Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Ogos 2010

SATU INDUSTRI RANCAK BERKEMBANG




CEO SEDANG MENJALANKAN TUGAS




SAMAN EKOR UNTUK KUTIP DUIT RAYA – PEMUDA PAS – harakah daily

Kedegilan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mahu meneruskan saman ekor sempena perayaan tahun ini biarpun mendapat bantahan rakyat dilihat cubaan memungut 'duit raya' dari rakyat.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasruddin Hassan berkata, alasan Ketua Polis Negara bahawa saman ekor untuk mengurangkan kadar kemalangan adalah bukan satu alasan yang tepat.

Ini kerana menurutnya, sejak saman ekor diperkenalkan, kadar kemalangan jalan raya terutama di musim perayaan sentiasa meningkat dan jikapun menurun hanya pada skala kecil.

"Saman ekor tidak banyak kesan positif pun. Secara logiknya, pemandu tidak akanslow (perlahan) pun sebab tak tahu dia akan disaman ke tidak.

"Lain lah kalau pemandu itu tengok ada sekatan polis di hadapan, baru la mereka perlahankan kenderaan, bila perlahan baru lah boleh elak kemalangan," katanya kepada Harakahdaily.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH…

woit… INI BARU BETUL… kah kah kah..

kah kah kah… GAJI POLIS KECIL…. KOS HIDUP MAHAL …kah kah kah..

kah kah kah... BUKA INDUSTRI BARU.... kah kah kah..

woit… SAMAN EKOR dan ROAD BLOK ADALAH INDUSTRI…. kah kah kah..

kah kah kah… ROAD BLOK… ADALAH LUKAH UNTUK MEMERANGKAP DUIT MASUK…kah kah kah..

woit… SAMAN EKOR… INI INDUSTRI YANG BARU MULA BERKEMBANG…kah kah kah…

kah kah kah…. TANPA SAMAN EKOR… PENDAPATAN NEGARA TURUN…kah kah kah

6 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Pecah Pintu dan Potong Padlock ada lah satu industri yang sedang berkembang Di Jalan Pasar, Pudu.
Tak dapat tangkap Chinadolls di jalanraya dan Food Court..CEO dan COO polis mula pecah rumah dan pecah pintu tanpa waran.

Pintu di pecah untok kejar ChinaDolls..setiap kena tangkap...harganya amat lumayan...RM 1800 mashuk..

Tanpa Nama berkata...

pdrm sudah mali serta sebati menjadi lukah dan pemungut tol atas kesalahan jalanraya atau pun tidak.cuma bangunan polis tidak berwajahkan lukah saperti bangunan tabong haji.lihat sahajalah tabong haji masuk boleh tutup buku tak dibenarkan keuntongan dari dulu sehingga kini amatlah ciput untok pencarumnya.memang sahlah perangai tabong haji saperti lukah,seharusnya bangunan pdrm dimestikan berwajah kuih pau,pau sana pau sini.warna bangunan serta baju sudah ada sama sebiru birunya bendera bn/umno/apco,tabiatnya memeras kertas yang biru biru jugak.

Tanpa Nama berkata...

MASSSYYYYUKKKK...kenalah buat saman ekor sebab towkey ekorrr tak dapat bagi duit raya tahun ni..tarak massyyyukkk...judi bola tak lulus...towkey ekor kena tukar strategilah kasi saman ekor kah..kah..kah...gerombolan ni memang suka main ekor..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

aku kalau dapat la meniaga saman ekor ni kat mesia amik komisen pun tak per la...aku yakin ramai rakyat mesia berenti keja buat part time tolong polis saman ekor

Tanpa Nama berkata...

"Saya, Najib Mat Mongol sebagai Pridana Menturi 1Malaysia dan suami Rosmak Berwang ingin mengucapkan terima kasih kepada Rakyat Malaysia diatas pemberian duit raya ini. Pada kesempatan ini ingin juga saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya dan terima kasih 1Malaysia"

Lang berkata...

saman ekor ni ibarat tol yang tersembunyi... mau bawak laju boleh... tapi nanti bayar tolnya...

kempen tiap perayaan, saman setiap bulan... dan mereka percaya kemalangan boleh dikurangkan... hasilnya?...

pokoknya, kalau mau kurangkan kemalangan... masalah etika pemanduan perlu diterapkan semasa peringkat pertama belajar memandu... ini tidak... nak lulus ujian memandu pon dijadikan perindustrian... hancusss