Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 16 Januari 2011

PADAN MUKA !!!





SIAPA INI?



nota:
tengok betul betul
cam kan betul betul
kalau kenal boleh kautim
dapat masuk free masuk fire disco
mamat ni bouncer disana
kah kah kah




ISU AZAN : JANGAN POLITIKAKAN ISU ISU AGAMA: JAMIL KHIR -meloyo

Jamil Khir Baharom memberi amaran kepada pihak-pihak yang cuba mempolitikkan isu-isu agama supaya menghentikannya dan menilai kesan perbuatan mereka.

Beliau berkata, provokasi yang tinggi akan menimbulkan sentimen dan kemarahan orang Islam untuk bangkit mempertahankan agama mereka.

"Jadi jangan sentuh soal ibadat orang Islam,” katanya dan mengingatkan pihak terbabit tidak menggunakan parti-parti politik untuk menguji orang Islam dengan isu agama demi kepentingan politik mereka.

Jamil Khir diminta mengulas isu seorang pengadu mempersoalkan azan dari Masjid Al-Ikhlasiah, Bukit Kerinchi, Jalan Pantai Permai, Kuala Lumpur yang didakwa mengganggu tidurnya, baru-baru ini.

"Kita membuat kajian dan pantau apa sebenarnya berlaku. Adakah pembesar suara di pasang 24 jam atau ia hanya dipasang apabila masuk waktu (solat)?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH...


kah kah kah... BANGANG..kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA PULAK BILA MCA KOMPLIN TAK BOLEH DIPOLITIKKAN?... kah kah kah..

kah kah kah... INILAH PELUANG UNTUK TIBAI GEROMBOLAN... kah kah kah..

kah kah akh... INI PELUNG TERBAIK.... kah kah kah..

kah kah kah... KERANA YANG TULIS SURAT ITU COKONG MCA... kah kah kah...

kah kah kah...DULU PAKATAN YANG KENA... KAFIR MASUK MASJID LAA... kah kah kah..

kah kah kah.. HADIAH DUIT JUDILAAA... kah kah kah..

kah kah akh... KORBAN LEMBU RASUAH LAAA... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG BARU SEDAR... kah kah kah...

kah kah kah... PADAN MUKA... KENA BERAK SENDIRI... kah kah kah


8 ulasan:

Worst University berkata...

Zaman dulu masjid mana ada guna loudspeaker?

Halal tak guna loudspeaker (yang mungkin Made In China)?

Loudspeaker itu mungkin dibuat oleh orang Yahudi.

abimh berkata...

yang pertikai isu Azan kat Masjid Al-Ikhlasiah, Bukit Kerinchi, Jalan Pantai Permai, Kuala Lumpur Selangor, oleh satu orang Cina MCA.
Buat apa terasa apa yang Ronnie Lu cakap; tapi buatlah kerja memastikan orang Melayu menjadi Islam kat Malaysia dengan tidak berjudi, minum arak dan jual arak, berzina dengan bebasnya.....
Yang orang ni pergi dok melalak dan buat bising kat orang Kedah buat apa.....

Tanpa Nama berkata...

Nak tahu asal-usul hukum Azan?
rujuk

http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2002/ic18_2002.htm
http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2002/ic19_2002.htm
http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2002/ic21_2002.htm
http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2002/ic22_2002.htm

Rupanya melaungkan azan kuat-kuat SUNAT bukannya WAJIB. jadi tak salahnya kalau SLOW sikit.

Hukum Azan di rujuk diatas berdasarkan Mimpi dan Hadis.
Dalam Quran hanya ayat Al-Jumaah 62:9 aje ada sebut pasai Azan, itupun untuk sembahyang Jumaat, lain tak ada!

La ni zaman dah berubah. Zaman kena pakai otak.

Bilik aircond tingkap tutup, payah nak dengar "sembahyang itu lebih baik dari tidur".

Speaker makin canggih dan power sampai gegarkan concert satu stadium, pesoalannya nak tinggikan vol sampai mana?

Bila ada speaker, tak payahla membazir duit bina mineret tinggi tinggi bila buat masjid

Waktu sembahyang, TV ada, radio ada, internet ada, jam ada, hp ada... cuma dengor tak dengor aje.... bila bukak puasa pandai pula refer benda-benda ni. Itu pun bila dengar aje "Allahhu...dah lari pergi melantak pedulikan azan tu.... lepas melantak sembahyang tak juga.

Hakikatnya, kalau dengar pun, majoriti Melayu Islam, masuk teliga kanan keluar telinga kiri, tak juga bangun sembahyang.

zarmizi berkata...

apahal mau kira zaman dulu2 pulak dah.
hang ni elok pi dudok dalam gua..
macam orang dulu2 ....
elok hang pakai cawat kote mcm org dulu2 ....
elok hang berak kat belakang rumah mcm org dulu2

Tanpa Nama berkata...

bro2 sekelian. ada masa bacalah apa yang Ridhuan Tee Abdullah dan Prof Dr Asri tulis pasal laungan azan menggunakan pembesar suara.
tak perlu panjang2kan isu ni dan tak perlu nak jadi hero. Besar sangat ke isu ni sampai nurul izah nak penjelasan dari PM dan Jamil Khir? Nurul ni faham ke apa isu sebenar atau baru tersedar dari tidur?
Nasib baiklah tuan punya bolg komen selamba dan membuat kita berfikir secara terbuka dan logik.
Bravo for tauke kedai basikal tukar tiub!

Kedai basikal Trolak Selatan berkata...

Woai bro 02:23, Ridhuan tee siapa bro, gua tak kenal, lu bro tak payah lah nak jadi hero, kalau lu punya tuib sudah bocoh! Lu cari tempat lain bro..... Saiz tuib lu orang sini tak pakai...

Tanpa Nama berkata...

Aku pun nak cakap jugak pasal Azan kat kampung aku punyalah kuat dan nyaring. Minta maaf, bilal yang Azan tu note pun lari. Kalau tak tahu Azan dengan betul pergilah belajar. Lepas tu buat ceramah kursus Haji kat masjid hari Ahad, ok ceramah tu memang bagus tapi ceramah tu biarlah didengar untuk orang yang kat dalam masjid aje tak payahlah sampai berdegar-degar suara penceramah sebab orang yang kat luar dah tak dengar ape biji butir percakapan tu. Tak mesra telinga langsung. Tolong ambil teguran ini sebagai positif dan jangan dipolitikkan.

kehkehkeh berkata...

macam mana orang bukan Islam rasa tak selesa bila azan dilaungkan dengan kuat, sedangkan yang pergi masjid nak solat subuh tak sampai pun sepuluh orang, dahlah yang datang untuk solat subuh adalah orang yang sama sepanjang sepuluh tahun.
Kalau UMNO galakan masyarakat Islam pergi solat subuh seperti galakan orang pergi sua heboh, nescaya berduyung-duyung orang ke masjid, termasuk orang bukan Islam. Walaupun mereka tidak pergi solat, mereka ikut serta nak berniaga.