Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Januari 2010

BERITA SEDIH - TANAH DI RAMPAS LAGI



ZIONIS LUAR NEGARA RAMPAS TANAH TOK ARAB





ZIONIS TEMPATAN RAMPAS TANAH DI BEREMBANG




MAHU PAMPASAN SETIMPAL - melayau

ALOR GAJAH Kira-kira 115 penduduk Kampung Pulau Sebang di sini merayu keprihatinan kerajaan negeri bagi membela nasib mereka setelah diarah meninggalkan kediaman yang didiami sejak lebih 50 tahun lalu.

Penduduk tersebut diarah berbuat demikian oleh Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG) dan Pejabat Tanah dan Daerah Alor Gajah bagi memberi laluan kepada projek pembangunan semula Pekan Pulau Sebang yang dirancang kerajaan negeri.

Pengerusi jawatankuasa bertindak penduduk, Abu Samah Abu Kaseh berkata, pihak berkuasa terbabit sudah mengeluarkan notis pindah dan mengarahkan penduduk mengosongkan rumah biarpun mendapat bantahan pemilik tanah.

Katanya, daripada 36 lot tanah yang terlibat dengan pengambilan tersebut, empat pemilik lot tanah di situ enggan berpindah walaupun ditawarkan bayaran pampasan pada harga tinggi.

‘‘Ada sebahagian penduduk sudah menerima notis pindah. Berikutan itu, semua penyewa rumah di kawasan terlibat sudah mengosongkan rumah mereka dan ini menyebabkan pemilik hilang punca pendapatan.

‘‘Ini terutama mereka yang bergantung kepada hasil sewa rumah, dan sebahagian besar pemilik tanah ini sudah uzur serta tidak mempunyai pekerjaan untuk menyara hidup mereka,” katanya.

Abu Samah berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan pemilik tanah yang terlibat dengan pengambilan tanah pembangunan semula Pekan Pulau Sebang di sini hari ini.

Pengambilan tanah di situ melibatkan kawasan seluas kira-kira enam hektar yang didiami oleh 115 pemilik tanah termasuk penduduk yang mengusahakan ternakan ikan.

Selain itu kata Abu Samah, melalui rundingan awal, penduduk ditawarkan pampasan oleh Pejabat Tanah Daerah Alor Gajah sebanyak RM7 dan RM9 bagi sekaki persegi.

Bagaimanapun katanya, jumlah tersebut dianggap terlalu rendah berbanding RM20 hingga RM30 sekaki persegi yang dinilai oleh syarikat penilaian tanah swasta yang dilantik jawatankuasa bertindak penduduk.

Ujarnya, justeru penduduk kesal dengan jumlah pampasan yang ditawarkan apatah lagi setelah merujuk kepada undang-undang Warta Tanah, pihak berkuasa terlibat wajar membayar pampasan pada harga yang lebih tinggi.

‘‘Atas alasan itu, sebahagian besar pemilik tanah berhasrat membawa kes ini ke mahkamah bagi mendapatkan pampasan sewajarnya sekali gus menyelesaikan segala kekalutan yang membelenggu penduduk,” katanya.

Namun, katanya, penduduk sedia berbincang lebih lanjut dengan pihak berkuasa berhubung tawaran untuk berpindah bagi membolehkan kawasan itu dibangunkan.

Salah seorang warga emas yang juga pemilik tanah, Norya Abd. Wahab, 82, berkata, sejak diarahkan berpindah ke tempat lain, kesihatannya mula terjejas ekoran runsing memikirkan masa depannya selepas kehilangan punca pendapatan.

‘‘Mak cik sedih kerana diarah keluar dari rumah yang merupakan satu-satunya harta peninggalan keluarga sejak berkurun lamanya. Malah pesan Allahyarham ibu untuk terus mempertahankan harta pusaka ini turut tidak akan kesampaian.

‘‘Sekarang, semua penyewa rumah mak cik sudah mengosongkan rumah, bagaimana mak cik nak tampung perbelanjaan harian,” katanya.

Selain itu menurut Yah Abdullah, 83, dia amat bergantung kepada pendapatan hasil rumah sewa sebanyak RM1,000 sebulan.

Dia berharap agar pihak berkuasa terlibat dapat mempertimbangkan semula tindakan mengambil tanah di kawasan itu demi menjaga kepentingan penduduk yang majoritinya terdiri daripada warga emas.

nota:
tak habis habis cerita tanah orang kampong dirampas
ada shaja projek nak dibuat di atas tanah orang kampong.
rampasan ini dibuat kerana telah ada akta tanah negara
semua tanah boleh dirampas jika ada projek untuk orang ramai
seperti nak buat sekolah, pos opis, hospital, taman riadah.
bunyinya indah.

tapi sebenarnya ada projek cukong. makin terasak makin terasak
macam kampong berembang, macam kampong abdullah hukum
macam kampong chu badak

nak tahu siapa luluskan akta ini?
firaun eee – siapa lagi.

