Rabu, 5 Mac 2014

JANGAN SELINDUNG BELAKANG AGAMA




 YANG DI PUKUL BAKAL GANAS
Kalu keluarga kita membesarkan anak mereka di Sweden selepas 1979 maka rasanya ramai yang akan masuk penjara kerana memukul anak sama ada anak itu degil, suami marah tak dapat seks dari isteri, isteri(emaknya) tak dapat perhatian kasih sayang dari suami atau berpandu kepada agama yang menganjurkan agar anak-anak dipukul jika engkar melakukan ritual agama seperti solat. 

Tapi undeng-undeng di Sweden memang memandang jika anak dipukul dan menjejaskan integritinya seperti menjadi murung si pemukul akan dihukum tak kira betapa hebat akidah atau buta tulinya kesetiaannya si pemukul itu terhadap Allahnya. 

Sweden tak kisah agama membenarkan anak boleh dipukul, ia pakai undeng-undeng rasional manusia yang digubal atas dasar psikologi dan kesakitan fisikal dan mental yang boleh memudaratkan integriti perkembangan mental dan psikologi kanak-kanak. Undeng-undeng Islam konservatif tak mengambil kira aspek itu dan pengamal agama pun jarang mempersoalkan kerana takut jatuh kufur atau murtad. on NEGARA KAPIR ADA UNDANG UNDANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 3/5/14


--------

3 ulasan:

zabidu berkata...

Pukul dalam islam bukan bermaksud mendera atau hingga menyebabkan kesakitan fizikal dan mental yang melampau.kalau menyebabkan penderaan fizikal dan mental yang melampau dah kira bukan islamik namanya.inilah masalahnya bila apabila golongan islam liberal lebih suka guna logik akal dalam menilai baik buruk sesuatu perkara.apa perkara yang jadi aras logik akal tu boleh diterima dalam menilai sesuatu?adakah logik akal kita boleh diterima oleh logik akal orang lain?

Awanama berkata...

Ni macam tulisan orang kapir je!

Awanama berkata...

Sembang punye sembang undang2 malaysia masih tahap dunia ketiga..kat malaysia bebas anak kena pukul..bini kena pukul..kahkahkah..awek pun kena pukul..hukuman ringan je kalau masuk court...kahkahkah. bile mau maju ini macam?oh..malaysia tanah tumpah darahku..hampeh..