Selasa, 13 Ogos 2013

KETUANAN MELAYU PRODUK REJECT



KOMENTAR TUKAR TIUB
pelajar uitm wajib
membantah kerana 
kenyataan  yang memalukan ini

Gagal masuk universiti boleh kemuka rayuan ke UiTM

SHAH ALAM 11 Ogos - Lepasan program matrikulasi, asasi dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (SPTM) yang gagal memasuki mana-mana institusi pengajian tinggi awam (IPTA) masih berpeluang mengikuti program diploma di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Naib Canselor UiTM, Prof. Tan Sri Dr. Sahol Hamid Abu Bakar berkata, golongan terbabit boleh menghantar surat rayuan secara terus kepadanya di Pejabat Naib Canselor UiTM Shah Alam dengan menyertakan keputusan peperiksaan yang diperoleh.

Beliau memberitahu, tawaran itu membolehkan lepasan program matrikulasi, asasi dan STPM mengikuti program diploma di mana-mana kampus UiTM di seluruh negara dengan kelonggaran syarat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NAMA TAN SERI DATUK DOKTOR TUAN YANG MULIA.... kah kah kah..

kah kah kah... TAPI SEMUA PELAJAR  REJECT.... kah kah kah..,.

kah kah kah...PATUT LAAA LULUSAN UITM... TAK LAKU.... kah kah kah..

kah kah kah... SEMUA KENA REJECT MASUK UITM.... kah kah kah...

kah kah kah.... UITM JADI LONGKANG PENAPIS KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... SEGALA SAMPAH MASUK UITM.... kah kah kah...

kah kah kah... TANDA MERCU KETUANAN MELAYU... kah kah kah...

kah kah kah.... TAK CUKUP GRADE PUN BOLEH MASUK.... kah kah kah...

NOTA
ketuanan melayu ini
muka tak malu
bila china pandai
bila india pandai  
tahu marah

yang melayu bodoh pun
di terima masuk
kah kah kah


SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan ini
akan diwakaf untuk dapor jalanan
memberi makan 
warga kota tanpa tempat tinggal

--------

4 ulasan:

pak guard UM berkata...

Asas penubuhan UiTM mmg untuk bantu melayu yg tidak berpeluang masuk universiti. UiTM memang second class university. W/pun ramai yg mcm Ibrahim Ali tapi ramai jugak graduan UiTM yang bantu ekonomi negara.

UiTM akan beri ilmu supaya melayu-melayu bodoh ni boleh cari makan w/pun otak kurang cerdik semasa di sekolah. (sekurang-kurangnya takde laa buang masa tak tentu hala bila tak lulus SPM)

Bro TT, ini kerana UiTM percaya setiap individu berpeluang untuk berjaya kalau diberi peluang lanjutkan proses mencari ilmu. Ilmu kat sekolah tak sama mcm ilmu dari universiti bro.

Aku bagi contoh ilmu dari Fakulti Senilukis dan Senireka UiTM. Ini ilmu praktikal dan vokasional yg sukses. Sekarang ni banyak pulak "so called" First Class Uni yg offer kursus ni. Cumanya, seni yg terhasil masih seni membodek sebab sepanjang proses pencarian ilmu itu, kepala otak graduan dibonsaikan. Tapi sekurang-kurangnya otak graduan melayu-melayu ni boleh berfikir untuk cari makan untuk diri sendiri atau bantu keluarga.

Bro TT, bukan semua orang berani mcm lu; sanggup tinggalkan uni, berani pungut ilmu di jalanan serata dunia.. tapi selagi ada melayu bodoh diberi peluang belajar, biarkan lah diorang.

Mudah2an.

Awanama berkata...

salam TT.Sekarang aku sangat hairan.Yang bodoh pun boleh masuk universiti. Tiada lagi orang nak buat kerja-kerja bawahan. Maka datanglah berpusu-pusu manusia Banglasia mengotorkan malaysia.

Sebab manusia bodoh pun boleh masuk U. Yang penting semua yang bodoh terus belajar dengan PTPTN. Mengapalah teruknya negara ni?

Dizaman 80an yang tidak berkemampuan belajar, mengambil tempat pekerjaan di sektor bawahan, maka tiadalah kekurangan tenaga buruh. Sekarang pendidikan dijadikan lobang untuk kroni cari duit. Buat apalah belajar sekadar untuk berhutang. Pergilah cari makan walaupun kerja itu nampak selekeh, tapi setiap pekerjaan adalah kerja yang mulia, walaupun terpaksa mengangkut sampah.

Di negara barat walaupun kerja buruh kasar nampaknya selekeh, tetapi minda manusia negara barat sangat professional dan mengganggap setiap pekerjaan adalah sebagai satu karier.

Adalah merugikan negara sekiranya manusia yang tak mampu belajar dan tak layak disuruh belajar, kerana ia akan merosakkan negara.Membiarkan manusia yang tidak berkelayakan melakukan pekerjaan yang memerlukan minda yang tinggi boleh membahayakan rakyat dan negara. Sebagai contonhya, adakah kita yakin dengan manusia yang hanya lulus cukup makan melakukan rekabentuk bangunan atau produk untuk kegunaan ramai. Disinilah kita memerlukan pelajar yang tajam fikiran agar perkiraan kita dalam rekabentuk adalah selamat dan kerja yang dilakukan tidaklah secara sambil lewa.

Kita boleh biarkan mereka yang kurang layak sahaja pergi mengisi jawatan bawahan dari membiar, berpuluh ribu pekerja asing yang sememangnya pengotor berduyun-duyun masuk negsara ini yang boleh mencacatkabn sosio kehidupan negara kita. Di Eropah pun mereka juga tidak lagi suka migran datang ke negara mereka kerana mahu mengekal budaya dan sosio politik dan sosio penghidupan dan budaya negara mereka.

Awanama berkata...

Nasib baik aku tak masuk UiTM. Orang tak respek langsung. Dari dulu lagi ambil pelajar reject. Ptuii

zeff berkata...

yg ambik pelajar bukan reject pun buat donat, yg amik budak reject? lu pikir la sendiri