pelik tak ada pula rancangannak ambil bukit genting untuk buat hospital
pelik tak ada pula rancangan nak ambil bukit bintang untuk buat padang bola
asik asik tanah kampong kena rembat
abis lari orang kampong hingga ke ulu tembeling
ini pun tak jamin selamat kerana vincent tan nak buat resort kah kah kah




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pakcik & maikcik yg hilang pendapatan tu kena mintak pampasan sumur hidup, satu bulan rm4k (sama dgn hasil sewa umah)..sebab cukong nak buat projek, kena bayar pampasan..takkan buat bodo mcm jera tak reti panjat pokok kelapa.. Neo

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....
mmmm 50 tahun mempertahankan parti
gerombolan...sekarang baru kamu tau!

Ambil pelajaran dan peringatan kpd
penduduk2 melayu dilain2 kampong...
"Kalau kamu tak mahu berubah... kamu
akan diubah dan dipindah"

Tanpa Nama berkata...

Nak minta tolong dari kerajaan negeri????minta tolong dengan ali ketam???...kahkahkah...macam minta tolong orang yahudi jangan bunuh orang palestin....macam tulah jadinya pakcik oii...

Tahu tak...sekarang ni dia orang tengah berkira-kira nak pakai mata belalang...semuanya dapat faraid tu...nah kau...sokong lagi Umno....oiii orang melayu melaka...tak lama lagi kau orang kena pindah kat kaki gunung ledang...kahkahkah

TT...cuba kau selidik kenapa kerajaan melaka beria-ia tubuhkan "Perbadanan Hang Tuah Jaya"...alasan...pembangunan...tapi sebenarnya nak sapu besarrrr punya...kahkahkha

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Kaji Al Quran, As Sunnah dan Sejarah Asal Dunia utk kenali MUSUH utama umat manusia.. Berikut peringkat musuh berdasarkan teori konspirasi dunia :

1)IBLIS/SYAITAN
2)YAHUDI/ZIONIS LAKNAT
3)BONEKA YAHUDI/AMERIKA
4)PENGIKUT TELUNJUK AMERIKA/YAHUDI

Iblis lah yg merangka semua perancangan permusuhan sesama manusia dgn 1 tujuan - menyesatkan anak Adam dr pegangan Islam. Ini janji si laknat sejak Nabi Adam diangkat sebagai khalifah Allah.

Iblis pergunakan kaum Yahudi utk melancarkan segala pelan memesongkan akidah dunia dan bersekongkol dengan Ad-Dajjal. Pertubuhan2 rahsia yg menyembah syaitan dibangunkan yg paling utama adalah Freemason dan Illuminati. Semuanya menjurus ke arah New World Order agar semua umat manusia tunduk di bawah 1 kuasa iaitu Israel.

Untuk menghalalkan negara penubuhan Israel, Iblis & Dajjal & Yahudi bersekongkol sejak awal peradaban tamadun dunia. Mereka merancang begitu rapi bermula dgn pengaruh yg meresap ke dalam keluarga Di Raja Britain yg pertama menguasi ekonomi dunia di mana Pound Sterling adalah matawang utama dunia. Demi menjatuhkan kuasa Islam di zaman Uthmaniyah di Turki, Yahudi ini merancang WWI di mana Mustapa Kamal Attarturk menjadi duri dalam daging menggulingkan kerajaan Islam Turki ketika itu. Selepas itu Yahudi merancang pembunuhan beramai2 ke atas puak Yahudi Ortodoks (Yahudi yg maih berpegang kpd ajaran Injil sebenar) melalui peistiwa Holocaust) di zaman Adolf Hitler.

Yahudi juga mencucuk jarum merancang WWII dengan matlamat utama menubuhkan PBB iaitu sebuah badan awal yg melaksanakan New World Order (NWO). Selepas WWII, Amerika telah ditabalkan sebagai polis dunia dan kuasa ekonomi dunia yg baru. Bermulalah zaman di mana rakyat Amerika dipergunakan dan diperbodohkan oleh Yahudi utk mencapai matlamat Zionis di Israel. NWO adalah matlamat utk Yahudi memerintah dunia melalui 1 kerajaan berpusat. PBB adalah permulaannya di mana semua negara dunia perlu mengikut telunjuk dan undang2 PBB. Dengan adanya restu PBB, negara Israel berjaya ditubuhkan walaupun dunia mengecam kekejaman Yahudi ke atas rakyat Palestin.

Kini, kita berada di tahun 2010.Apakah agenda Yahudi seterusnya ? Kajilah permusuhan antara Iblis dan anak Adam. Kajilah asal usul Yahudi laknat. Kajilah Sejarah sebenar perjalanan dan peradaban dunia yg asal.(Bukan sejarah yg dijara di sekolah2 yg telah dipesong oleh Yahudi sebagaimana mereka memesongkan ajaran kitab Injil ke dalam Bible) Kajilah asal usul Melayu di Nusantara ini. Kajilah kaitan antara bangsa Melayu Nusantara dan puak Yahudi. Kajilah propaganda halus petubuhan rahsia Fremason dan Illuminati terhadap masyarakat dunia umat Islam khasnya.

