.

Ahad, 31 Julai 2016

MAKIN JADI ARAB




PAKAI BAHASA ARAB
Hanya tsunami mcm 2004 atau peristiwa ala2 tsunami antara yg mampu selamatkan karier Najib Rosmah skrg. Satu dunia akan kembali simpati kpd Najib dan tak tergamak nak ambil tindakan. Dan Najib sdg melengah2kan demi mendapat tune terbaik utk selamatkan diri. Jgn terkejut pementasan semula peristiwa Sauk, Lahad Datu dan Memali kemungkinan berulang utk menenangkan kemarahan senyap rakyat katas skandal 1mdb ni. 

Sebagai rakyat yg bacul, apa rakyat boleh buat hanyalah nganga dan terus menganga. Sbb mcm biasa, dlm blog, mcm nak pecah kepala bagi komen. Kat luar, mcm kambing jantan stim kuyu dpt cium jubur kambing betina. 

Jgn lupa, Najib akan guna bahasa arab sekerap mungkin sbb bahasa arab ini adalah satu medium mantra terbaek untuk membodoh dan membangangkan melayu. Lihat saja ahli2 walaunta PAS, pengaruh bahasa arab cukup kronik dan kritikal dlm PAS membuatkan melayu cukup sanjung sesiapa yg boleh bercakap arab walaupun kena tipu. Saya percaya, jika TT mampu fasih berbahasa arab, on LAWAK PROZAC
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16




--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pernahkah anda menonton sebuah filem berjudul "Wag The Dog" lakonan Robert DeNiro dan Dustin Hoffman? Filemnya amat menarik mengisahkan taktik pemimpin sebuah negara cuba mengalihkan perhatian rakyatnya dari suatu skandal jenayah yang melibatkan dirinya melalui rekaan satu isu besar palsu yang dikarang, diarah, dilakon dan diterbitkan oleh pasukan kreatif dibawah arahannya.

Tanpa Nama berkata...

Setuju

Macam bahasa ARAB bunyi nya , .... al kontol al haq....

Itu maksudnya hanya KONTOL saja ber hak ber kuasa

Hancur Melayu ada KONTOL LAYU LAHAP DEDAK

Mat LOL dengan KONTOL nya kira karung karung BILYON BILYON

Siapa Mat LOL nih ????

M.O.1 ke ?????

Tanpa Nama berkata...

Awas...hisapputing dan komedi sudah bersuara.sorang bermadah sempadan negara dan sorang berpuisi is daesh.Apa pun mereka tidak mahu siasat siapa sebenarnya MO1.