Jumaat, 22 November 2013

ANAK MUDA TAK SUKA SULTAN






KOMENTAR TUKAR TIUB
dari mana datangnya sultan ini
dari mana datangnya raja?

para ulamak pas patut bincang pekara ini
bukan hanya bincang 
tentang kapir harbi karpal singh

dizaman nabi muhamad
adakah raja wujud raja dan sultan?
ini ulamak pas wajib timbulkan




DARI FACE BOOK 


Apa2 pun kalau libatkan raja, sultan atau firaun, keputusannya tetap lembab... Islam di malaysia lembab berkembang sebab ada makhluk berjawatan perabis harta rakyat, namanya sultan. ..
Like ·  ·  · 6 hours ago · 


-------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

Susuk paling berani di dalam Malaysia skrg ialah Ust Wan Ji. Walaupun berseorangan, dia jauh berani berbanding mana2 ahli politik, malah jauh lebih hebat dari seluruh kekuatan Angkatan Tentera, Polis dan mana2 pasukan keselamatan yg ada di mukabumi ini kerana berani membodohkan Sulatan2 dan Raja2 yg mentekendarah menjarah hasil usaha rakyat sambil malas bekerja sendiri dgn makan hidup ditanggung rakyat. Salute kpd yg berani. Tiada sosok yg lebih berani setakat ini melainkan Wan Ji.

MR SAIRIM berkata...

DULANG..EMPOK...SUMBAT...KUTU...BETIK..kalau digunakkan dan dipratikan jampi jampi ni akan berkesan akhirnya....dengar yer cara bacanya......DULANG KUTU...DULQNG KUTU...DULQNG KUTU.....kalau jin muncul...susun sepuluh jari rapatkan...letak kat tengah tengah mata sambil baca.....EMPOK KUTU SUMBAT BETIK HARAP DIEMPOK...EMPOK KUTU SUMBAT BETIK HARAP DIEMPOK.......eyah..sekian lah dulu kelas isim isim ni...aper...ahhhh....dulu ....maksud sebenar....ada...oh ya..kalau jaman soekarno benda ni baca gini...daulat tuanku..ampun tuanku..sembah patik harap di ampun.....heheheh sekarqng bacanya..DULANG KUTU...EMPOK KUTU...SUMBAT BETIK HARAP DIEMPOK.....heheheheheh

Awanama berkata...

sultan has not done a thing for me and i think most urban malay professionals agree that they have become irrelevant. neither the sultan nor their brethren can relate to the lives of most malay muslims in the country. i for one am strongly against the calling of this mortally appointed individuals as Yang Maha Mulia. It is obviously blesphemous and I dont get how it could have continuosly propagated for hundred of years unchecked by the ulama? They have some answering to do to the Lord one day.

jez saying

Qaseh Bonda berkata...

Jangankan muda, tua nak mampus ni pun dah meluat melihat masih ada bayangan tua tak mampus2 dok gila nak jawatan dalam sukan. Tak cukupkah dengan gelaran, gaji dan segala macam kemudahan.

Apalah sangat dosa pemain kerja dok minta ampun bila nak main. Macamana nak cerdik bawa bola! Takut murka sampai takut nak tendang bola ke atau saja-saja sebab mereka pun meluatlah sangat..

Tiap kali mesyuarat pun nak kena minta ampun. Mukadimah junjung kasih tak habis2, punca kalah tak jumpa2, penat dok layan kerenah daulat.

Negara maju bila raja kaku macam queen elizabeth. Tak amik pot pun nak campur tangan kerja orang bijak pandai, janji, gaji anak, cucu cicit dia jalan sampai mampus.

Kita yang tua pun malu bila tengok presiden bola nak buka mata pun tak larat, ni kan nak suruh gelecek bola.

Sultan dan Ulamak kena muhasabah peranan masing-masing. Kesian kat anak-anak muda tak dapat berkembang otak bila dimandulkan dengan kerenah daulat dan agenda walak.

Cubalah kekayaan yang ada, ilmu yang kononnya,padatlah sangat tu disumbangkan ke arah memajukan anak muda berjiwa seperti Ahmad Ammar yang dijemput pulang awal. Dimuliakan kehadiran dirantau orang.

Rosmah n de geng tak rasa malu ke tengok klip Ahmad Ammar! Sultan pula tak rasa ke, kehadiran didunia ni untuk apa. Ulamak pula tak ke rasa segan kemana ilmu nak dibawa kalau setakat berkisar warak dalam berpolitik.

Mujur ada pentas TT bagi peluang orang ramai melepaskan apa yang terbuku diqalbu untuk dikongsi mencerahkan minda yang kian kelabu.