Jumaat, 9 Mac 2012

KENAPA KASUT WAJIB DI BALING KE MUKA TUAN HAKIM




KOMENTAR DARI TUKAR TIUB


dalam semua kes pembunuhan dalam dunia
ini perlu ada 3 pekara:


1- mayat
2- senjata
3- motif


mayat - altantuya
senjata - C4
motif - ???????


mustahil sirul adan azilah
membunuh kerana sukan
kalau pun membunuh kerana hobi
ini perlu juga di buktikan di mahkamah

dari surat bersumpah sirul dan azilah
mereka mengaku makan upah
mereka di beri 100,000 ringgit

maka perlu ditanya oleh hakim
siapa beri duit ini?

kerana itu hakim yang
menghakimkan kes ini
patut diberi minum air selipar


NOTA:
kes rayuan akan bermula
kepada saudara mara sirul dan azilah
sila nasehatkan sirul dan azilah
tak guna pertahan razak baginda
dia syiok entot ke hulu ke hilir
makan kenyang
tidor lena
pancut banyak
hidup senang

kau orang berdua akan digantung

jangan jadi bangang






7 PANGGILAN TELEPON PADA MALAM ALTANTUYA DIBUNUH
- mkini

Beberapa panggilan telefon dikenalpasti dibuat antara penganalisis politik Abdul Razak Baginda dan tertuduh pertama, Ketua Inspektor Azilah Hadri, pada malam warga Mongolia Altantuya Shaariibuu dibunuh.

Ini termasuk satu panggilan yang dibuat sejurus sebelum pembunuhan itu.
Dalam kertas pertuduhan itu, tercatat masanya sebagai antara jam 10 malam 19 Oktober 2006 hingga 1 pagi, keesokan harinya.

Dalam kes ini, Azilah dan Koperal Sirul Azhar Umar didapati bersalah oleh mahkamah dan dijatuhkan hukuman mati.

Azilah menelefon Abdul Razak sekutu rapat dan orang kepercayaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, ketika itu, pada jam 9.41 malam 19 Oktober 2006, dan perbualan telefon itu berlangsung selama 40 saat.

Panggilan itu dirakamkan oleh syarikat pengendali telefon dan dikatakan dibuat sekitar pondok tol di Jalan Duta. Pada hari berikutnya, sekitar jam 10.41 pagi, Azilah sekali lagi berhubungan dengan Abdul Razak selama 32 saat.




PENCERAHAN DARI PEMBACA
Hakim di Malaysia ni kena diwajibkan makan babi direndam dalam arak kot, baru boleh nak buat penghakiman yang adil dan logik untuk diterima akal. Barang kali kekurangan rencah najis mughalazah berendam kencing Iblis ini dalam Common Law yang menyebabkan mereka tak boleh berlaku adil dan logik dalam penghakiman.

Tok imam yang baling kasut pada hakim mesti tinggi darjatnya di dalam penjara, sebab sehebat-hebat penjenayah kejam dan sadis, depan hakim mengeletar juga kepala lutut. Ini selamba je dia baling kasut. Kalau kena pada hakim, barangkali bertingkat-tingkat darjat dia dalam lipatan sejarah.

Agak-agaknya apa yang ditulis dalam catatan mahkamah oleh jurutaip mahkamah tu?

"Sebelah kasut melayang kepada panel hakim... ehhhh sebelah lagi melayang.... panel hakim terkedu pucat lesi". Mesti berminggu-minggu kakitangan mahkamah renggah gelak dalam hati bila teringat peristiwa tu... kalau gelak secara terbuka... kang ada yang jadi member untuk teman tok imam ni.