Sedarlah, Yahudi semakin hampir mencapai matlamatnya. Mereka akan menjatuhkan ekonomi Amerika dan mereka akan mengalihkan pentadbiran dan kuasa Amerika kepada Israel sedikit masa lagi. Nilai kertas USD akan setaraf tisu jamban, kewangan dunia akan tersungkur, billion manusia akan sengsara. Huru hara besar telah dirancang oleh The Hidden Hand, agar Yahudi tegak berdiri angkuh seolah2 mereka adalah penyelamat dunia di masa depan. Inilah agenda mereka yg terdekat. Bersediakah kita menghadapinya situasi akhir zaman ini ?

Ingat! Yahudi bersekongkol dgn Iblis dan Ad-Dajjal utk menaikkan Israel sebagai kuasa dunia menggantikan Amerika yg hanya boneka mereka. Kenapa Israel ? Kenalilah Ad-Dajjal. Tujuannya supaya kerosakan umat manusia di tahap maksimum kerana mengikut telunjuk Yahudi sehingga tiba masanya Ad-Dajjal muncul di Israel.

Sila buka minda anda utk layari blog2 berikut sebagai panduan :

http://holywar-efairy.blogspot.com

http://mistisfiles.blogspot.com

http://sangtawal.blogspot.com

Blog ini dibangunkan oleh pengkaji teori konspirasi dunia berdasarkan Al-Quran, As-Sunnah, Kitab2 Agama Samawi, Kitab peradaban tamadun dunia dan segala maklumat sulit hasil kajian yg bertahun2 lamanya. Selamat berfikir!

mae berkata...

kalau negeri pakatan rakyat yang kene mcm ni mesti malam ni ade makcik yang kene interview sambil nangis2 pasal tanah kene rampas..mcm kes tadika kemas kene tutup kat selangor haritu..siap suruh budak2 baca buku kat atas rumput lagi nak kasitau yang bukan umno ni tak boleh memerintah..boleh pakai lagi ke idea mcm tu..? jawapannya boleh! kat melakE!!

Tanpa Nama berkata...

majoriti melaka lahabau memang idiots!!! Sokong umno tak habis habis!! Memang lahabau!!!


gibuk

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.......Mahathir eeeee setan !

Barua yang menyokong setan pukimak Madey meluluskan akta ni ialah Rahim tambi budak,jual tanah rembat tanah,bila dah kenyang balun budak bawah umur pulak.
Daim barua terhebat pasal tanah ni !
Ghafar Baba tumpang sekaki.

Tanpa Nama berkata...

Tak apalah mak cik

Sesuai dengan namanya melaka negeri bersejarah,

Biorlah tanah kampong dan rumah sewa mak cik tu jadi sejarah jugak.

Mak cik pon tak lama lagi tinggal sejarah.

Hargailah sejarah, mak cik!

Harris berkata...

Pangkah lagi parti karat ameno tuh!Hambekkk..

azmie berkata...

juara rampas tanah! kampung tu kampung tradisional. kalau puak2 ali ketam ni ada akal, boleh buat tourism spot kat situ. tapi dia nak buat shopping kompleks utk orang datang cari barang murah - termasuk ayam. orang melayu ni mampuih bukan dibunuh dek orang lain, tapi mampuih buhun diri sendiri

garageno11 berkata...

cuba tengok kes di kg padang balang..di gombak..penduduk sedang berusaha utk melawan rampasan tanah..penduduk = melayu..

Tanpa Nama berkata...

Semua rumah kat situ bukannya teratur,dan kawasan yang nak dibangunkan pun bukannya kawasan yang padat dengan penduduk.Yang komen2 ni penah ke tgk kawasan yang nak dimajukan tu ? aku orang kg yang dimaksudkan dan sedara aku ramai yang pindah sebab projek tu,tak de pun kecoh...nak cakap gov kaco penduduk .

Kawasan sawah yang dah bersemak samun dikawsan pinggir bandar,mestilah dibangunkan agar ada sumber ekonomi baru,dan bukannya berharap pada duit ZAKAT nak tampung perbelanjaan negeri .

Sekurang2nya melaka ada inisiatif sendiri untuk mencari sumber eko.Jangan tau memerintah tapi tak tahu nak mendatangkan hasil negeri,tau dok tunggu hasil minyak jer...

Tuhan kurniakan anugerah alam untuk diterokai bagi tujuan modal untuk diusahakan dan dikembangkan lagi,bukannya tahu guna sahaja tanpa dikembangkan .

Jadi,jangan dok menambah cerita yang bukan2 tanpa usul periksa... pelik dengan orang2 yang main cakap je tp main tak tahu cerita sebenar .