Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Mac 2012

BERITA BAIK SUDAH SAMPAI



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini berita baik
berita yang ditunggu tunggu

berita dua ekor lembu bergaduh

shahrizat wajib mempertahankan
kerusi ketua wanita
kerana shahrizat di pilih
bukan dilantik

untuk rakyat malaysia
kita mahu shahrizat
terus memimpin dengan gigih
rakyat mahu melihat kepimpinan cermerlang

dan tukar tiub mahu melihat
gaduh ini berpanjangan
ini baik untuk pakatan rakyat
bergaduh lama lama
lagi lama lagi baik
kah kah kah


GADUHKAN LEMBU INI LAGI







SHAHRIZAT PERLU LETAK JAWATAN SEBAGAI KETUA WANITA UMNO : KAMILIA – Mstar

KUALA LUMPUR: Naib Ketua Wanita Umno, Kamilia Ibrahim menggesa sekali lagi agar Shahrizat Abdul Jalil meletakkan jawatan beliau (sebagai Ketua Umno) bagi mengekalkan "kredibiliti parti, sayap, Barisan Nasional (BN) dan kerajaan.”

Beliau berkata, perletakan jawatan Shahrizat sebagai menteri setelah tempoh senatornya tamat pada 8 April adalah tidak mencukupi, perlu juga sekali dengan kepimpinannya dalam Wanita Umno dan Wanita BN, terutama menjelangnya pilihan raya umum akan datang.

Beliau menambah, ia mengenai tanggapan masyarakat bahawa terdapat sesuatu “yang salah dari segi moral dan politik” berdasarkan cara Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp), yang diuruskan oleh suami dan anak-anak Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan.

"Apabila ia melibatkan dana awam, ia melibatkan rakyat. Masyarakat melihat ia sebagai isu negara yang telah mencemarkan imej Kerajaan. Masyarakat mempersoalkan bagaimana NFCorp boleh mendapat pinjaman yang besar dengan kadar faedah hanya 2 peratus dan diberikan tempoh lima tahun sebelum pembayaran balik sedangkan begitu sukar bagi rakyat biasa mendapatkan pinjaman.

"Dan mereka bertanya bagaimana NFCorp boleh membeli kereta dan unit-unit kondominium dengan pinjaman yang dimaksudkan untuk (membeli) lembu," katanya dalam satu temu bual.

"Kredibiliti kami dipertaruhkan. Saya telah pergi ke peringkat akar umbi dan ini secara umumnya apa yang mereka kata. Mereka mendapati sukar untuk bertemu dengan rakyat kerana imej pemimpin mereka (Shahrizat) tercemar.





7 ulasan:

kambeng berkata...

ekekekekekekeke biar lembu2 ni bergaduh..cilaka dpt pinjaman mudah pastu beli kondo,keta,restoran..anak haram! aku nak beli rumah pun tak dpt2 lg smpai skang..rumah murah pun tak dpt..babi anjing punya nfc!!!!

Tanpa Nama berkata...

uih. terbaekkkk

dausz berkata...

Terima kasih Kak Ijat kerana memulakan kesah lembu ni.

terima kasih jugak kat Kak Kamilia, penyemarak untuk pertelingkahan ini...

Pakatan Rakyat harus berterima kasih pada kak Ijat & kak Kamilia kerana inilah dua agen PR yang sangat-sangat membantu...

Tanpa Nama berkata...

perang dah bermula! :D

pakcik lan berkata...

Sian kan kamilia ni? Ingatkan nk dapek dah jd tok ketuo. Mcm baru tahu boss dia dapat lembu runtuh. Mcm la dia x dapat sekupang pun duduk sekapal. Tekan kamilia tekan, kami dok siap nak baca talkin dah ni..

Tanpa Nama berkata...

Ketua wanita umno lembu..jadinya puteri umno lembulah jugok..serta yg sewaktu dgnyer..lepas ni boleh lah panggil makcik umno lembu kot,,jgn marah makcik sebab ketua makcik ketua lembu,kalu makcik nak marah turun bersih 3 lepasksn marah kat fru tak pun polis

Tanpa Nama berkata...

Kamilia telah disrang dan dihentam oleh Ku Nan tong Gas kg baru.
Kamilia dianggap pembelot dan perosak perancangan Ku Nan dan gangster lembunya.
Kalimia tidak akan jadi calon UMNO PRU13, sebelum ni pun dah memang x pernah jadi pun.
Yang penting puak Rafidah yang dah kena sembelih oleh mami tanjong akan bangun macam zombies.
mereka akan meracau dan pastikan mami tannjong akan bungkus.
Jangan lupa Maddey dah halau Mami balik jelutong. So kalau Kamilia bersuara ni bukan suara Kamilia sebenarnya, ini suara jembalang Mamak tongkang yang dah bagi warning bahawa Si Udin akan bangun melawan ajib.