Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 Disember 2009

SATU MALAYSIA ADA TIGA PM




TERNGANGA HENDAK MENJADI PERDANA MENTERI




MENANGIS KERANA MASIH HENDAK JADI PERDANA MENTERI



SEDANG JADI PERDANA MENTERI


MODUL BTN PERLU DI KEKAL :MADEY – berita hairan

Modul Biro Tatanegara (BTN) perlu dikekalkan dan tidak dirombak kerana ia sudah cukup baik dalam memupuk semangat kenegaraan di kalangan rakyat, kata Mahathir Mohamad.
Madey berpendapat, kurikulum BTN dapat memupuk semangat perpaduan kerana kursus anjuran agensi itu turut dihadiri rakyat Malaysia yang berbilang kaum.

"Tidak perlu dirombak... saya ingat kekal (modul BTN)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Aids Sedunia 2009 di sini hari ini.

Isu kursus anjuran BTN mendapat perhatian ramai apabila kerajaan Negeri Selangor baru-baru ini melarang kakitangan awam dan penuntut institusi pengajian tinggi (IPT) milik negeri mengikuti kursus berkenaan berkuatkuasa serta-merta kerana didakwa sebagai proses doktrinisasi oleh Barisan Nasional (BN) hingga mencetuskan fenomena perkauman, memecahbelahkan penduduk pelbagai kaum, agama dan menimbulkan kebencian kepada pembangkang.

Mengulas lanjut Dr Mahathir berkata, tidak ada apa-apa yang tidak betul mengenai kursus BTN kerana kurikulumnya cukup baik untuk memberi kesedaran tentang pentingnya kehidupan bernegara.

KAH KAH KAH…

woit… SATU MALAYSIA INI ADA BERAPA PERDANA MENTERI?… kah kah kah..

kah kah kah… MADEY NAK JADI PM…kah kah kah…

kah kah kah… NAJIB NAK JADI PM…. kah kah kah..

kah kah kah… ROSMAH SEDANG JADI PM… kah kah kah..

woit… UNIK… SATU MALAYSIA INI CUKUP UNIK… kah kah kah..



9 ulasan:

Sudin berkata...

Sudah dikatakan Isham....
Kejayaan Mahathir melalui BTN adalah Biro Telan Negara.....!
Dapat beli kondominium mewah di kota London dan ladang lembu (ranch) di Argentina.Menimba berbillion-billion rasuah untuk menyenang dan mengenyangkan anak-anak.
Atas dasar Ketuanan melayu.
Inilah kejayaan kerjaya politik Mahathir sepanjang usianya.
Membusuk sampai ke lubang jubur.

Menaikkan Malaysia di mata dunia ?
Sudahlah...!
Dah lama orang putih tahu di mana Malaya.....untuk memunggah hasil mahsul bumi.
Seawal peta Malaya hanya tercatat Penang,Ipoh dan Singapore....di mata orang putih.

Baik PM mamak,melayu,china,india mesti berpaksikan British.
Perlembagaan yang tersohor tunduk pada kehendak tuannya.

Orang melayu terus nganga....!

Tanpa Nama berkata...

Babi Ternakan Najib
+
Beruk Termakan Najis
+
Bodoh Tentang Negara
=
B.T.N

hahaa.ha..

-WR-

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

ADA SEKOR LAGI YANG NAK JADI 'MENTERI PERDANA'?

ANAK MAHAFIRAUN...kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Selagi Mukris belum jadi PM selagi itu Madey terus mengapu.
Susah nak handle munkee yang tidak sedar diri, menyesal menyerah kuasa kepada Mat Menggantuk ni.Cukup boring konon bertindak seperti negarawan kelas ketiga tapi masih tebal dengan Ketuanan Melayu! Tak siapa boleh menyedarkan Madey ni yang sudah hilang rasa hormat terhadapnya. Ini lah manusia yang dah hilang kuasa dan mati pucuk pula, tak tahu mana nak cari kenikmatan hidup.

mtgbertam berkata...

Isham,

Kalo besar tu punya lengan, jangankan najib...malek noor pun lari mlm bro !!

Tanpa Nama berkata...

Kata 1 Malaysia... Ini dah salah ni.. Patutnya 3 Malaysia... ada 3 PM... huhahuhaha...

Tanpa Nama berkata...

Betul kata TT, di Satu Malaysia ini ada ramai PM yang tak bertauliah sekarang.Keadaan ini berlaku disebabkan Jantan Lawa Satu Malaysia "Mat Sembab" Jantung Hati TT menjadi penyebab utama. Mat Sembab ini kalau nak tahu perangai macam se ekor sumpah-sumpah(cameleon)akan bertukar warna kulit mengikut keadaan politik untuk kepentingan diri demi survival karier politiknya. Dia naik ke jawatan kedua tertinggi UMNO bukanlah disebabkan kelincahan berpidato atau pun ketokohan sebagai seorang ahli politik elite yang mempunyai idea yang membangunkan orang Melayu atau negara! atau pun dalam perkataan baru mempunyai "karisma" tetapi dengan menjadi Pak Ngangok atau dlm bahsa Orang Putih "Yes Man" kepada yang lebih kuasa tetapi tunggu peluang untuk tikam belakang. Semasa DSAI dalam UMNO muka inilah yang menyokong kuat DSAI. Apabila DSAI kecundang dalam politik UMNO dia dah tak kenal lagi dah DSAI. Nana Kedah yang begitu lantang sekarang dan sering keluar dalam TV dan surat khabar Gerombolan adalah mainan politik jantan lawa ini. Ini semua permainan politik Mat Sembab aka "Jantan Lawa 1 Malaysia". Maka sebab inilah Najib tak berani beri jawatan kabinet yang penting dan sensitif kepada Timbalannya seperti Menteri Pertahanan dan juga KDN. Najib tahu permainan politik si Jantan Lawa ini. Maka Jantan Lawa ini terpaksa menjadi pencacai Nana kUbang Pasu untuk mempertahankan karier politiknya. satu perkara kita perlu faham jadi Timbalan PM bukanya dijamin atau tiket ke Jawatan PM. Ramai TPM terdahulu tersungkur di tengah jalan dalam perlumbaan mengejar No.1, seperti Tun Musa Hitam,Tun Ghafar Baba, Datuk Seri Anwar Ibrahim ...dan kemungkinan Mat Sembab ini dalam senarai akan datang.

Ini adalah permulaan. Kita akan saksikan banyak lagi "Charactor Assasination" pemimpin tinggi UMNO akan dilakukan dalam perebutan jawatan dalam UMNO. Konflik pimpinan UMNO akan melanda tak lama lagi.Kelantan dan Trengganu sudah pun bermula. Kita tunggu saat je lagi!!. Pakatan Rakyat perlu mengambil kesempatan ini. UMNO seperti Buah nangka yang dah busuk dan tunggu masa untuk gugur.

setiakasih berkata...

salam..
1. penulisan yang menjana pemikiran.

2. mungkin anda meminati

http://setiakasih2.blogspot.com/2009/10/pelaung-palsu_22.html

mohon ulasan.

Tanpa Nama berkata...

madey ni bila nak sedar diri? Taubat lah .... masih ingat jadi pm lagi ke?pak lah pencen pun diam je....