Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Ogos 2010

INDUSTRI BARU SAMPAI



AMALAN MEMAKAN BANGKAI LEMBU




CAP SARAN SENARAIKAN HOTEL HALAL DI INTERNET - malaysiakini

Kerajaan disaran memperkenalkan satu mekanisme komprehensif bagi menangani masalah hotel tanpa sijil halal, termasuk mewajibkan hotel dan restoren tertentu didaftarkan dengan jabatan agama negeri-negeri.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) SM Mohamed Idris berkata, maklumat premis yang menyediakan makanan halal juga harus disiarkan dalam laman web jabatan itu untuk pemeriksaan dan pengesahan oleh umat Islam.

"Hotel dan restoran ini perlu juga diawasi secara berkala oleh jabatan agama Islam begeri dan juga oleh JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) dan pakar teknologi makanan untuk menentukan mereka mematuhi pensijilan halal mereka," katanya.

SM Mohamed mengulas laporan media bahawa majoriti hotel di Malaysia masih tidak mempunyai sijil halal daripada JAKIM.

nota:
sijil halal ini sedang menjadi satu industri
ini sama macam minta lesen nak buka warong
ini sama macam polis buat road blok
ini sama macam nak dapat permit niaga
ada pau mepau

di malaysia lagi banyak hukum dan undang undang
lagi banyak lukah dpat di pasang


ada badan yang mengatakan ini halal dan ini haram
di eropah - zaman sebelum reformasi agama berlaku
kejahatan kezaliman dan dosa boleh ditebus dengan
membayar upti kepada pope

di india juga nasib boleh berubah dari dilahirkan
sekali lagi sebagai lipas
dengan duit kita boleh membayar kepada sang brahmin
untuk lahir sebagai tikus
kalau lebih banyak bayar lebih tinggi derajat kelahiran kita


di malaysia industri ini ini agak lambat – industri agama – sebenarnya industri impot ini baru bermula

halal dan haram ada tecatit dengan jelas dalam quran
jangan malas membaca
makanan di haramkan kerana mendatangkan mudarat
kepada kesehatan umat manusia

arak di haramkan
babi di haramkan
bangkai di haramkan
nanah dan darah diharamkan
semua mendatangkan mudarat
ertinya rasional nya ialah kesehatan manusia
daging yang di persembahkan untuk tuhan
haram di makan – tanda hormat kita sesama manusia

justeru kedai mamak yang kotor walau pun
terpampang logo allah dan halal sepatut kita
mengharamkan diri kita dari makan kerana kotor

warung yang mencuci ala kadar tetap kotor dan
kita seharusnya mengharamkan diri kita dari melanggan

kedai macdogal yang jual bangkai lembu dilihat
bersih tetapi seharusnya diharamkan kerana makanan
yang dijaja tidak baik untuk kesehatan manusia

kedai kentuki fried fak yang menjual bangkai ayam walau pun
kelihatan bersih tetapi menjual bangkai ayam yang membawa
mudarat kepada manusia


bagitu juga ajino moto
bagitu juga sayuran dan bijiran GM - genetically modified –
yang berkemungkinan membawa mudarat

bagitu juga makan yang di pupuk dengan baja kimia
dan di sehatkan dengan racun – seharusnya kita
memgharamkan memakannya kerana memudaratkan kesehatan

lihat kenapa duit rasuah dianggap haram
ini samalah dengan makan dari kedai jual
bangkai lembu atau bangkai ayam – luaran
bersih tapi dalaman memudaratkan

nota:
tanam sayur sendiri
pilihara ayam dan itik sendiri
tanam padi sendiri
kembali kepada bumi
kerana asal usul kita adalah tanah dan bumi


nota:
bangkai lembu yang
di pakai di mek dougal itu
adalah bangkai lembu dari amerika
kenapa jakim tidak berani bertanya:

masa sembelih ada bubuh daun di cuping telinga
atau tidak kah kah kah

kah kah kah
kenapa takut nak bertanya ?
kah kah kah

sudah masyuuuk kah kah kah


23 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Best dan Baik jika hotel-hotel , resort-resort dan rumah tumpangan ada Sijil Halal .

Ini juga bermakna bahawa Kelab Kesihatan , Executive Spa dan para Ah Moi tukang urut , Minah tukang urut dalam hotel-hotel , resort-resort dan rumah tumbangan semuanya Halal.

