Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Mac 2012

ESOK NAJIB KE PEKAN - INI SATU SAMBUTAN






KAUM BURUH DI PEKAN BANGUN MELAWAN


kaum buruh telah marah
kerana gaji upah murah
dan barang makin naik harga

mereka telah keluar membantah

ini kilang dikawasan perindustrian pekan

pekan ialah kawasan najib
pada pilihanraya ke 11
najib hanya menang 284 undi
ini pun undi pos

esok najib akan melawat pekan
kaum buruh yang tak puas hati
akan sama sama menyambut najib


APA YANG DIPERJUANGANKAN BURUH

1. Jumlah pekerja yg terlibat ialah lebih dari 1,000 orang yg melibatkan 2 kilang.

Nama syarikat:
Hicom Automotive (M) Sdn Bhd
HICOM ISUZU

Kedua-duanya berada di Kawasan Perindustrian Peramu Jaya, Pekan.

2. Isunya ialah: kebuntuan dalam negosiasi diantara kesatuan dgn majikan.

Majikan tawarkan kenaikan gaji sebanyak 3.5%sahaja.

Kenaikan tahunan antara lain dalam gred rendah sebanyak RM 14 setahun.

3. Ada beberapa isu-isu lain yg tertangguh.
Kedua-dua kilang ini DRB HICOM mempunyai kepentingan yang besar.



PEMIMPIN BURUH MEMBERI PENERANGAN













7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pelik bin ajaib je bunyi.hehehe

Tanpa Nama berkata...

Orang Pekan pergilah berdemo....ini aje masa yang sesuai nak minta sesuatu...Najib tak kasi...jangan Pangkah dia!!!Itu sahaja permainan politik di Malaysia ni..JOm Demo!!!org gomen dah naik 13%...APA TUNGGU LAGI!!!

Tanpa Nama berkata...

...

Tanpa Nama berkata...

h.h.h

Tanpa Nama berkata...

gomen sudah naik (ciput jer...) swasta bila lagi?? macam mana nak menuju high income society nih??

Tanpa Nama berkata...

Best info TT! Syoknya la ni. Rakyat Di dahulukan. Alangkah baik klu pru setiap tahun. Madey mana? Ni kaum pekerja nk minta naik gaji, Rosak productivity. Cuti pun nk banyak. X Pa lah, madey x nmpk, Anak madey mana? Bersora la ckit. Lama x dengar ni...

Tanpa Nama berkata...

Salam TT...

Kawan naik lebih sikit dari Hicom tu 4% jer... Bila ler company nak kasi naik sampai 13% nie...