By Anonymous on NAIK KAN LAGI KEBENCIAN ORANG RAMAI on 3/8/12


21 ulasan:

tickingclock berkata...

iSoalan : "KENAPA KASUT WAJIB DI BALING KE MUKA TUAN HAKIM"

a)Memberi kesentapan maksima kepada golongan hakim pro kapitalisme.

b) menamatkan era penyanjungan profesi sebagai hakim sebagai profesi mulia, terpelajar dan ber kelas aristrokrat melainkan beliau hakim yang adil. Respect craving ungkas.

c)hakim muka perv.

c)agar kita boleh menganalisa dan mengkategori, dan membezakan antara hakim hakim yang ada telo 2 biji dan hakim hakim gaya pondan tasik

Tanpa Nama berkata...

mesti ada motif kenapa hakim buat keputusan begitu huhu.. atau saje-saje je hakim wat macam tu

Tanpa Nama berkata...

Nabi Muhammad saw bersabda di dalam sebuah hadis yang bermaksud:

“ hakim itu terhabagi kepada tiga golongan: dua golongan di dalam neraka dan satu lagi golongan di dalam syurga. Seorang lelaki yang mengetahui tentang kebenaran dan menghukum dengannya, maka dia dalam syurga. Dan seorang lelaki yang menghukum di antara manusia dalam keadaan jahil, maka dia dalam neraka. Dan seorang hakim yang menyeleweng (daripada kebenaran) dalam hukumannya, penghakimannya, maka dia dalam neraka".

dari portal esyariah.gov.my

gua heran asal website dia tadak logo satu mesia. hah hah hah

wonder why berkata...

Hakim perangai macam lembu NFC, lembu NTC di tindik ditelinga, lembu di mahkamah ditebok lobang hidong, dan diikat dengan tali. Dia akan mengikut arahan tuannya yang menarik tali itu.

tobang berkata...

tak payah cakap apa-apa lagi mari kita beramai-ramai demo....demo....demo....demo....demo......mampus umno

dino.yp@gmail.com berkata...

kalau aku jumpa kau TT, aku baling kasut kat kau... jangan marah ok...

Tanpa Nama berkata...

Alamamak!???

Dalam mana2 kes bunuh MOTIF (NIAT) adalah amat PENTING kerana membunuh tanpa niat ("manslaugter") hukumnya bukannya mati, tapi hanya dipenjarakan.

Demi menutup pembabitan orang2 berkepentingan dalam UMNO, hakim telah menolak MOTIF dalam menjatuhkan hukumannya dan dengan sekaligus menjadikan mahkamah Malaysia bahan lawak serata dunia. Jadi Hakim BARUAH & SIAL inilah yang telah MENCABUL & MENGHINA mahkamah Malaysia secara global kalau nak dibandingkan dgn ustaz ini.

Dengan ini juga, Mahkamah rayuan mempunyai asas untuk melepaskan kedua2 tertuduh daripada keputusan bonggok Hakim ini.

~ Loyar Bonggok

botak berkata...

apasai ko hangin je dino......mabok air seliper ke?

lembu kondo berkata...

TT lu punya blog ada umphhhhhh.....lu punya ayat ada kick.....lu punya berani wa salute!

bravo!

Tanpa Nama berkata...

Semasa kali pertama Razak Baginda di bawa ke mahkanah..isteri beliau memberi amaran sekiranya suami beliau dkenakan hukuman beliau akan bertindak mengheret mereka lain yg terlibat walaupun membabitkan seseorang yg bakal jd perdana menteri.

abimh berkata...

wonder why, jangan lah di sama kan hakim tu dengan lembu, simpati lah dengan lembu yang lebih mulia dari hakim tu.....

Tanpa Nama berkata...

No case....!
kah....kah......kah....
No case....!
kah....kah......kah....
No case....!
kah....kah......kah....


No Agatha Christie’s ending for Malaysia’s most sensational murder case

http://188hughlowstreet.wordpress.com/2012/03/09/no-agatha-christies-ending-for-malaysias-most-sensational-murder-case/

Jom ....,ke Jalaraya sebelum PRU-13 !

Jom ....,beramai-ramai ke Jalaraya sebelum PRU-13 !

