Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Mac 2012

IMAM MEMBUAT SEJARAH PERLEMBAGAAN



IMAM NBUAT SEJARAH UNDANG UNDANG






KOMENTAR TUKAT TIUB


dari sejarah
ini bukan kali pertama hakim di baling kasut
pada tahun 1975 dahulu
satu kes hakim kelentong
telah berlalu di ipoh perajh
(*%^75467***$@@@
hakim telah di baling kasut

ini kerana rakyat hilang
terhadap sisterm kehakiman

sistem kehakiman malaysia
hancur dan rosak oeh madey

apa bezanya imam ini dengan v. k lingam
apa bezanya madey buang ketua hakim negara
v k lingam lebih menghina mahkamah
madey bukan saja hina mahkamah
tapi hamcurkan mahkamah

jadi dari kes ini
apa yang wajib kita fahami ialah kelas
sini kita apa yang kita lihat ialah kelas
kelas yang kaya walau pun jahat tidak akan dipenjara
kelas bawahan yang miskin akan dipenjara



HUKUMAN PENJARA TERHADAP IMAM HOSLAN ADALAH TIDAK WAJAR DAN ZALIM

Saya merujuk kepada hukuman satu tahun penjara yang diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan terhadap Hoslan Hussain hari ini.

Hukuman tersebut tidak wajar dan bersifat zalim.

Kes ini sewajarnya ditangani dengan keadilan yang berteraskan prinsip belas kasihan dan Mahkamah Persekutuan gagal melaksanakannya.

Tambahan lagi, Hoslan dinafikan hak membela diri. Beliau tidak diwakili peguam dan merasa sangat sedih dengan perbuatannya melontar kasut dalam mahkamah tempoh hari.

Hoslan merupakan bapa kepada tujuh orang anak dan kes beliau ini telah tertangguh sejak 1999. Sewajarnya beliau dihukum dengan amaran keras atau denda.

Pihak kehakiman seharusnya mempertahankan nama baik mereka berdasarkan teras moral dan bukan dengan memenjarakan rakyat.

Pihak kehakiman juga wajar merenung kembali kelemahan mereka. Keyakinan rakyat terhadap institusi kehakiman masih berada pada tahap membimbangkan dan pihak kehakiman perlu bertanggungjawab terhadap perkara ini. Rakyat menganggap pihak kehakiman tidak bebas dan telah gagal melindungi hak asasi rakyat. Kurangnya keyakinan ini bakal mengundang peristiwa sama seumpama insiden melontar kasut baru-baru ini.

Institusi kehakiman telah dicemari dengan campurtangan pentadbiran BN. Adalah menjadi hasrat Pakatan Rakyat untuk melindungi dan mempertahankan integirit dan kebebasan institusi kehakiman negara.

N Surendran
Naib Presiden
PARTI KEADILAN RAKYAT




BALING SELIPAR KE HAKIM: BEKAS IMAM DI PENJARA 1 TAHUN - meloya

PUTRAJAYA 8 Mac - Bekas imam, Hoslan Hussin dihukum penjara setahun oleh Mahkamah Persekutuan hari ini atas kesalahan menghina mahkamah kerana membaling sepasang selipar ke arah panel hakim bersidang yang mendengar permohonannya bagi mendapatkan kebenaran merayu, dua minggu lalu.

Perbuatannya yang disifatkan oleh mahkamah sebagai angkuh, biadap, riak dan ganas itu menemui padah apabila mencatat sejarah sebagai individu pertama dikenakan tindakan sedemikian kerana menghina mahkamah tertinggi negara.

Panel tiga hakim diketuai oleh Hakim Besar Malaya, Zulkefli Ahmad Makinudin menjatuhkan hukuman itu setelah berpuas hati bahawa Hoslan, 46, melakukan kesalahan yang amat serius dan menjatuhkan maruah dan kewibawaan institusi kehakiman jika tidak dibendung.

Sehubungan itu, panel tersebut mendapati lelaki itu bersalah dan menjatuhkan hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah di antara pukul 10.15 pagi dan 10.30 pagi, 22 Februari lalu di Mahkamah Persekutuan 1, Aras 2, Istana Kehakiman di sini. - MELOYA


---------------------------------------------------------

JANGAN LUPA MALAM SABTU INI




TIGA TAHUN LAWAN PPSMI

Tarikh : 10 Mac 2012 (Sabtu)

Tempat : Madrasah Tarbiyah, Kampung Banda Dalam, KL

Masa : 8:00 malam - 11:00 malam

Semua dijemput hadir






Yang beraksi :

Pak Samad Dr. Awang Sariyan Prof. Siti Zainon
Ishak Surin Dinsman Hishamuddin Rais
Barajiwa Razali Endut Hasni Abas
Rahmat Haron Amni Jagat Benz Ali
PAKSI, GMP Aktivis dan pejuang bahasa


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita wat demo pastu ramai ramai baling kasut ke arah mahkamah....eee geram aku!

