Jumaat, 7 Januari 2011

TITAH SAEKOR KANG KONG



SEJARAH RAJA MELAYU KENA TIBAI


nota:
kenpa make dono
bila madey tibai
raja melayu?

takut kepada raja eee
kah kah kah



MAJLIS RAJA RAJA MESTI TEGAS ELAK TERUS DI CABAR – berita hairan

Istana wajar ambil tindakan pihak derhaka kuasa sultan

KUALA LUMPUR: Majlis Raja-Raja yang dianggotai sembilan Raja Melayu perlu sepakat dan menunjukkan ketegasan dalam mengendalikan isu yang mencabar kuasa eksekutif mereka, sekali gus memberi imej negatif terhadap institusi diraja.

Pensyarah Kanan Jabatan Antropologi dan Sosiologi Universiti Malaya (UM), Dr Noor Sulastry Yurni Ahmad, berkata ketegasan wajar ditunjukkan dalam isu yang menyentuh kuasa sultan bagi mengelak ada pihak berani berterusan mencabar dan derhaka.

Beliau yang juga Penyelidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Umum UM, berkata dalam isu pelantikan Mohd Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Selangor, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah sebenarnya tidak bersendirian kerana tempias kes itu turut dirasai sultan lain.
“Tiba masanya istana mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang masih berdegil mempertikaikan pelantikan Mohd Khusrin.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SUARA KANG KONG…. kah kah kah

kah kah kah… BILANG BILA KANG KONG BERSUARA…. BUKA TELINGA... kah kah kah..

kah kah kah…. MANA TAHU… ADA APA APA KE?.... ka kah kah..

kah kah kah… CUBA SELIDIKI … MANA KANG KONG INI BELI IJAZAH KANG KONG NYA… kah kah kah…

kah kah kah…. MACAM BELI KAT KEDAI DUTY FREE SINTOK…. kah kah kah…

nota:
kang kong adalah baik
untuk makanan kura kura
kah kah kah


baca ini:

DR ASRI: RAJA RAJA MELAYU BUKANLAH NABI YANG MAKSUM SEHINGGA TAIDAK BOLEH DIKRITIK - mkini

Bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata kepercayaan sesetengah pihak bahawa adalah haram untuk mengkritik atau mempunyai pendapat yang berbeza dengan Raja-Raja Melayu, seolah-olah menyamakan kedudukan mereka dengan para Nabi.

Sebaliknya, kata Dr Asri, Raja-Raja Melayu bukanlah Nabi yang maksum sehingga tidak boleh dikritik.

“Sedang para al-Khulafa al-Rasyidin iaitu Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali yang jauh lebih mulia daripada sultan-sultan pun dikritik dan dibantah oleh rakyat mereka.

“Namun mereka menjawab dengan penuh amanah, wibawa dan mereka tidak membunuh pengkritik mereka. Bahkan berterima kasih,” katanya dalam satu kenyataan media.

Menurut Dr Asri, ada beberapa kejadian yang sahabat tidak bersetuju dengan cadangan Nabi Muhammad SAW dan membantah keputusan baginda seperti yang berlaku ke atas Umar ketika perjanjian Hudaibiyyah. Namun, tambahnya, Nabi tidak membunuh beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
zaman nabi muhamad dulu
ada raja ke?
dari mana raja ini datang?
dari shell?
dari british petrolium?
dari exxon?
dari esso?
dari aramco?

kah kah kah kah


15 ulasan:

CUCU PEJUANG berkata...

SEJAK SEKIAN LAMA 'KEKEBALAN' RAJA TELAH DILUCUTKAN TETAPI TIADA SEORANG PUN BERDARAH 'KUNING' YANG BERANI BERSUARA.ENTAHLAH....TAKUT? BIMBANG? TIADA TINDAKAN KEATAS 'PENDERHAKA'.MEREKA LEBIH KEBAL DARI RAJA-RAJA MELAYU.....

kokang jantan berkata...

sulastry ni dia pun macam pendatang haram jugak ni....mmg sesuai jadi kangkung wat lauk...naik pangkat...malam malam laki dia panjat pokok kangkung hehehe...hampeh punya prof lebih baik ko jadi kokang...hehehe dok atas pokok..hehehe...

Tanpa Nama berkata...

nepalkan sahaja negara ini

Tanpa Nama berkata...

Bodoh nak mampos rakyat Malaysia bela sampai 12 ekor rajagopal....negara lain cuma seko aje!

Tanpa Nama berkata...

ni je yg aku mampu taip, PUKEK LA LU KANG KONG.

