Isnin, 16 Oktober 2017

DATUK SERI YANG HEBAT





DATUK SERI

YANG HEBAT

WAJIB JADI

KETUA PEMUDA 

SEKARANG


Jamal usahakan kerja amal NGO, korporat bagi makan tengahari percuma untuk rakyat

Keinsafan yang tercetus ketika mengiringi  jenazah rakan perniagaannya yang meninggal dunia ke tanah perkuburan telah membuahkan idea kepada Datuk Seri Jamal Md Yunos untuk mengumpulkan dana dikalangan NGO dan ahli korporat untuk melakukan program amal jariah dengan memberi makan percuma kepada warga kota.

Pengerusi Gabungan NGO Gerakan Merah Malaysia itu berkata, tujuannya adalah untuk melakukan sedekah yang disertai dikalangan rakan-rakan dalam NGO dan ahli kororat serta individu yang mahu bersama mengembling tenaga untuk melaksanakan program secara berterusan ini.


MANA ILANG

KHAIRY OXFART

TIDAK BERSUARA

ADA KES KLEPET

DUIT KE?

CELAH  LAAA

BAGI DATU SRI

AMBIL ALIH NOW

KAH KAH KAH


---------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lauk apa?
kat mana?

bawah payong
ke
bawah tandas?

jangan2 'nasi lemak najib'!
nanti makan banyak....................TELOQ hilang!

wakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Betul ke itu yang nak dijalankan? Aku risau kalau gini je cerita dalam kepala jamal tongkol yang sebenar semasa mengiringi jenazah rakan kongsi dia ke kubur...
Kepala tongkol: waduh! Jalan sudah kawan aku nih! Awal sangat kau jalan dulu wak, habis aku ni dah takde lagi la rakan kongsi bisnes aku ni, siapa yang nak handle semua kerja kat restoran, kejar peraih ikan kat pasar selayang, kejar supplier garam, kejar ah chong supplier beras reject eh beras hancur, kejar wak supplier tempe, kejar ah fatt supplier kicap cap kipas, siapa nak buat marketing bisnes kita cari pelanggan catering, haduhhh... Aku kan busy politik nak jumpa yb sana jumpa mb sini jumpa pm jumpa dpm, takde masa nak uruskan bisnes restoran kita... tapi paling kritikal aku dah hilang tukang supply fulus buat modal bisnes. Cisss, takkan aku kena keluar duit aku pulak! Kenapa kau jalan dulu, kenapa kenapa! Haaaa.. Tapi takpe, nasib baik aku ni wak tongkol banyak idea menonjol hahah! Aku akan kumpulkan orang2 kaya, tokey2 keparat, atok2, tengku2, dan aku bagitau diorang jom cepat bagi donation tiap minggu buat makan tengahari jamu orang miskin dan takde tempat tinggal, jadikan amal kebajikan sebelum kita pun jalan sama macam partner aku nih. Nak bagi nampak lebih cantek, aku akan kumpul donation dari ngo dan aktivis masyarakat jugak, baru nampak real feel kerja amal tu hihi. Tapi tentu la kontrek masak semua tu masuk kat restoran aku. Aku siap boleh buat banner gergasi lagi kat restoran aku dan lagi satu kat tengah pekan, dah marketing baekkk punye, satu lagi masalah aku dah cover hah! Suruh diaorang donate banyak2... Ok budget untuk 1,000 orang... Fuhhh! Ambik untung seringgit sekepala dah dapat 1,000 ringgit. Hah! Cakap buat tiap hari! Yessss! Bagitau la diaorang, tak tau bila kita jalan, tak esok lusa, tiap hari boleh jalan, mana tau hari tu kita dah jalan tapi kita masih dapat pahala beramal sebab hari tu pun memang kita bagi orang miskin dapat isi perut depa. Ok la, mungkin kata tiap hari tapi untuk 3 tahun je. 365 hari kali 3, dah lebih 1,000. Darab 1,000 ringgit untung bersih sehari, sonang jer aku buat sejuta dalam masa 3 tahun, dan itu baru 1 projek! Cari idea projek lain lagik huhu! Ada gak kebaikan untuk aku bila kau jalan awal ni kawan, patutnya lebih awal lagi kau jalan huhuhu!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah jamal jamban baju merah (JJBM) lagi cerdik dari team Dapur Jalanan cari sponsor. JJBM buka restoran kasi 1000 org makan percuma setiap hari selama 3 tahun. tapi team dapur jalanan macam anjing kurap mintak ehsan org ramai tapi collection hanya ciput!! geng dapur jalanan ni banyak khayal hidu gam dan isap ganja ke?? nak cari sponsor beli van pun susah!!

engkau lebong jer lebih tt, asyik terperap jer dlm rumah. kau kena bangun awal pagi pegi carik sponsor la tt. kerja kerja kerjaaaaa. niat kau baik tt nak kasik org makan, tapi kau pemalas, kau bangun tido time tengahari. pirahhh!!! dgn JJBM pun kau tak boleh lawan, mcmana kau nak lawan najib/rosmah??? lebong ah kau tt!!

Tanpa Nama berkata...

oxfart ada gamba..jamal ada apa?ada kebodohan? mujur kebodohan itu suatu kpi tertinggi parti melayu umno pas..