Tanpa Nama berkata...

apa yang menyedihkan hari ini ialah: rakyat malaysia hidup macam orang mabuk, sendiri punyer hal masing-masing..

yang menyokong PR ni ramai dan mahu BN jatuh ni lagi ramai, (sekadar anggaran gua setelah refer banyak web-web yang sedia ada, sudah melebihi 85%, pergilah kemana2 pelusuk negara sekalipun, terlalu sedikit spesis yang mual dan sokong UMNO-BN), tapi yang bersungguh2 tu 10% pun tak sampai.. yang turun berdemo tu, hanya sekitar 3% pun tak sampai..

jika keadaan ini berterusan, agak malanglah malaysia nak lihat BN bungkus next election.. jadi yang 3% tu, saya ucapkan syabas kepada anda.. teruskan menghasut rakyat supaya membenci BN..

BN ini bukan sekadar untuk dibenci sahaja, malah jika kita melihat mereka susah atau jatuh, kita patut terajang sampai mereke menggelupoq, jika sudah menggelupoq, kita kene lanyak lagi hingga sampai nyawa2 ikan.. cuma jangan bagi mati jer..

Tanpa Nama berkata...

Patut baling dengan taik. Aku salute dengan Pak Imam ni.

Tanpa Nama berkata...

Alamamak!???

Dalam mana2 kes bunuh MOTIF (NIAT) adalah amat PENTING kerana membunuh tanpa niat ("manslaugter") hukumnya bukannya mati, tapi hanya dipenjarakan.

Demi menutup pembabitan orang2 berkepentingan dalam UMNO, hakim telah menolak MOTIF dalam menjatuhkan hukumannya dan dengan sekaligus menjadikan mahkamah Malaysia bahan lawak serata dunia.

Jadi Hakim inilah yang telah menghina mahkamah Malaysia secara global kalau nak dibandingkan dgn ustaz ini.

Dengan ini juga, Mahkamah rayuan mempunyai asas untuk melepaskan kedua2 tertuduh daripada keputusan bonggok Hakim ini.

~ Loyar Bonggok

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya kasut imam hoslam itu di perbuat drpd batu.






pakawang

Prince Noob berkata...

plawok plawok plawok
http://buasirotak.blogspot.com/2012/03/masuk-penjara-kenapa.html

Pro_Pembaharuan berkata...

ni camner gang2 akidah goyang nak cakap ni?

1. pertikai hakim - akidah goyang
2. ustaz baling selipar - akidah goyang

kakakakkakakkakakaka... aku gelak kepada gang2 yang suka tuduh akidah goyang...

memang ini lambang pertembungan diantara kaum borjois dan rakyat kelas bawahan...

masih ingat lagi bagaimana seorang pemuda india yang ditembak mati oleh seorang peguam senior?

peguam senior itu dibebaskan atas alasan mempertahankan diri selepas tembakan amaran dilepaskan...

sedangkan tembakan yang dilepaskan hanyalah terus kepada budak india itu...

bagaimana mungkin dua tembakan hanya berselang masa 1-2 saat itu mempunyai tembakan amaran seperti yang didengar oleh saksi???

Kan dari dulu dah cakap, nyawa rakyat tidak bernilai dimata kaum borjois (ular dalam semak yang kaya raya, pemerintah dan pemilik perniagaan).

Yang menghairankan, ramai rakyat yang masih sayangkan kaum borjois...

kata-kata hikmah untuk semua, YOU REAP WHAT YOU SOW...

tobang berkata...

tak payah cakap apa-apa lagi mari kita demo untuk bebaskan imam baling kasut ni, demo.....demo.....demo.....demo....demo.....mampus umno

pemerhati berkata...

penal 3 hakim kaki puki. rejam je dgn batu 3 ekor beruk tu.

Tanpa Nama berkata...

ramai-ramai turun mahkamah, bawak kasut byk-byk, pastu baling ke bangunan mahkamah, see what will happen? menghina mahkamah?? ajar sikit mahkamah, mahkamah mmg hina kalau rakyat dah hilang kepercayaan kpd mahkamah. mampos UMNO selamatlah mahkamah malaysia. Tak percaya, cuba try test tengok....

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,
Saya ada banyak kasut x pakai
Kat tempat keja lg banyak sbb saya jaga kasut, kasut boot ada safety shoes ada slipar bangla cleaner ada.
Cadang la satu collection center nnt saya antar d sana.
Klu respond baik SATU MALAYSIA brooo...bole collect.
Lepas tu baru hantar ke mahkamah...