Isnin, 16 Oktober 2017

JANGAN MELALAK DI FACE BOOK





JANGAN

Siapa makhluk nama macam melayu tapi tak reti bahasa melayu sendiri ni? Dah tu pergi melalak dalam fb mengutuk macam dia lebih bijak. Hello, orang lain pun kutuk lebai wak jamihan tu kaw2 jugak, tapi khusus pada pandangan dan pendirian dia menghukum perlunya diasing pakaian cina kerana kotor (dari segi syarie), itu je. 

MELALAK

Yang kau melalak macam budak tak sekolah tu hanya isu semantik yang remeh temeh. Dah tu pulak, yang kau cuba nak betulkan tu perkara yang tak salah pun, memang la melayu cakap takut pada Tuhan ataupun takut kerana Tuhan. Takut pada Tuhan tu direct. 

DI FACE BOOK

Takut kerana Tuhan tu indirect sikit, contohnya dia takut nak join kawan2 berjudi masa world cup kerana Tuhan murka hambaNya buat maksiat begitu. Ada salah ke??? Betulkan diri sendiri dulu la sebelum nak gah sangat dalam fb tu. on
 TAKUT KERANA FULUS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/14/17





-------------------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Memang betul kita budak tak sekolah .. PhD pun tak do .. apo lagi PhD yang boto boto punyo macam Saidina Zamihan Arimau Islam yang terkoncing dalam seluar tu, bilo YAM Sir Sultan Johor menibainye.

Power ooo tak do PhD pon bagindo tibai jugak uztas yang ado PhD. Itu lah dio berani kirno bonar.

Takut pado tuhan tu botul ..tapi sekarang ni ramai sangat Assistant Tuhan .. yg kojo eay jual Pakej Takut Pada Tuhan.. sapo tak boli pakej ni kompom masuk norako.

Tanpa Nama berkata...

Surah Terakhir dalam Quran, Surah An_Naas, memberitahu kita bahawa tidak semua Kejahatan disebabkan dorongan Hawa Nafsu Manusia semata2.

Ada Kejahatan disebabkan disebabkan bisikan Setan Khannas dan juga Manusia yang Menjadi Walinya.

Manusia dihasut dan dibisik supaya Was-Was, berpikir jahat , prasangka-buruk, berdendam kesumat, benci-membenci dan berlaku kejam terhadap manusia yang lain.

Berpeganglah dengan peringatan Nabi SAW dan Alim Ulamak yang Mukhlis , hati2 kerna ada Wali Setan yang berperwatakan Alim yang memakan jubah dan berserban.