Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 Oktober 2011

KANG KONG BERSUARA LAGI




EMERITUS KANGKUS BIGGUS DICKKUS








NOTA:
sila cari filem ini dan tonton
akan bertemu dengan kang kong
yang biggus dickkus kah kah kah







PROF KHOO: MUHYIDDIN CAKAP IKUT BAHASA RAKYAT BUKANG UNDANG –UNDANG - minsider

Profesor Emeritus Dr Khoo Kay Kim tetap mempertahankan pendirian bahawa Malaysia tidak pernah dijajah sambil menyifatkan kenyataa Muhyiddin Yassin semalam seperti “orang kebanyakan yang tidak faham undang-undang.”

Kata beliau, hanya negeri-negeri Selat yang pernah menjadi tanah jajahan British sementara negeri-negeri Melayu yang lain telah berada di bawah naungan British.

“Saya sebut dari segi undang-undang yang mana negeri-negeri Selat (Pulau Pinang, Melaka dan Singapura) pernah dijajah, negeri-negeri Selat ini dipanggil Tanah Jajahan Mahkota British dan sesiapa yang lahir di negeri-negeri ini akan menjadi rakyat Britain dan kerajaan negeri-negeri Melayu dipanggil negeri-negeri Melayu naungan British dan sesiapa yang lahir di negeri-negeri naungan British ini tidak akan menjadi rakyat Britain.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... EMERITUS INI APA BINTANGNNYA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI EMER DARI KUWAIT KE?.... kah kah kah..

kah kah kah..EMERITUS INI JENIS KANG KONG APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...EMERITUS INI KANG YANG PANDAI MAIN BOLA KE?..... kah kah kah...

woit...JANGAN JADI BANGANG...kah kah kah...

woit.....PERKATAAN EMERITUS INI DARI BAHASA LATIN.... kah kah kah..

kah kah kah..INI PROFESOR EMERITUS BIGGUS DICKUS... kah kah kah...

kah kah kah... INI PROFESOR TIPUS ORANGUS KAMPUNGRUS.... kah kah kah..

woit..INI PROFESOR CARIUS MAKANRUS... kah kah kah..

kah kah kah...EMERITUS BODEKUS CARI MAKANRUS...kah kah kah

NOTA:
kalau nak tahu apa dia biggus dickus
sila tonton filem : life of brian
dari geng monty python


NOTA:
sila tanya kang kong ini
apa buku pernah mereka tulis?
sila tanya kang kong ini berapa kajian ilmiah
yang telah diterbitkan?

cuba tanya sekilo kang kong di pasar chow kit berapa harga?
kah kah kah





8 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

dia ada tulis buku ape...

buku resipi masakan baba nyonya...

dan teknik2 mengoreng...

Fahmi Ismail berkata...

Kehkehkehkehkeh...Isham, Isham...kalau budaya kekang kongan ni merebak dekat masyrakat, boleh porak peranda jadinya...kehkehkeh

p/s :bila nak tukar jadi Tukarus Tiubus?

Tanpa Nama berkata...

Ini Professor cari makan dari sarkus.Kah..Kah..Kah

Tanpa Nama berkata...