Nak tanya : berapa kah harga sebenar untuk sekeping Sijil Halal?
Berapa kah wang sogok yang di kenakan untuk meluluskan sekeping Sijil Halal.

Sijil Halal ialah sememangnya satu industri buat wang secara halal dan secara haram atas nama ugama.
Sila tanya Ramli Burger...berapakah wang perlu di sogok kepada jakim.

al-Faqer ilallah. berkata...

TQ BRO... TULISAN YG MENARIK...

C++ berkata...

Bhai TT...

Bab ayat lu yang ini yang gua paling tak tahan...

"masa sembelih ada bubuh daun di cuping telinga atau tidak kah kah kah"

Sebab .. gua pernah tanya bapak gua masa kecik dulu.. kenapa orang letak daun kat cuping telinga.... dier tak jawab pon... hahaha

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Dah 50 tahun memerintah masih lagu tu jugak, yang kita nie seronok berbuka puasa kat Hotel-hotel ntah halal ntah tidak masakan dia, kena tawakal je la.

Tunggu lagi 50 tahun masalah yang sama juga berulang. Teruk la anak cucu kita kalau um-NGOK masih memerintah.

-madir-

faezal berkata...

puak deme kat ipoh baru2 ni ada buat peraturan, kedai mana tak gantung bendera malaysia, lesen bisness tak buleh renew.

Kenapa idea yg sama deme tak buleh terpikir nak praktikkan utk kes logo halal nih..

Tanpa Nama berkata...

Bang, kalau macam tu.. ROKOK yang jelas memudaratkan macamana???? berani ke kasi fatwa HARAM...kepada smokers amacam?

Tanpa Nama berkata...

tt..

agaknyer berapa byk makanan tidak halal dah masuk dlm badan kita ni...

demer ingat BABI ajer yg haram.. demer xingat lembu, kambing, ayam yg tidak disembelih ikut islam itupun haram..

banyak lagi... kalo difikirkan ngeri wooo..

Tanpa Nama berkata...

hahaha agama adalah industri menguntungkan... tapi apasal pulak pengarah jakim tak beli saja sijil 4 senawi dia?

cara mudah untuk menutup mulut orang... suruh dia bersyukurrrr dan semayang dhuha... hahaha mesti dia terus kena checkmate dan tersungkur terus mengguluporr kena kapooorrrr...

jangan lupa adjust teknik ini sekiranya anda sudah kalah berdebat atau cara mudah nak tutup mulut orang...

agama adalah industri, agama adalah industri menguntungkan..idea yang bagus.. tak amal, masuk neraka, tak beli, masuk neraka, lawan cakap, akan tergelincir islamnya, lalu menjadi musyrik dan terus masuk neraka tak keluar2 doh... industri terbaek untuk membodohkan orang...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

kalau ko stuju babi xleh mkn,kenapa ko mkn babi?

Tanpa Nama berkata...

bang.....
kalau duit tokey cina belanja semua tempat halal..
kalau duit poket sendiri baru fikir logo halal.....
gi lah lihat kat buffe ramadan ...
tokey cina belanja excutive syrikat cooperat berbuka puasa......
siapa pun x fikir logo
cuma fikir perut

Tanpa Nama berkata...

Woit..Jangan Hotel saja yang perlu ada Sijil Halal.

Kapal Terbang MAS dah mohon Sijil Halal ker belum. Hidang arak secara terbuka dalam flight

Kapal terbang HARAM,itu sebab sentiasa rugi beratus juta.

Tanpa Nama berkata...

@Ogos 20 08:38

Roko dah di warta haram lama dah... baik fatwa Malaysia, Baik persatuan ulamak eropah... harap maklum...

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH!
raja UMNO, Temenggong UMNO, laksamana UMNO, dan juak-juak UMNO tak tanda halal pun pada harta mereka. Rasuah tu haram, merembat harta kerajaan haram, menipu melayu haram, haram lebih pada babi, yang para mufti mufta, serban berekor pergi timbai kat rumah juak-juak UMNO tu makan benda haramlah tu, tak payah makan babi makan haram seperti babi pun sama.

Tanpa Nama berkata...

[Yusufali 2:173] "He hath only forbidden you dead meat, and blood, and the flesh of swine, and that on which any other name hath been invoked besides that of Allah. But if one is forced by necessity, without wilful disobedience, nor transgressing due limits,- then is he guiltless. For Allah is Oft-forgiving Most Merciful."

