Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 Disember 2009

KES MENGANCAM ANAK GAJAH



MB NEGERI SEMBILAN CUBA MENAGKAP ANAK GAJAH




TIGA LAGI SISWA KE MAHKAMAH KES BINI PUAKA UM
– malaysiakini

Tiga mahasiswa yang menjadi suspek berhubung kes menconteng perkataan "bini puaka" dan percubaan membakar di sebuah dewan kuliah di Universiti Malaya (UM) dijangka akan dituduh di Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur esok.

Ketiga-tiga suspek itu - Shazni Munir Mohd Ithnin, Muhammad Aizat Roslan dan Muhammad Saufi Jelani - tersebut diminta hadir ke mahkamah tersebut jam 8 pagi.

Shazni Munir, yang juga presiden Persatuan Mahasiswa Islam UM, dan Muhammad Aizat ketika dihubungi Malaysiakini kelmarin mengesahkan perkara tersebut.

Tambahnya, beliau dihubungi oleh pegawai penyiasat kes itu Inspektor Mohd Najeeb Mohd Esam kira-kira jam 10 pagi Jumaat lalu.

Dua lagi suspek diminta hadir ke mahkamah tersebut, di kompleks mahkamah Jalan Duta, pada waktu yang sama.

Shazni Munir, pelajar tahun akhir Akademi Pengajian Islam (API), telah berbincang dengan peguamnya dan dinasihati hadir esok.

Dua lagi pelajar API yang telah dituduh - Mohd Izzuddin Hilmi Mohamad Zaini dan Mohd Syahruldeen Ahmad Rosli - akan bicarakan di mahkamah tersebut mengikut seksyen-seksyen 427 dan 436 Kanun Keseksaan.

Mohd Izzuddin Hilmi dan Mohd Syahruldeen dituduh bawah Seksyen 427 bagi kesalahan khianat yang menyebabkan kerosakan sekurang-kurangnya RM25.

Selain menconteng "C4", "pembunuh Altantuya" dan "bini puaka", mereka juga dituduh menyimbah petrol di permaidani beberapa jam sebelum dilalui oleh isteri perdana menteri Rosmah Mansor dalam satu kempen derma 'Power of 10 Sen: Gaza Dibela' bagi anak-anak Palestin, 24 Jun lalu.

Kedua-dua pelajar itu juga dituduh bawah Seksyen 436 kanun yang sama iaitu kesalahan khianat dengan api atau benda letupan dengan niat merosakkan harta benda.


nota:

kenapa kes bini puaka ini jadi kes?
kenapa surat bersumpah bala tak jadi kes?
kenapa perempuan bunting tak jadi kes?
kenapa penjual carpet tak jadi kes?

ini yang pelik – 25 ringgit kerosakan jadi kes
ini yang pelik 12 bilion lesap tak jadi kes
ini yang pelik – anak gajah berlari lari tak nampak
yang nampak hanya anak badak kah kah kah





10 ulasan:

budak kampung online berkata...

badak banyak air.. badakair

Sukj berkata...

SEBAB 'AYAM KATIK PINTAR'...ADA KES...kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ITULAH BANGANGNYA SITEM KEHAKIMAN MALAYSIA...KITA TAK AKAN DAPAT KEADILAN DARIPADA SISTEM YANG DURJANA INI, APA BOLEH BUAT.... GEROMBOLAN DAH CUCUK HIDUNG PEGUAM NEGARA DAN HAKIM-HAKIM....
KITA BOLEH AJAR MEREKA PRU13 NANTI...
HANCURKAN UMNO.....

Tanpa Nama berkata...

woi TT, lu tak tahu ka....inilah kes profile tinggi...banyak rugi looo...RM25.00...tak banyak kes ini macam...itu kes bunuh ka...hilang RM juta-juta ka...rasuah ka...entot-entot ka...itu sudah banyak kes...tarak siok mahu siasat...ini kes kalu menang...pangkat boleh naik...kahkahkah

handhalah ibnu kamil berkata...

betul2.

mmg sengal betul.
ku doakan shbt2 ku di um selamt dari orang puaka itu.

hohoh.