Jom ....,berkali-kali dan beramai-ramai ke Jalaraya sebelum PRU-13 !

Baru lah cool....
Baru lah coooooooo...l

Tanpa Nama berkata...

Perbuatan imam yang membaling selipar ini boleh dimasukkan dalam Malaysia Book of Record. Namun begitu, perbuatan imam itu tak layak masuk ke World Book of Record kerana balingannya tidak tepat ke muka hakim.

Tanpa Nama berkata...

Dua ekor beruk ni, kalau dah kena hukum mati, mesti kena mati, jangan pulak dapat IC baru pindah dok sebelah rumah aku...

Tanpa Nama berkata...

hakim ni sama ada memang patut diseliparkan atau dia seorang whistleblower

Tanpa Nama berkata...

Aku naik hairan jugak.

Kat Malaysia ni dah tak ada ke lawyer melayu islam yang tampil kedepan utk bantu Imam ni? Paling tidak, bersuara lah sikit ke apa.. Ini langsung sonyap yo..

Simpati aku dengan Imam Hoslan tu. Tapi aku lagi simpati dengan hakim hakim tu.. Bertambah lagilah kebencian orang ramai dengan mahkamah kat malaysia ni..

Tun Zaki siap di anugerah projek billion lagi atas dasar merit.. Tulah Malaysia skrg nie..

Pasti rakyat dah tak sabar pRU13 neh.. Kita humbankan diorang nie..

13bm2

imalaysia post berkata...

Walau imam tu nampak poyo je.. Tapi dia sudah pecah sejarah. Tabik pada imam. Dia lah imam yg sebenarnya. Bukan imam takat baca doa je. Hishamudin Rais patut visit imam yg akan duduk dlm penjara. Agaknya imam tu selalu baca tukar tiub. Sbb itu jiwa dia hebat. Tak takut kerana benar. Oleh krn hakim tak bagi peluang dia bela diri, kasutlah jawapannya. Tabik pd tukar tiub yg berjaya lahirkan org yg berani macam imam tu.

Aku bukan keling berkata...

Apa kata kita semua membuat kutan derma untuk family imam itu sebagai tanda menhormati keberanian beliau...dan kutipan itu pasti menolong keluarga beliau..apa kata tt mulakan kutipan itu..

Zed Zahid berkata...

TT, TT, TT. Nasehatkan sirul dan azilah amende.Member dua tu kan pakai sarong muka. Satu orang pun tak kenal dia, walaupun "pihak PRESS" bnyk muka dia bila "escort" Najib/Rosmah masa depa berkhidmat.Satu muka dia pun tak pernah "publish".Dari mula mereka da buat "script". Aku boleh "bet", depa tu bukan dalam "jail" pun. Bebas keluar masuk.Hakim ambik masa 2 tahun utk "tulis penghakiman". Kalau BN menang lg, ambik masa 2 tahun lagi utk depa merayu.Keputusan akhir, mereka kena gantung. Hakikatnya, siapa identiti sebenar yg akan kena gantung. Kalau JPN pun boleh mengeluarkan Mykad pada pendatang sonang sonang aje. Kat depa dua orang tu "new id" aje. Kan da ada "law" . Witness protection program.Mereka sumua dpt new Id. (seperti US). Tak gitu? mmm

NAJIB RAZAK BAGINDA berkata...

Pembunuh Altantunya akan diberikan kad pengenalan baru dan di hantar ke luar negara untuk bertugas di kedutaan Malaysia. 20 tahun lagi mereka ini akan pulang ke tanah air dan semua orang telah lupa tentang kes pembunuhan kejam Altantunya.

Baling kasut? Hakim di Malaysia tak layak nak cium tapak kasut aku sebab semua hakim di Malaysia harus dibaling batu dan telur busuk.

Tanpa Nama berkata...

azhar idrus cakap "hakim bodo letak kulit nangka atas kepala"