Khamis, 13 Oktober 2011

YA AMPOON YA PIKOOOON



YA AMPOOON YA RAJA GOPAL





DR. AZIZ BARI, MALAYSIAKINI DIBIDAS
- meloyas

KUALA LUMPUR 11 Okt. - Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) membidas tindakan pakar Perlembagaan, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari yang mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja di Damansara Utama Ogos lalu.

Yang Dipertuannya, Azwandin Hamzah berkata, kenyataan itu menunjukkan Abdul Aziz tidak faham dan tidak menghormati kuasa yang ada pada Sultan sebagai ketua agama Islam.

Katanya, sultan bukan sahaja menegur tetapi mahu bertindak adil kepada kedua-dua pihak supaya tidak timbul ketegangan.

''Saya rasa pandangan itu tidak ikhlas, silap dan mempunyai agenda peribadi untuk kepentingan beliau sendiri. Saya juga tidak menolak kemungkinan ia adalah agenda pihak tertentu yang ingin menggunakan beliau,'' katanya dihubungi, di sini, hari ini.

Dalam kenyataan yang disiarkan oleh portal pro pembangkang Malaysiakini, Abdul Aziz dipetik berkata, tindakan Sultan Selangor campur tangan berhubung isu pemeriksaan gereja tersebut bukan sesuatu tindakan yang lazim.

Menurut Abdul Aziz, sebagai ketua agama Islam negeri itu baginda mempunyai hak untuk campur tangan tetapi ia perlu dilakukan selaras dengan ajaran Islam.
Malahan beliau secara terbuka menyifatkan tindakan Sultan Selangor dilihat tidak konsisten.


AGENDA TERANCANG BURUKKAN INSTITUSI RAJA : MOHAMED EZAM - meloya

KUALA LUMPUR 11 Okt. – Tindakan portal berita propembangkang, Malaysiakini menyiarkan artikel mempersoalkan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dilihat sebagai satu agenda untuk memburuk-burukkan institusi raja.

Ahli Dewan Negara, Senator Mohamed Ezam Mohd. Noor berkata, jika diteliti dari awal penubuhan portal berita tersebut, jelas dilihat Malaysiakini sering menyiarkan laporan yang menghilangkan rasa hormat masyarakat terhadap kerajaan, jabatan-jabatan kerajaan dan kini, institusi raja pula.

“Tindak-tanduk mereka jelas untuk menimbulkan rasa kurang senang terhadap institusi asas negara kita.

“Tindakan membenarkan pembacanya meninggalkan komen juga dilihat menambahkan lagi perbalahan berhubung isu tersebut,’’ katanya ketika dihubungi hari ini.
Menurutnya, perkara itu harus diambil serius oleh pihak kerajaan dengan melakukan siasatan menyeluruh terhadap portal berkenaan.

Sultan Sharafuddin semalam melahirkan rasa amat tersinggung dengan usaha pihak tertentu yang cuba melemahkan kepercayaan dan akidah orang Islam di negeri itu.

Baginda yang merujuk siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas majlis Thanksgiving Dinner di Dewan 3, Kompleks Dream Centre di Seksyen 13, Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu bertitah, terdapat keterangan ada cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan akidah umat Islam tetapi ia tidak mencukupi untuk tindakan undang-undang diambil.

Ekoran itu Malaysiakini melaporkan berita seorang paderi yang mempersoalkan titah Sultan Selangor berhubung isu berkenaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... YA AMPOOOON.... kah kah ka..

kah kah kah...YA PIKOOOOON.... kah kah kah..

kah kah kah...YA TAUPOOOOON.... kah kah kah...

kah kah kah...YA BILKOOOON.... kah kah kah



YA AMPOOON YA RAJA GOPAL




AZIZ BARI: TIDAK SALAH KRITIK RAJA-RAJA - mkini

Akta Hasutan 1948 memperuntukan bahawa tidak menjadi kesalahan bagi seseorang mengkritik Raja-raja Melayu asalkan mereka tidak menuntut pemansuhan institusi raja itu, kata pakar perlembagaan, Prof Dr Abdul Aziz Bari.