Tanpa Nama berkata...

Sbb kes ni tak putar alam punya, ini "no nama" punya suspek, bukan rembat billion-billion punya, Ini akan merosakkan nama baik 1Malaysia di mata dunia. Pemimpin harus disanjung, dipuji, dicium tangan, diampu kah, kah.......

shidi tok pua berkata...

Tt gua rasa kan..

Suami mat monggol kuasa besar

Wang besar,jamban besar,

Cipan besar-cuma 1 je yg lebih

Mengayu kan dia katik cam ayam serama...

Kalau kat brickfield dah naik RM 50

3 way bro tt..gua ckp lu..

stim la pulak tgk dia..

Tanpa Nama berkata...

Selamatkan mahasiswa daripada kezaliman Babi Negara (BN)... Lawan, jangan tak lawan..

Tanpa Nama berkata...

Alahai!..ini kes bebudak conteng dinding...takat disiplin dalaman sudah memadai. Janganlah rosakan masa depan anak muda Melayu di menara gading.Conteng dinding ini satu jenis cara meluahkan perasaan yang terpendam dihati. Tulis dinding ini bukan yang benda baru.Tulis di dinding ini bermula dari zaman Empayar babylon. Di negara China yang diperintah oleh ideologi Komunis tak ambil berat sangat. Insiden berlaku di Universiti dimana menghasilkan elit-elit golongan muda Melayu.Ini bukan cerita mat rempit sembur cat di lampu isyarat disimpang jalan. dan bukan TT tulis no.tel dibatu?. Ini sejenis protes ideologi di negara demokratik. Budak-budak ini bukannya musuh kepada sesiapa pun saja gatal tangan. Tak sebut pun empunya nama diri. Budak-budak bukan depa tahu apa yang mereka buat. Hakim pun satu hal sampai RM3000/= untuk jamin. Apakah mereka ini disabitkan jenayah berat. Tak tahulah apa nak kata?. Ini kes bodek..orang Melayu ini tak kena tempat untuk bodek. Hidup penuh dengan bodek..kecik-kecik dah ajar bodek...cium tangan tak kira nak ambik berkat itu dari siapa?. Dah tua-tua pun masih cium tangan pembesar walau pun pembesar umurnya rendah dari dirinya.Ini tak habis kita bertuankan...dengan mengelar penjajah Mat Salleh keparat itu Tuan..tuan. Bila Mat Salleh berambus balik baru sedar siapa tuan yang sebenar di negara ini..kelakar kadang-kala fikirkan perangai pemimpin Melayu. Sekarang paksa orang lain pulak!!! kerana dah sedar mereka ini tuan yang sebenar..kah..kah...mana orang nak panggil tuan...Encik bolehlah!.Dah 400 tahun jadi kuli orang putih laknat baru 52 tahun sedar jadi taukeh mana orang mahu panggil Tuan...!. yang jadi taukeh siapa?.

Maka janganlah selalu bodek...dapat jawatan dan rezeki melalui cara bodek pembesar ini tak kekal...bodek Allah...itu manfaat banyak. Budak-budak U itu janganlah dihukum berat sangat ingatlah depa ini mcm anak kita juga..cuma nakal..bukanya jahat. Nakal dan Jahat maksud yang berlainan. harap PM maafkanlah mereka.

"Penjenayah tidak dilahirkan tetapi diciptakan oleh Masyarakat". Hukum dan Hantarlah budak-budak ke kursus mandotori "BTN" selama sebulan ...kah..kah ...nescaya mereka akan jadi kaki- kaki bodek pembesar Melayu UMNO seperti kehendak masyarakat Melayu di Negara ini. lahirkan ramai kaki bodek dalam bangsa melayu di negara ini, semoga UMNO boleh memerintah negara ini tanpa ganguan 1,000 tahun lagi.

Tanpa Nama berkata...

Mad kau biar boto jangan main main mad,anak induk gajah mertang ni handa jangan kau agah-agah membabi buto kok nyayo beringet sikit......