Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 Disember 2008

JENAYAH: MALAYSIA HADAPI MASAALAH PERSEPSI NEGATIF - melayau


KUALA LUMPUR 1 Dis. - Malaysia menghadapi masalah persepsi umum yang negatif khususnya di kalangan masyarakat peniaga dan pelancong yang beranggapan kegiatan jenayah di negara ini berada dalam keadaan membimbangkan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Timbalan Perdana Menteri berkata, statistik yang dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebaliknya menunjukkan kadar jenayah di negara ini adalah lebih rendah berbanding Jepun dan Hong Kong tetapi tinggi sedikit berbanding Singapura jika dikira berdasarkan kadar per kapita.

kah kah kah… kah kah kah…. PERSEPSI ? PERSEPSI ?.... ini bukan persepsi… kah kah kah….. jenayah betul betul belaku…. kah kah kah…. tak percaya TANYA MISTER SHARIBU DARI ULAN BATOR…. kah kah kah…

kah kah kah…. berapa banyak JENAYAH TAK SELESAI…. kah kah kah…. pembunuh hilang entah ke mana….

siapa bunuh altantuya?
dari mana bom C4 datang?
siapa bunuh norita?
mana pergi kontena yang bawa microchip hilang di pulau pinang?


kah kah kah…selalu nak GUNAKAN BANDINGAN…. ekonomi malaysia lebih baik dari bangladesh…. harga minyak di malaysia lebih murah dari sweden… rakyat malaysia lebih maju dari rakyat zimbabwe…..kah kah kah…bandingkanlaa dengan yang baik bukan dengan yang haprak…. Kah kah kah

kah kah kah…. ini satu lagi….BANDINGKAN DENGAN PER KAPITA…. kah kah kah…JENAYAH BUKAN EKONOMI… macam mana bandingkan JENAYAH dengan per kapita…....

kah kah kah... JENAYAH EKONOMI IALAH BELI KAPAL SELAM DAN AMBIL DUIT KOMISEN... kah kah kah...

woit…. cukuplaaa JANGAN TIPU MELAYU… hentikan projek MEMBODOHKAN ORANG MELAYU…. dah ramai melayu dibodohkan….



16 ulasan:

Malim Deman berkata...

Gomen selalu cakap-cakap saje, gerakan benteras jenayah olok-olok punya. Kempen ini, kempen itu, semuanya tak jalan selepas perasmian. Buat tunjuk-tunjuk aje! Banyak rakyat hidup dalam ketakutan. Oiii, bila orang-orang nih nak bangun tidor!

tayar pancit berkata...

macamana mamat mongol ni nak jadi pm?..cerita pasai statistik yang pdrm keluarkan...kalau orang luar buat statistik tak nak percaya...berniat jahat la...macam-macam kata...pdrm mesti kata kadar jenayah kurang sebab nak tunjuk malaysia bagus...itu pun mamat mongol yang tolol ni taktau ka?..lagi satu perbuatan banggang kerajaan membandingkan malaysia dengan negara lain untuk tunjuk kita bagus...cuba sedar la mamat mongol oii, barisan nasional lemah itu kenyataan bukan persepsi bukan omong kosong...

VOY berkata...

hmm masok akal jugak, amek contoh tali pinggang belakang tuh nnt tatau la sejauh mana bole pegi, tapi malaysian nih mmg da tekenal dengan thinking yang sebegini tapi kita nak tanak kene gerak lebih jauh and bersatu padu... jgn jadikan pergaduhan or perbalahan sbg satu jalan penyelesaian bak kata malique feat. m.nasir "masok tempat orang bawak otak bukan pisau"

kucingsiam berkata...

meow~~

kucingsiam melihat sendiri, di mana seorang bangla dirompak waktu siang terang dekat MyDin Kota Raya, oleh sekumpulan samseng (dikhabarkan dari Sabah, oleh pekedai). Samseng-samseng itu tidak lari, bahkan bermain-main dengan pisau mereka secara selamba sebagai amaran kepada orang ramai supaya jangan masuk campur.

Ini bukan persepsi, ini hakikat. Mana polis ? Sibuk buat road block susahkan rakyat, sibuk tangkap orang pegang lilin, dan macam-macam lagi kegiatan anti-rakyat. Patutlah penjenayah begitu gumbira sekarang.

blogger berkata...

