Isnin, 16 Julai 2018

SILA BERAMBUS







TERBAIK
BERITA BAIK

CEPAT

BERAMBUS

LAGI CEPAT

LAGI BAIK

Pekerja warga China di Kuantan bimbang, mahu pulang ke negara asal


MEREKA datang untuk menjana pendapatan lebih baik kepada keluarga di kampung halaman. Ada di antara mereka bekerja untuk syarikat yang memberi pekerjaan kepada warga Malaysia malah turut membawa teknologi moden. 

Namun retorik daripada kerajaan Pakatan Harapan menjadikan warga China yang bekerja di projek sekitar Kuantan rasa tidak senang. Ramai yang mengatakan mereka enggan kembali bekerja di Malaysia selepas permit kerja mereka tamat tempoh. 

Keputusan kerajaan baharu untuk menangguhkan projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) mencetuskan kebimbangan kepada kebanyakan kontraktor dan pekerja yang terlibat dengan projek itu. 

Aada segelintir syarikat yang mula mengurangkan pekerja selepas Kementerian Kewangan mengarahkan untuk menangguhkan kerja-kerja projek berkenaan berikutan pentadbiran baharu mahu mengadakan rundingan semula perjanjian – yang dipercayai paling mahal di dunia. 

Mereka yang bekerja dengan kontraktor ECRL dihanra kembali ke China manakala mereka yang masih tinggal di Malaysia-China Kuantan Industrial Park (MCKIP) kini bimbang dengan masa depan mereka di Malaysia


PROJEK

KERETAPI

IKAN MURAH 

INI HANYA

TIPU HELAH

JHO LOW

UNTUK GADAI

TANAH 

MELAYU

PADA 

CHINA MERAH



----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cepat cepat lah halau ..sama sama kita belajar dari sejarah negara Tibet yang asal muasalnya sebuah negara merdeheka oleh kerana atas nama perjanjian persahabatan komunis china masuk sedikit demi sdikit dan berasimilasi dgn warga tempatan tibet..tenaga kerja dan teknoloji di bawak masuk konon atas nama pembangunan tanpa warga tempatan ketahui yang konon konon tenaga kerja dari komunis china itu adalah sebenarnya para komando dan militer komunis yang siap siaga menyerang dengan persenjataan lengkap konon alat2 teknoloji..pemberontakan false flag yg dimulakan puak komunis sendiri berakhir dgn penjajahan mereka di Tibet..ini lah yang kita takuti nanti berlaku di iskandar puteri atau di pahang power plant etc. etc.lambat bertindak kita meranaaa...