Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 4 Oktober 2011

KITA PERLU BERTINDAK LUAR DARI KEBIASAAN!



JENYAH TERHADAP KEMANUSIAAN


















NOTA:
sila baca berita di bawah ini
kemudian ingatkan kembali berita bagaimana frances udayappan
mati di rumah pasong berickfeild
francis dikatakan lari dari tahanan
berjaya memanjat pagar dan terjun ke dalam sungai klangh
semua ini dilakukan oleh francis ketika tangannya di gari

francis dikatakan mati tenggelam
mayatnya reput di temui dalam sungai klang


DUA ANGGOTA POLIS DIPENJARA EMPAT TAHUN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Dua anggota polis dipenjara empat tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini, selepas didapati bersalah atas tuduhan menyebabkan kecederaan terhadap dua tahanan dalam kejadian berasingan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields, tiga tahun lalu.

Hakim Abu Bakar Katar menjatuhkan hukuman itu terhadap Sarjan Mohd Shafiee Abdul HAlim, 35, dan Sarjan Mohd Diah Sulaiman, 45, dari IPD berkenaan.

Mereka dituduh mencederakan B Prabakar, 30, di Pejabat Detektif D7, IPD Brickfields antara jam 10.15 malam, 23 Disember hingga 3.30 pagi, 24 Disember 2008 mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, bagi pertuduhan kedua yang didakwa dilakukan di tempat dan masa sama, mereka didakwa mencederakan C Solomon Raj, 20, mengikut Seksyen 330 Kanun Keseksaan

NOTA:
yang kena belasah semua india
francis juga india!




- KENYATAAN MAJLIS PEGUAM : DEATH IN CUSTODY – G FRANCIS UDAYANN – BRICKFIELDS DISTRICT POLICE STATION – 23 MAY 2004

Seven years ago yesterday, G Francis Udayappan, then a 24-year-old despatch clerk, was found dead in the Klang River after having been arrested on 16 April 2004 for alleged petty theft. He had been detained at the Brickfields police station and until this day, the manner of his death has yet to be ascertained. The police denied allegations that they tortured G Francis Udayappan and caused his death.

The delayed investigation into the circumstances and cause of his death was a cause for concern – only after two years did the coroner's court establish that the remains discovered in the Klang River were of the late G Francis Udayappan, and that there had been no foul play in his death.

His mother, G Sara Lily challenged these findings in court. On 23 Mar 2011, the Court of Appeal upheld the open verdict delivered by a coroner’s court on 4 Apr 2006.

Court of Appeal Judge Hasan Lah ruled that G Sara Lily had failed to comply with the requirement under section 50(2) of the Courts of Judicature Act to be granted leave to appeal to the appellate court over the outcome of the findings of the coroner's court.

Every death in custody must be thoroughly and impartially investigated. G Francis Udayappan’s death must not be relegated to a mere statistic.

Based on the Polis DiRaja Malaysia's statistics, 85 persons died in police custody between 2003 and 2007 alone.

We express our heartfelt condolences to G Francis Udayappan’s family and friends on this anniversary of his death.


NOTA:
sila lihat laporan majlis peguam ini
dari tahun 2003 - 2007
ada 85 orang warga telah mati dalam tahanan
atau ketika di tahan

jumlah dan laporan ini sudah cukup
untuk kita membuat laporan polis
di london

pihak ngo
keluarga mangsa
pembaca budiman sila
panjangkan agenda ini
kita boleh membuat laporan polis di eropah

telah ada undang undang negara kesatuan eropah
yang membenarkan didakwa sesiapa sahaja yang
membuat jenayah terhadap kemanusiaan

lihat hari ini kes najib akan di buka di paris
lihat harai ini kes taib mahmud akan dibuka di geerman dan switzerland


pinochet bekas preasiden chile
henry kessinger bekas setiaushana negara amerika
donald rumsfled bekas setiausaha pertahanan amerika
sharon bekas menteri pertahahan isreal
basheer perdana menteri sudan sekarang
semua tak boleh masuk ke eropah

kita juga perlu berbuat demikian !


DUA NAMA CADANGAN PERMULAAN


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Probe confirms cops fired tear gas into Tung Shin, acted unethically

http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/10/4/nation/20111004205430&sec=nation

Tanpa Nama berkata...

haha.. TT.. hang bagi la chance depa masuk tengok London dan Paris sama.. bandar dibuka cantik2, kendian tak baik tau kita larang atau ugut depa tak leh pi.. kat neraka nanti, dah tak dapat lihat cantik2 macam paris ngan london lagi dah..

aku sudah lama menetap di Nigeria ni.. sesungguhnya negara2 di Afrika ini teramatlah cantik dan canggihnya berbanding Malaysia sana..

Janganlah hanya puji Malaysia jer cantik, kemudian tak nak keluar dari Malaysia tengok negara lain. Thailand pun jauh punyer best berbanding Malaysia... Singapore jangan cakap la.. yang maju sikik hanyalah Kuala Lumpur saja.. tapi maju macam sial saja.. hampeh..

Teringat aku keindahan Sungai Segget kat JB! Dengar khabar 2011 ni dia orang nak reper bagi cantik.. kalau dulu tahun 1990-2008.. sungai inilah paling bersih di JB.. sultan johor ketawa saja, tak tersinggung pulak sungai ni cantekkk punyer harum!!! dihiasi dengan rumah2 projek kapal selam berhampiran balai polis johor baru.. ohhh sungguh maju johorku.. yang syoknya balai polis belakang bangunan jer tu.. hahaha canggih polis kita ni..

Tanpa Nama berkata...

bapak aku dulu polis, aku rumah dalam 15 meter je dari balai (bapak aku SM, umah SM lah, balai koboi aje)
kalau ada kes, belasah tahanan ini adalah perkara rutin bagi diaorang. masa aku kecik2 naik kesian + marah + sedih dengar diaorang membelasah tahanan sampai puas atau dapat pengakuan atau sampai polis2 ni penat...
yang aku sangat sedih sekali, bapak aku adalah seorang yang sangat penyayang pada keluarga kami, tetapi di balai beliau bertukar 100% macam orang kenaikan hantu, mujurlah bapak aku dah pencen, tapi aku rasa banyak jugak dosa bapak aku kepada orang2 yang dia belasah tu...

ujang berkata...

Terbaik. Aku setuju dgn cadangan yg 2 org malaon binawe tuh.