Negeri-negeri Selat itu asalnya negeri dalam Tanah Melayu,jika tidak dari mana asalnya,apabila diambil pentadbirannya secara de facto melalui apa saja mekanisme maka itu dinamakan penjajahan kerana penjajah nak menjarah harta negeri-negeri Selat itu bagi memuaskan nafsu naluri penjajahan iaitu menjarah harta kekayaan negeri Pulau Pinang, Melaka dan Singapura. Penjajah mengguna taktik atau tipu helah lain bagi negeri-negeri Melayu Bersekutu, simpan dan tak buang langsung tidak seperti di India atau Indonesia lagi sultan atau raja-raja dan pembesar Melayu, beri mereka makan enak-enak dan mereka setuju yang penjajah adalah pembawa tamadun tanpa disedari mereka tiada kuasa merancang dan membangunkan rakyat jelata ketika British menjarah hasil mahsul bijih timah dan getah. Psikologi orang Melayu feudal yang sayangkan institusi raja difahami British, jadi jangan buang terus tapi simpan untuk hiasan saja seperti pasu bunga.Sama juga bagi negeri-negeri Melayu tidak Bersekutu Brtish telah menakutkan negeri-negeri demikian kononnya ada kuasa luar lain yang bakal menaklukkinya lalu diadakan keadaan yang mereka tergolong dalam naungan(protectorate) British tetapi raja-raja dan pembesar Melayu atau elit ketika itu dibius juga dengan pelabagai keistimewaan yang membuat mereka buta yang penjajah sebenarnya mahu menjarah harta Tanah Melayu. Maka dengan tiga cara penjajah itu menaklukki akhirnya Residen Jeneral memperlembukan raja-raja dan elit Melayu lain sehingga mereka hanya jadi ahli biasa dalam mesyuarat peringkat negra atau nasional tanpa kuasa alias jadi boneka sehingga tak nampak jarum penjajahan sama seperti Profesor Kang Kung Ulung Negara seperti Khoo Kay Kim, Ramlah Adam dan Zainal Kling tak tahu yang apa itu erti penjajahan yakni kuasa menjarah hasil negara dimonopoli oleh kuasa superior kolonial.Penjajahan dalam bentuk baru masih bermaharajalela, masih berlarutan kerana kolaborasi raja-raja dan elit Melayu masih tak pedulikan nasib majoriti Melayu yang kini masih miskin dalam dunia moden meskipun selepas 54 tahun merdeka dan undang-undang kerah kuasa menjurus ke ketuanan rakyat masih tidak menjadi nyata. Merdeka bermakna kuasa rakyat dikembalikan kepada rakyat untuk kebaikan rakyat. Apa yang berlaku kini elit Melayu masih berkolaborasi dengan kapitalis( penjarah kekayaan negara)dengan rakusnya. Orang Melayu buka mata sikit akan senario pasca-Merdeka!

Tanpa Nama berkata...

professor with follies of reason to purge history but himself contaminated by politics.

itu macam kalu apa pasat itu laja main bincat sama ingelis tonggang sana, tonggang sini mcm itu tunku abdol lahman. makcik felda pun mau tau apa itu plotetoret.
itu macam kalu negeri milayoo tak payah la merdeka sbb protek-protek je.
if the malay states never been colonized let we boo at siam. what a disgrace at every time we laud merdeka!

so remember malay states merdeka shouldn't be celeberated at all!

makcik oi,untuk apa merdeka jika tidak pernah dijajah? mintak balik wang dan gelang emas yg dikorbankan hari itu.
sah, milayoo kena tipu bulat-bulat.
yg duduk kat melaka, penang dan.. buanglah rakyat malaysia sbb anda semua rakyat britain! mcm kamu buang kamu punya free loader! rakyat britain? kah kah kah me spik no inglis but speak awau cilakau and eeeepundek!

EMERITUS BODEKUS CARI MAKANRUS berkata...

download kat sini http://www.moviesdatacenter.com/Movies/Monty-Python-Life-Of-Brian-1979.html

FileHippo berkata...

daripada www.greenboc.blogspot.com

Ini adalah senarai ahli parlimen yang ponteng:

SEMENTARA YANG TIDAK HADIR IALAH:

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Penang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

Tanpa Nama berkata...

kalau anak aku yg umur 4 tahun dgn 2 tahun setengah ni tanya soalan kenapa m'sia komanwel,apa bendanya 31ogos ni,apahal plak british dulu datang bawak senapang bukan aiskrim coklat, mungkin kena bg bagi jawapan-pertama kali selepas lebih 50 tahun,perbincangan ditunda ke tahun depan.. mgkin tok ketua kampung aku pun pening2 lalat la..ade prof universiti hebat tu cakap lain,yg prof ni plak ckp lain,siap cantas statemen tpm plak lg..tp yg aku pernah baca la prof ni bola sepak pun dia kritik,badminton pun dia hentam,nasib dia tak kritik kenapa galah adang dan permainan teng-teng tiada di olimpik..