Ada pakar/doktor cakap,daging babi merupai manusia..dan darah,dead meat dari segi "consciousness" meletakkan kita dlm kategori binatang buas/vampire/pontianak..

Bigfish berkata...

baguslah kalau semakin ramai yg sedar pasal halal haram ni. kat malaysia ni MB pun kena ada sijil halal, barulah rakyat yakin, waka waka ee ee

Holden Caulfield berkata...

Ditanggung sendiri Isham!kah kah kah!

Rembat Sama Dia! berkata...

Woit kau yang 'Tanpa Nama':

Kau sebut: "Kapal terbang HARAM,itu sebab sentiasa rugi beratus juta".

Aku nak cakap kat kau skit: Jangan jadi malaon bodoh!

Kapal terbang Singapore Airlines bagi arak jugak, tapi untung berbillion-billion.

Ini macam mana pulak?

Cukuplah kau menggunakan agama untuk memperbodohkan diri kau dan manusia-manusia yang lain.

Kalau tak uruskan dengan betul, kalau kroni makan duit, kalau syarikat digunakan untuk memberi makan kepada golongan yang mengganggur yang tolak pensel jer kerje dia, apa-apa syarikat pun boleh muflis.

Paham?

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH BUAT FATWA SENDIRI SEDANGKAN BATANG HIDUNG SENDIRI YANG MENDAPAT BAHANA. KAH. KAH. KAH.

BAYANGKAN KALAU ROKOK ADALAH HARAM MAKA APAKAH CUKAI RKK TIDAK HARAM? KAH. KAH. KAH

KALAU CUKAI ROKOK ADALAH HARAM MAKANYA FULUS YANG YAB PKR, USTAZ PAS DAN KHALIFAH DAP BAWA BALIK RUMAH (IA ITU SEBAHAGIAN DARI CUKAI RKOK0) TIAP-TIAP BULAN ITU TAK HARAM KE? KAH. KAH. KAH.

Lang berkata...

hahaha...

sampai ketikanya nanti... manusia lebih percayakan halal haram pada logo... pastu meniaga logo haram menjadi2... logo yang halal pon nan ti ada syubahah... nak kasi lepas permohonan, ekspress... boleh kasi ok pak...

maka manusia itu percaya pada logo...

Tanpa Nama berkata...

yes..hanya scavengers macam vultures,burung gagak,suka makan dead meat,bangkai..the question is who is gonna eat bangkai separa mati UNITED BUTO NASIONAL..?

Tanpa Nama berkata...

Satu keping sijil Halal..harganya makan ribu beb...
Kalu ada auditor yang ko boleh ngam..la ni jugak kompom lulus...! Bila inspection ..premis bersih berkilat..lepas inspection..kotor tahap gaban punyee.... la tu lak mat nepal dan bangla yg jaga dapur....padan muke korang..

SKC berkata...

Siapakah yang paling celaka disini?
Cukong yang pentingkan keuntungan dan pemerintah sial yang benar2 bertanggungjawab bagi orang Islam makan benda tak halal.

ORANG CINA TAK KIRALAH SOKONG SIAPA PUN, JANGAN BAGI ORANG ISLAM MAKAN BARANG TAK HALAL, ATAU BANGSA CINA AKAN JADI BANGSA YANG PALING DIBENCI OLEH ORANG ISLAM SEJATI DIMALAYSIA.

Majlis ugama tak nampakkah orang islam kerja kat 7eleven yang ada jual bir, buat apa kamu semua diramadhan ni? terawih panjang2 balik gentel telur?

Banyak sangatlah umat Islam ni dikenakan sepanjang gerombolan lahanat ni memerintah.

VINCENT TAN! Hoi apek, wa mau tanya sama lu, adakah lu suka tengok sahabatlu orang islam melayu di malaysia terbabit dalam benda tak halal?
Lu buleh tak tidak jual bir dalam 7eleven atau pilihan lain tidak menggaji orang islam di kedai lu?

Bapak cukong lahanat... lu la,

Tanpa Nama berkata...

hahahaha.. bangsa melayu 95% pemakan bangkai, pelanggan tegar KFC dam McDogel...ustat ustazah pun gila mee megi...patut la bongok dan mudah dibodohkan gerombolan... susah nak didik diri untuk menjadi ulat buku... baru aku paham...

kalo bodoh, jangan bagitau orang..