Malim deman,
kepala hotak ko gerakan banteras jenayah olok-olok!.ko tak tengok berita ke apa.sampai ada pegawai Polis yang cedera parah dan ada yang meninggal dunia pun ko kata olok-olok lagi?

kalau betul Polis dan pihak berkuasa lain tak buat kerja langsung,lagi berlambak kes jenayah berlaku dalam negara ini.dah banyak kes jenayah yang dapat ditumpaskan.janganlah hanya tengok pada sesetengah kes semata-mata.

nak banteras jenayah pun kena ada kerjasama jugak dari orang awam.kalau orang awam tak bagi kerjasama jadi macammana sesuatu kempen tu nak berjaya.

Tanpa Nama berkata...

macam sial haram jadah kalau mat monggol ni bersuara...
penuh retorik yang berbunga2...
betul2 misi nak perbodohkan melayu dengan sedaya upaya...
dasar tak sedar diri, bangsat!!!

Tanpa Nama berkata...

KIWAK punye menteri.Kenyatan nak bodohkan rakyat..Cubalah cakap guna otak sikit.Penasihat yang ramai2 pon tak boleh pakai....hancur Malaysia..

akubetulporn berkata...

setiap jabatan polis di dunia tentu ada polis baik dan polis jahat.
cuma di malaysia ni ketara pula kes polis jahat.mana tak kes jenayah tinggi bile polis sibuk berdangdut,berdisko,berentotngan bini orang.

punk berkata...

jenayah makin berleluasa selepas kebanjiran warga asing dalam negara kita.jumlah penyakit berjangkit pun meningkat selepas kebanjiran mereka.tapi orang tempatan kita gak yang salah.orang tempatan kita jugak yang jadi dalang bawak masuk dorang ke dalam negara kita.

tapi tahniah juga pada Polis dan pihak berkuasa yang lain yang telah dapat dapat menyelesaikan banyak kes jenayah melibatkan warga tempatan dan juga warga asing.

jawa peranakan berkata...

siapa bunuh altantuya?

siapa bunuh nurin?

di mana sharlinie?

ke mana perginya anak2 kita yang diculik?

siapa bunuh norita shamsudin?

apa jadi dengan kes raba punggung di hotel di brickfield?

tiap2 hari dalam berita mesti ada yang mati dibunuh..siapa yang bunuh?

PATI makin ramai..bawak sekali penjenayah..siapa yang lepaskan?

negro makin ramai..apa kerjanya di sini? belajar? kalau semua negro di malaysia ni ialah pelajar maka semua universiti kita penuh dengan negro la...tapi tak ramai pulak negro di universiti..

ketuanan melayu..melayu jadu tuan..tuan apa? tuan di pusat serenti dan penjara?

makin ramai anak gadis kita jadi mangsa sendikit bawak dadah keluar masuk negara..

dadah?? tak pernah sudah..

rogol?? biasalah..

JENAYAH MAKIN BERLELUASA LA BANGSAT!! SELAMAT!! AMAN!! MAKMUR!!

Cik Kiah berkata...

Melayu sendiri perlu berfikir dengan bijak.
Jangan asyik nak harap orang lain nak berhenti membuli Melayu.

Tanpa Nama berkata...

ADOIIIIIIIIIIIIIIII,
Sampai bilakah editor yang macam ini terus menulis berita yang membuka kemaluan orang Melayu ekpada dunia luar?????

Apakan daya masa tak akan kembali
Hancur musnah
semuanya..........

amoker berkata...

It is a classic spinning. The data that shows HK and Japan has more reported crime just shows that their police gets the report from public. It shows that almost all crime will be reported and the public trust the police with the report. IT DOES NOT SHOW that HK and Japan has more crime as Bakri Zinin and Najib postulate. Any thinking rakyat will not believe them.

Tanpa Nama berkata...

kucingsiam.. tu budak² memang dari sabah tapi semuanya anak² PTI@PATI ler.. kau dtg sabah ler bru kau tau mcmna ramainya diaorg d sini.. kerajaan x nak halau ni PTI@PATI d sabah jadi boleh ler rakan² d semenanjung kongsi² PTI@PATI ne sama²..

Tanpa Nama berkata...

Woii Jawa Peranakan !
Kau ni sama le dgn beberapa kerat pemimpin pembangkang yg reti kondem Polis je tpi tk pernah langsung menghargai jasa-jasa yg dh mereka buat selama ni. Kau hanya tahu menyenaraikan kes-kes yg masih selesai je, tpi tau tak kau berapa banyak kes-kes besar yg dapat diselesaikan oleh pihak Polis. Tentang kes Norita Shamsuddin tu, cuba kau tanya sendiri dgn Tok Hakim yg handle case tu dulu, gerenti dia tau sape yg involve.
- Boyan Peranakan

pemikir lapuk berkata...

pemimpin bapak pjenayah..rakyat pun ikut lah jadi pjenayah