Selasa, 17 Julai 2012

PERCUBAAN UNTUK MEMBUAT SANDIWARA AL-MAUNAH GAGAL




BETUL KE MAMAT SAMURAI INI MATI?




NOTA:
soalan terus timbul
mula mula bawa pedang
kemdian ada pula bawa
pisau potong daging

soalan terus timbul
betul ke mamat sdamurai ini mati?
atau hanya sandiwara yang gagal?


PENCERAHAN DARI PEMBACA
bai TT ingat tak awl2 akhbar melaporkan minah samurai, bekerja sebagai penolong pengurus, dan suaminya seorang pemandu lori, sekarang ni: Hakim Mahkamah Sesyen Mohd Kafli Che Ali menetapkan 29 Ogos untuk sebutan kes dan membenarkan Muhdalena diikat jamin RM10,000 bagi kedua-dua pertuduhan itu. Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Siti Balkiah Yazaid.

Terdahulu difahamkan dalam rayuannya, Muhdalena dalam keadaan menangis, berkata dia dan suaminya tidak bekerja dan keluarganya disara oleh ibu serta mertuanya. Hakim bersama-sama seorang jurubahasa, pendaftar Mahkamah Sesyen dan Timbalan Pendakwa Raya diiringi beberapa pegawai polis tiba di hospital itu pada jam 11.55 pagi. Dalam kejadian Isnin lepas, rakan tertuduh, Khalil Afandi Abd Hamid yang mengisytiharkan dirinya sebagai imam Mahadi ditembak mati oleh polis, meninggal di Hospital Putrajaya, manakala Muhdalena mengalami kecederaan di pahanya. - BERNAMA
By Anonymous on LANGKAH PALING TEPAT DARI KERAJAAN PAKATAN on 7/16/12





WANITA AMUK DI JPM DIDAKWA ATAS DUA TUDUHAN - meloya

PUTRAJAYA 16 Julai - Wanita yang mengamuk bersama seorang lelaki dengan bersenjatakan pedang samurai di perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM) di sini minggu lepas, hari ini didakwa atas dua tuduhan iaitu ugutan jenayah dan membawa pedang.

Muhdalena Ahmad, 28, yang merupakan bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) mengaku tidak bersalah terhadap kedua-dua tuduhan itu.


Terdahulu difahamkan dalam rayuannya, Muhdalena dalam keadaan menangis, berkata dia dan suaminya tidak bekerja dan keluarganya disara oleh ibu serta mertuanya.

Hakim bersama-sama seorang jurubahasa, pendaftar Mahkamah Sesyen dan Timbalan Pendakwa Raya diiringi beberapa pegawai polis tiba di hospital itu pada 11.55 pagi.

Dalam kejadian Isnin lepas, rakan tertuduh, Khalil Afandi Abd Hamid yang mengisytiharkan dirinya sebagai imam Mahadi ditembak mati oleh polis, meninggal di hospital Putrajaya, manakala Muhdalena mengalami kecederaan di pahanya. - TIEWNAMA








MALAM INI SANDIWARA BIK MAMA BOMOH PUAKA

radio bangsar utama
jam 10.30 malam
radio bangsar memgembalikan
seni sandiwara radio


sandiwara BIK MAMA BOMOH PUAKA
boleh diikuti tiap tiap malam pada jam 10.30

layari sekarang:


www.radiobangsarutama.blogspot.com

www.radiobangsarutama.com



2 ulasan:

the neutralist berkata...

Ini namanya kantoi bodoh, tapi kita kena berhati-hati umngok memang nak cari pasal untuk isytihar darurat dan memerintah melalui MAGERAN (Majlis Gerakan Negara) umngok dah tahu mereka akan kalah teruk dalam pru 13 jadi buat apa adakan pru baik perintah cara mageran. Dari sekarang sampai tempoh tamat penggal parlimen merupakan period yang sangat bahaya, entah bila umngok akan buat kerja bangang untuk menghalalkan perisytiharan darurat dan mewujudkan mageran, hanya masa yang menentukan.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah kantoii

Tinjauan di wad pengasingan Hospital Putrajaya mendapati Muhdalina yang berskaf hitam sedang berbaring di katil dan dikawal dua anggota polis wanita.

Sementara itu suaminya yang juga pemandu lori mendakwa isterinya terpengaruh dengan laman blog lelaki itu dan beberapa hari sebelum kejadian isterinya berperangai pelik dan dilihat taksub dengan Imam Mahadi.-10/7/2012