Isnin, 16 Julai 2018

SEJARAH HARI INI





SEJARAH

pagi senin 16 julai 2018
 untuk pertama
kali gua ke parlimen
pertama kali masuk
 ke parlimen
pertama kali masuk
 ke bilik taklimat

gua datang untuk merayakan
kerajaan baru
kerajaan pakatan harapan
yang gua  sokong
yang gua berkempen sama
untuk menang

untuk gua ini sejarah
gua mahu bersama
dalam detik sejarah ini
sejarah ini belum berakhir

gua sedang merakam 
satu persatu
babk dan detik ini

untuk gua
ianya akan berakhir 
bila agenda reformasi
menjadi agenda negara

ssosk yang mendukung reformasi
ada yang alih kiblat
ada yang belot 
ada yang wafat
untuk gua ini
biasa saje

yang penting untuk
kerajaan baru ini
ialah mendirikan lembaga
mewujudkan struktur
untuk memperkasa
untuk memperluas
agenda reformasi

sosok akan hilang
tapi
bila lembaga
bila struktur
dan hukum
diwujudkan
untuk mempertahankan 
agenda reforsmi
maka reformasi
itu kan kekal

apa dia agenda
 reformasi ini

pada hemat gua
pada tahap ini
agenda reformasi
ialah 
memperluas  
ruang demokrasi
untuk  tujuan
melahir keadilan
untuk anak semua bangsa
untuk bangsa semua agama
AMIN



-------------------

Tiada ulasan: