Isnin, 9 Mac 2009

TAK PERLU DEMONSTRASI BAWA ISU PENDIDIKAN – berita hairan







CERITA DUA EKOR KANG KONG


KUALA LUMPUR: Pelbagai pihak menyelar tindakan pihak yang menggunakan isu Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) untuk mengadakan demonstrasi jalanan, dan menyimpang jauh daripada usaha menyuarakan isu pendidikan.

Pakar sejarah, Prof Datuk Dr Ramlah Adam turut menyuarakan rasa kesal di atas kekecohan yang berlaku ketika perhimpunan membantah pelaksanaan PPSMI, tetapi yakin ia disebabkan campur tangan dalang tertentu.

Penganalisis politik yang juga Pensyarah di Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Dr Mohammad Agus Yusoff, berkata beliau secara peribadi tidak melihat pelaksanaan PPSMI itu boleh mengundang padah, termasuk mengancam kedudukan bahasa Melayu.

"Ini berdasarkan pengalaman saya sebagai bekas pelajar dan pakar yang perlu membentangkan kertas kerja di luar negara. Bagi saya, sebarang usaha menolak kepentingan bahasa Inggeris bererti kita menolak keupayaan negara untuk bertanding pada pentas antarabangsa," katanya.



kah kah kah… DUA EKOR KANG KONG…. kah kah kah…

kah kah kah… JAMIN KANG KONG LULUSAN SINTOK…. kah kah kah..

woit…. MEMBENTANG KAN KERTAS KERJA?.... kah kah kah….

woit… TAK PERNAH BACA PUN KERTAS KERJA APA ?.... KERTAS KERJA CARI KONTREK…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU DAH KANG KONG… KANG KONG SAJELAH…kah kah kah



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dua kang kong kaki bodek.

Dua ekor cicih dan chedik......

Dua ekor ni makan apa tengahari ni ?

Tanpa Nama berkata...

Kekecohan yang berlaku adalah disebabkan oleh campurtangan pihak polis,FRU,SB dan pihak-pihak yang ada kepentingan dalam PPSMI. Memanglah PPSMI tidak akan mengancam Bahasa Melayu tetapi lambat laun ia akan memusnahkan peranan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Ilmu.Bentang kertas kerja dalam Bahasa Inggeris tapi kalau isinya 'hampeh' tak guna juga.