Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 Ogos 2010

SELAMAT BERBUKA PUASA DARI BALI





NYAMAN SEJUK DALAM GUNUNG



jam 1.00 tengah hari aku sampai ke lapangan
ngurah rai bali - kah kah kah - bukan lari untuk
jadi musafir tetapi ada janji dengan seorang awek
indon - ingin di ketemukan dengan keluarga - nah
ini projek masa depan.

kacau di lapangan terbang - rumah sewa yang di pesan tidak
ada menghatar orang - lalu kami kalam kabut - kemudian seorang
teman tertinggal beg di dalam kandang x-ray - lagi kelam kabut -

akhirnya selesai - lalu kami berhenti - aku pun berbuka puasa - nasi goreng
spesial - tapi masakan agak manis macam masakan kelatan - kota ini sibuk
dengan buleh - terllau banyak - aku ternampak seorang bueh yang gemok
gedempol 3 kali bik mama - aku pun hairan macam mana minah ini
di beri pasport untuk berjalan - kerana satu kerusi dalam pesawat udara
tak mungkin dapat menampong minah ini.

KOTA BALI

malam ini aku di ubud - sekali lihat bali ini cukup simpang siur - tak tentu
hala - macam kota bahru - bandar tidak tersusun - aku tak tahu apa yang
heboh sangat pasal kota ini - meliankan mat saleh - datang untuk bir murah
dan perempuan indon murah -

BUDAYA

belum tengok

URUT

kejap lagi nak pergi urut - bukan urut happy ending
tapi urut tradisional -

pijat plus : urut untuk terpancut
yang aku cari urut untuk melawan migraine
yang selama ini amat sering melanggar -


ok - nanti kalau ada masa - akan sambung lagi


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT kau masuk negara 'dunia ketiga' banyaklah cerita kalut atau kelam kabut yang boleh menjejas kembara keserokan di dunia esotik itu. Lagi pun 'travelling by air' memang kalut asyik-asyik tengok passport, tengok tiket kapal terbang, semak duit selamat tak dan tak lama lagi nak balik pula, jadi bagaimana nak enjoy puasa di Bali?

Hanief berkata...

Ayam berkokok berbulu oren
Henti merokok hilanglah migraine

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah yach Bapak Tukar Tiub,apa di Bali ada jualan kueh karipap nggak? kah kah kah

jikalau ada apa bisa dititip buat Bung Nuar Brahi kah kah kah hahaha

kalo bisa dititip ama penjualnya skali,apa namanya itu Darmawan nyukma...hahaha

Tanpa Nama berkata...

weh.. rokok surya 1 kontena.. ori bwk balik sini... kasi penug jln raja bot,, jumpa levis, angkot buat raya..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

aikkk dah sampai ke Bali...............rindulah china doll di KL kat abg..kah kah kah

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

hebat lu hicyam, dari bangsar ke bali, lu mau jadi gypsi di bali bulan romadan, gua hingat lu musafer umra kat makkah. lu mau crita urut plus sama itu bibik cun bali?
migrain selalu langgar lu, kerna lu pancut tatak selaras meh... & gua harap lu posa cantiq2 & jangan lupa 'page' tukar tiub' musti survive.

moneyads4u berkata...

salam Bro Hisham... bagi cerita sadis di Bali juga yea. Gua blom sampei di sana... insyaAllah tahun depan nak pi sana juga. Allah Hu

Tanpa Nama berkata...

DR BUDIMAN HASRUL SANI/DRBHS:

Bulan lepas aku bersama isteri ke-4 ke Bali juga. Dapat keliling jelajah selesa kerana aku dan isteri cuma berdua menggunakan khidmat LOCAL TRAVEL AGENCY.Kami bermalam seminggu di Legian berhampiran Kuta.Yang sering aku terfikir di mana-mana orang lndonesia bijak mempromosi dan mewawarkan tempat pelancongan mereka walaupun kebanyakannya indah khabar daripada rupa.Apa yang TT komen,ada benarnya..bule/mat/minah salleh golongan pertengahan banyak bersepah di pulau ini.Sikon sekarang tampak aman.Apapun hal urut-urutan ini, aku lebih selesa dan berpuas hati dengan urut tradisional di Endah Parade,Bandar Seri Petaling,KL.Tukang urut dari Sabah dan Sarawak lebih komited (hahaha..aku pakai tukang urut lelaki).Aku juga nak ingatkan PEGAWAI-PEGAWAI IMIGRESEN MALAYSIA jengok-jengoklah di sini kerana banyak sangat warga China dll di sini...aku tak berapa yakin status dokumen/pas lawatan sosial mereka. Jom siasat/serbu.

Suku Samdol berkata...

Woitt Icam,

Jgn lupa makan kat Warong Made - tanya kat warga Bali depa mesti tahu. Restoran milik warga Bali bukan Bule.

Tanpa Nama berkata...

tengok minah mat saleh kurang pahala puasa

Tanpa Nama berkata...

bule bukan uleh bro.pergi laa ke kintamani dan lake batur dari ubud hanya sejam..cantik.ubud tidak ada bar yg lebeh jam 1am.peace ini aturan di ubud.tak byk matsaleh bodo mcm di kuta.2 hari mana cukup bro.kena pulak gi dgn geng borjuis kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ujung tahun ni, aku nak pegi wales... jalan2... dah lebih 15 tahun aku tinggalkan dia...

mula2 sekali, aku nak pegi cari burit... kemudian, aku nak singgah tempat belajar aku... omak angkat program pelajar belajar di kampong aku sudah lama aku tak jumpa...

biasalah, kepala hotak aku ni, priority ialah burit jer... ikut budaya gerombolan, pergi mekah, aku sudah jadi bersih suci macam breeze... (TT, ko jangan senyum2 aku cakap macam ni!)... tua2 nak mampus, gi kerap sikik buat umrah... sure balik dapat tiket masuk syurga..hahahahaha... ko tengok anak pak kasim skrg... dia sudah terjamin menjadi ahli syurga...

ko tak nak pergi umrah ka TT? boss aku, pergi mekah buat haji, kalo boleh, semua ayat2 dua nak taruk al..al..al... al-pukimak, al-merembat, al-islam... al-syurga-syurga al-gitu... al-bodohi-al-staf2nya jugak loh...al-hadoila al-tongong la-betul.. al-boss, al-como al-esta usted? al-buenos noche!