Khamis, 22 Mac 2012

GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMATAN BAYI



JANGAN MALU GUNAKAN SAYA







BAYI 2 MINGGU DITINGGALKAN DI MASJID – berita hiaran

PEKAN: Seorang bayi lelaki berusia dua minggu ditinggalkan di pintu masuk ruang solat sebuah masjid di Kampung Lamir di sini, hari ini.

Bayi yang dalam keadaan sihat dan lengkap berpakaian itu ditemui oleh seorang penduduk kampung itu, Khasli Mohd Razali, 48, ketika mahu membuka pintu masjid untuk solat Subuh pada 5.20 pagi.


Sebuah beg berisi lampin pakai buang, beberapa helai baju, tisu basah dan botol susu yang masih berisi susu turut ditinggalkan berhampiran bayi itu.


"Masa saya ingin membuka pintu, saya terdengar bayi menangis lalu mencarinya di sekitar perkarangan masjid. Saya kemudian terlihat seorang bayi diletakkan di pekarangan pintu ruang solat dan meminta pertolongan jiran yang tinggal di sebelah masjid untuk mengambilnya," katanya.


Bercakap kepada pemberita di sini, hari ini, Khasli berkata beliau memaklumkan perkara itu kepada imam masjid yang kemudian menghubungi polis.


Ketua Polis Daerah Pekan, Supt Yahaya Othman, berkata bayi berkenaan dihantar ke Hospital Pekan untuk rawatan dan polis kini menjejaki ibu bayi itu.


Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – TIEWNAMA





ANAK MUDA BERSEDIA 28 APRIL


4 ulasan:

SHAHRIZAT BELI KONDOM MALU berkata...

Tinggalkan bayi di masjid?

Kesimpulannya, ibu bapa kepada bayi yang malang ini tentulah seorang Melayu Muslim yang lebai.

Lain kali kalau nak berancok, gunakanlah kondom.

Nak beli kondom takut tetapi nak bunuh bayi tidak takut.

Kalau tak nak bertanggungjawab selepas berancok, gunakanlah kondom. Mengapa nak menyusahkan orang lain? Orang lain terpaksa habiskan duit memelihara bayi kamu yang sepatutnya dibuang bersama kondom terpakai. Itulah gatal sangat. Kerana anak gadis orang itu masih dara maka ramai lelaki Melayu yang berfikir mereka harus tidak menggunakan kondom bila nak melakukan hubungan seks buat kali pertama kerana jika kondom diguna, kenikmatan seks akan berkurangan.

CELAKA PUNYA LELAKI MELAYU YANG TAK BERTANGGUNGJAWAB!

BURIT PEREMPUAN DARA KAMU NAK ROSAKKAN!

TETAPI BILA PERUT SI GADIS SUDAH BUNTING, KAMU TIDAK MAHU MENGAKU YANG KAMU TELAH MEROSAKKAN ANAK GADIS PEREMPUAN ORANG!!!

MENGAPA? KERANA TAKUT ORANG LAIN KATA KAMU TAK LEBAI???

PEDULI APA KATA ORANG????!!!

BELILAH KONDOM!

KALAU TAK NAK BELI KONDOM, JADILAH SEORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB. PANDAI BERANCOT, PANDAI PANDAILAH MENJAGA BAYI YANG KELUAR DARIPADA KEPALA PELIR KAMU DAN MASUK MELALUI BURIT KEDALAM RAHIM GADIS DAN TINGGAL DISITU SELAMA 9 BULAN DAN KELUAR KEMBALI DARIPADA BURIT SELEPAS 9 BULAN BERANCOK!!!!

Anti Patail berkata...

nasib baik ditinggalkan di masjid dari ditinggalkan di gereja/kuil/tokong atau dari dibunuh dlm lubang najis/dicampak dlm parit sungai tong sampah...

golongan yg berzikir berzakar, hantuk dahi smp lebam, golongan pemerintah yg ngaku dia alim dan mempunyai kuasa masih lagi tak jumpa penyelesaian masalah ni dalam zaman 54tahun hidup sekular pemerintahan UMNO BN....

teruskan ikhtiar cari penyelesaian dari menyalahkan mak ayah penzina, cikgu2 sekolah penzina sampaila (harap2 sampai) ke penyelesaian secara Islam...

buat masa ni pakai kondomla penyelesaian efektif tt recommend...efektif tetapi dosa besar dan xjamin kehidupan masyarakat boleh hidup aman tanpa huru hara

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana nak tanamkan jangan adakan hubungan seks tanpa ada tanggungjawab itu akan membawa susah bagi diri terlibat dan masa depan bayi yang tak berdosa itu akan meresahkan minda dan naluri manusia. Apa sangat syoknya berseks tu? Sama juga manusia gila nak berumahtangga kononnya ia membawa bahagia sedangkan yang tidak mampu akan menanggung beban bagi sebahagian besar kehidupannya.Bayangkan nak membangunkan dua orang anak dari kecil hingga mereka bebas daripada tanggungan? Kosnya begitu mahal, lainlah pasangan suami-isteri itu ada kekuatan kewangan. Selepas menanggung kos yang tinggi akhirnya rasa lega sikit tapi tak lama itu menunggu maut pula. Mana kebahgiaan hidup. Semasa membangun anak teruk dengan bebab kewangan dan tenaga, terpaksa tak boleh enjoy lagi kerana menanggung kos hidup yang tinggi.
Seks pun begitu, godaan biologikal sangat kuat pada hal nikmatnya hanyalah seketika bagaikan percikan bunga api. Lepas seks kena choru bib dan meneruskan hidup. Jadi ramai anak muda tak boleh berfikir kerana telah diajar oleh agama dan budaya masyarakat bahawa seks atau berkeluarga itu adalah tiang kehidupan, pada hal realitinya tidak seberapa. Dunia ponografi aktif mempropagandakan yang seks itu adalah segala-galanya, kejantanan dan syurga dunia tanpa disedari bahawa seks itu adalah rasa syok sejenak saja sama ada pakai sarkot atau tidak.Ada lagi tujuan hidup yang lebih menyeronokan seperti memperjuangkan keadilan bersama-sama tanpa mengira agama, bangsa dan budaya, rasa persaudaraan berjuang lebih membahagiakan. Rasa seperti betul-betul bersaudara itu lebih membahagiakan.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah! hilarious!