.

Ahad, 31 Julai 2016

KETUM TAK DIBENARKAN DI PERLIS




PERLIS LARANG KETUM

bro..jangan salah baca.perlis melarang bukan kerana suka-suka. perlis melarang rakyat atau warga perlis dari tananam pokok ketum. larangan itu tidak digunapakai kalo diusahakan oleh kerajaan2 negeri.tanah perlis kecik.kalo perlis larang ke benarkan ke , hasilnya kecil. cuba bayangkan kalo ditanam di sawah padi. kalo dulu sawah padi kuning keemas-emasan kecik ranum, kini kita akan nampak kehijauan.lebih hijau dari warna pas.


bila projek membodek, projek makan dedak semakin sempit, maka yg haram itu akan halal utk golongan kaya,kerabat-kerabat atau golongan2 agama. ketika hayat nabi, tiada la kes daum ketum ni, maka tiada akan fatwa akan dikeluarkan.lagi pun bekas mufti perlis sekarang hidup aman sentosa dibumi kenyalang yg membaca bible dalam bahasa malaysia.baik juga diharamkan pokok dan daun tembakau.. on PERLIS POTONG STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16




-------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Syahidan Quassim dari Perlis menderma je dah rm44juta .. dia dah lama kekenyangan .. ketum dia tak pandang .. takat ni lah.

Isa dulu plak juara ternak babi .. katanya hasil dari babi tulah dia bina Noghogi Sombilan .. yo lah tu.

Teori Sanusi Jonet, tanam padi atas atap mungkin lebih praktikal untuk ketum.

Risda kata ketum ditanam hanya untuk ekpot ke negara Kapir Harbi & Kapir Isin .. ianya boleh dihalalkan malah sahid sebab kasi weng Si Kapir .. teringat gwa hikayat Perang Chandu dulu. Phuuuh .. Risda pong dah pandai tipu sebab pitih. Ekspot tu apa .. kilang pistol ke.

Gwa ingat kita ikut cara Mirzan Chedet bukak kilang todi kat luar negara. Apa kata kita bukak ladang ketum kat Indonesia plak gantikan sawit.

Tanpa Nama berkata...


Buat pagar tinggi2, nnti jebon rompak....