Tanpa Nama berkata...

aku duk melaka. raja dah tak ada. Dulu ada org melaka nak tuntut jadi raja tapi kejaan tak bagi. Sampai hari ni aku tak beraja. sedih jugak aku.

huhuhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

bukan jadi kokang la,jadi kangkang kat laki atas katil....p*k*mak hg la

MonkeyShooter berkata...

Salam Bro TT. Apalah kau Bro? Raja memang ada sejak dari Nabi Sulaiman lagi dan berterusan hingga kini, bukan setakat zaman Rasulullah sahaja. Tak baca ke Bro? Cuma kalau nak berajapun biarlah seorang sahaja sudah mencukupi. Tapi kalau sampai sembilan orang, apa kejadahnya? Cuba contohi Indonesia yang bangsanya dari rumpun Melayu dan penduduknya hampir mencecah 200 juta orang, tetapi mengamalkan sistem presiden (dahulunya ada juga sistem beraja, tapi sudah dikuburkan). Bahasa dan bangsa serta politiknya terbela juga tanpa ada Raja Gopal yang berlambak-lambak seperti lambakkan barangan China di pasaran dunia. Kadangkala kita harus malu, kerana rakyat Nepal lagi cerdik dan bijaksana dari bangsa kita. Apa agama yang rakyatnya anuti hah?

JinChrist berkata...

kah kah kah what is the because the raja raja lanun kangkoung kangkang pun the rakyat malaysia thinking like tuhan...
lucky for me i got brain not stupid like the majority of the rakyats because i read tukartiub.

Thank you Pak Isyam..you are my hero and on par with RPK. Keep up the great writings.

Sivakumar berkata...

haha betul!

NEPALKAN MALAYSIA SAJA!

hidup rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Yang menghairankanku.....masih ada jugak rakyat M'sia yg bengong, begok, bodoh piang!! BUKALAH MINDA TUAN-PUAN!

Zamrey berkata...

Malaysia terbentuk drpd persekutuan antara bbrp sovereign states (federalism). Bg negeri2 bersultan, Sultan asas utama kedaulatan negeri. Jadi tak dapat sewenang2nya nk jadi kan Malaysia hanya ada satu Sultan saja. Bila2 masa saja negeri2 dlm persekutuan boleh tarik diri drpd federalism n bentuk Negara sendiri(eg Singapura) di bawah naungan Sultan masing-masing. Isu hanya seorang Sultan utk Malaysia tidak boleh dipersoalkan dlm konsep federal state (vs unitary state as UK etc)

Tanpa Nama berkata...

Ini teguran ikhlas untuk Dr. Noor Sulastry.

Menengokkan record akademiknya: http://umexpert.um.edu.my/papar_cv.php?id=AAAJxnAAQAAAGG3AAq

Kenyataan di media terlebih banyak dari penerbitan jurnal. Penerbitan ilmiah pula banyak di jurnal2 yang tidak berkualiti.

Inilah yang ditafsirkan sebagai professor kangkung oleh TT.

JinChrist berkata...

Pak Isyam,
Adakah kau orang yang merungkai misteri cop Mohor Segitiga Kavita Kerajaanan silam raja SisingaMaharaja ?.
nie nak tanya, boleh bagi klue tak?..cop mohor nie dibuat dari apa..logam atau kayu?.

1Crony berkata...

Untuk Zamrey 05:51.

Huraian anda sebenarnya adalah menjadi persoalan kepada diri anda sendiri. Melalui kuasa rakyat, tiada apa yang tidak boleh dipinda. Perlembagaanpun dah beribu kali dipinda, inikan pula Raja Berperlembagaan. Paling mudah mengingati ialah di tahun 1993, bilamana PM Mahathir (masih hidup) yang hampir-hampir melumpuhkan kuasa Raja-Raja Melayu melalui kuasa politik (rakyat), masih ingat lagi? Atau anda masih di bangku sekolah rendah? Di pihak Raja-Raja begitu juga, contohnya di Perak. Bagaimana dibolehkan anak (raja muda) sebagai pengganti Sultan? Jawapannya mudah. Jika berkuasa, apa-apa pindaan pun boleh dilakukan dan perlembagaan apa pun akan dipinda sesuka hati selagi rakyat mampu dibodohkan demi kesinambungan kuasa dan demi keturunan dan kroni di negara ini. Ingat, kita semua adalah hanya hamba kepada Allah dan hayat kitapun tak akan mencecah 100 tahun. Oleh itu selagi bernyawa, perjuangkanlah kebenaran dan keadilan sesama insan. Jangan asyik nak memperjuangkan nasib pihak yang tidak pernah kenal erti susah dan derita.