Duduk lama dalam neraka


Amanah rakyat dah kena sapu

Cakap pemimpin merapu-rapu

Kehendak rakyat langsung tak laku

Hiasan hidup tipu menipu

Mampus besok baru bonda tau!

Tak ada sapa nak tolong lu!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk yang menyamar sebagai nik ajis:

Janganlah salahkan cukong semata

Cukong tu tak boleh hidup membiak kalau tak ada orang-orang kita yang ada tanda 10% kat dahi.

Sekang ni, mat 10% tak ubah macam kucing yang jinak dengan tikus.

Kucing skang tak macam kucing zaman Tun razak dulu. Kucing skang dah pandai bela tikus.

Itu pasallah cukong banyak. banyak macam tikus kerana kucing yang membelanya!

cassa berkata...

Salam Empunyer

MENYUKONG SANE SINI
KEMBONG PERUT SUKA HATI
ESOK LUSA MENYUKONG LAGI
TU YANG MUYYIDDIN SEMBABB PIPI

MENYUKONG SANE SINI
SAMPAI LIDAH TERCEPIT GIGI
ESOK LUSE MENYUKONG LAGI
TU YANG NAJIB DA MACAM MUNKEE

MENYUKONG SANE SINI
EHH DA BERSARA PUN NAK LAGI
ESOK LUSE MENYUKONG LAGI
TU YANG MADEY AJAR DARI DULU LAGI

HEY CUKANG DAN CUKONG SANE SINI
BILE LA DEPA NAK MATI
AKU TAK TAHAN GELI HATI
AKU RAKYAT YANG MELARAT MEREMPAT MEMINTA MELEPEK DI BUMI SENDIRI...

P/S: BRO ISHAM, AKU GELI HATI NGN TULISAN KO. TANGKAP DALAM. LAST-LAST AKU DA PUN MENGERTI..
HAR HAR HAR
HAR HAR HAR
HAR HAR HARRKKKKTUUIIHHH MUNKEE
(tiru sket r,)

Tanpa Nama berkata...

ABE HISYAM,
Apa pasal duk menyibuk, kerja rembat tanah melayu bukan kerja baru. kami dah lama buat, tak ada orang melayu marah pun.
Kami tak tipu orang cerdik, kami tipu orang bodoh.
5 tahun sekali jadi bodoh bukannya bodoh sangat.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana tanah melayu terjual????

Jawapan mudahnya....ribu-riban lah!!!

Jawapan susah:

1. Melayu bolehlahhhhhh....
2. Melayu baik hati.
3. Melayu tak berkira.
4. Melayu tak fikir panjang.
5. Melayu dapat harta mudah.
6. Melayu malas kerja susah.
7. Melayu tak pandai ilmu hisab.
8. Melayu malas berfikir.
9. Melayu kemaruk duit.
10. Melayu pakai broker melayu...hahahahah!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dah separuh Tanah REZAB Melayu hilang, bukan semata-mata kerja CUKONG la beb. Tu kerja dewa-dewa yang menjaga KETUANAN MELAYU.

Jangan marahkan sangat CUKONG, marahkan dulu dewa-dewa yang jaga ketuanan Melayu tu, sebab diaorang yang bagi green light.

Dewa-dewa ketuanan Melayu nie dapat komisyen jual tanah REzab Melayu bagi sket kat PARIAH-PARIAH um-NGOK untuk menyalak.

Yang Baghal nak mampuih PARIAH-PARIAH um-NGOK yang tak sedar-sedar kena tipu bulat-bulat.

BAHLOL !

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni hidup untuk makan, untuk duit untuk keuntungan

sekarang orang yang mengaku manusia ni dah semakin hilang harga diri

lebih-lebih lagi harga diri MELAYU yang sudah semakin melayu

sudah takdir orang melayu akan tetap tewas, mengapa bukan mereka tak boleh pikir tapi saja taknak dan malas nak pikir

memang melayu bingai !!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita kene cipta satu akta jika PR menang nanti:

1. Halau (buang negeri) orang2 kaya Melayu keluar negara yang mana harta mereka yang diambil menggunakan duit yang salah, disita dan dimilik negarakan semula. Serta anak2 pinak mereka.

2. Halau (buang negeri)cukong2 india, cina kaya yang mana harta mereka yang diambil melebihi kemampuan hasil sekongkolan menjilat jubur taik umno-bn-mca-mic dan diusahakan secara salah. Sita segala perniagaan mereka dan dimilik negarakan. Serta anak2 pinak mereka.

3. Mana2 datuk, tan sri2 ntah haper kelancau semua diteliti semula gelaran2 kapitalis ini dan dibatalkan jika perlu. Atau ditiadakan terus gelaran2 pukimak ini.

4. Err...sultan? rajagopal? camana? hahahaha... nak kene strip jugak ka? woi2.. lanun2 ni, kene belajar jadi rakyat la pulak... asyik mentekendarah duit rakyat jer... bukan menjaga rakyat! tulung jaga rakyat, ada upahnya kan, rajagopal?

Tanpa Nama berkata...

aku nak join serang datuk bandar..aku nak baling ngan air kencing la..mamat mcm ni pun leh jadi datuk bandar..bangang macam tak skolah..ckp ikut buntut..sedap mulut ckp padang balang kawasan setinggan..bas**rd..tak buat kajian ke..aku kalau jumpe mmg aku ludah je muke die ni..
nong chik..u b**tard!

jebatmalaya berkata...

salam. bro hisham.. story pasal tanah ybk di serendah... khir toyo yang 'miskin' dapat banyak tanah... dapatkan info sebenar...