Sehubungan itu, katanya dakwaan bahawa beliau memburuk-burukkan institusi raja ketika mengulas kenyataan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja di Damansara Utama Ogos lalu, tidak timbul.

“Seperkara, sultan melaksanakan kuasa perlembagaannya dan rakyat - iaitu pembayar cukai - mempunyai hak untuk menilai prestasinya.

“Dari sudut pandangan Islam, seseorang akan mendapati peraturan yang lebih ketat apabila seorang lelaki bangkit dan mengingatkan Khalifah Umar al-Khattab bahawa beliau akan membetulkan pemimpin itu melalui pedangnya,” kata Aziz.

Menurut beliau seperti prestasi institusi awam yang lain, institusi raja-raja juga terpaksa berdepan dengan kritikan dan semakan sepanjang masa.

Justeru, bagi mengelakkan perkara itu, Aziz yang telah menghasilkan tesis, buku dan artikel mengenai peranan monarki dalam Islam dan demokrasi, berkata pihak istana mesti mendapatkan pandangan yang lebih luas dan bukan hanya terikat dengan kelompok kawan yang kecil.


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hai ezam kotak.
malaysiakini tu satu aje.
suruhlah tv3/4, utusan meloya, berita heran dan media2 pengampu lain lawan.

DX berkata...

“Tindakan membenarkan pembacanya meninggalkan komen juga dilihat menambahkan lagi perbalahan berhubung isu tersebut,’’ kata ezam

kakakah!
yang seronok tentang membaca berita di internet ialah membaca ruangan komen nya.

Tanpa Nama berkata...

ya ampoon.. ya pikonn.. dekat pilihanraya nanti.. blog2 semua akan disekat.. web2 pembangkang akan dihilangkan aksesnya.. facebook dan twitter akan down...

berlawaklah semahunya sebelum pilihanraya, ya bhai TT.. lepas pilihanraya.. akses akan dibuka semula.. kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

malas ke bendang, malas ke ladang, malas ke laut tangkap ikanggg.... kerjanya hanya maaakaaaanggg....
dan menghayun scrotum kekiri dan ke kananggggg...

arill berkata...

cissss,..PANTANG BETUL AKU TENGOK ORG3 YG DERHAKA NIE...DIORAG SEMUA NI PATUT DI BERI PENCEN SEUMUR HIDUP SBB BERANI MELAWAN..YG CIUM BONTOT RAJA GOPAL BOLAH LA KITA BAGI IKAN 2 EKOR..JANTAN BETINA UTK BELA..BORING2 BLH LA TNGOK IKAN MENGAWAN..

Tanpa Nama berkata...

TT lupa satu lagi lah. YAA TAMPOONNN..

Tanpa Nama berkata...

Salam TT, ni apa pulak Mamak Kuti bersemayam dengan Queen Kavita. Nanti marah raja yang satu lagi kat .. tahu aje le siapa

Allah Ialah Agong Malaysia berkata...

Mengapakah bangsaku bodoh sangat nak pertahankan "hak" Rajah Rajah Gopal?

Tidakkah kamu tahu bahawasanya hanya ALLAH YANG MAHA MULIA?

Mengapa bila nak panggil nama si Rajah Gopal dan Syaitan Gopal mesti sebut DULI YANG MAHA MULIA?

Mengapa suka mengampu dan membodek?

Orang Melayu mengaku berilmu Tauhid, tetapi mereka lebih suka menyembah RAJAH GOPAL & SYAITAN GOPAL dari menyembah ALLAH YANG MAHA ESA YANG SATU SATUNYA SAHAJA PATUT DISEMBAH.

Siapa yang bagi logo HALAL untuk menyembah RAJAH GOPAL sebagai YANG MAHA MULIA?

Nak panggil nama para Nabi pun tak payah susah susah sebut DULI YANG MAHA MULIA. Nak cakap dengan Allah pun tak payah cakap PATEK YANG HINA MENJUNJUNG DULI.

Menyembah RAJAH GOPAL adalah sangat berdosa dan terkutuk dan lebih berdosa dan terkutuk dari menyembah berhala.


Kita hanya ada satu RAJA dan satu AGONG iaitu ALLAH YANG MAHA AGUNG.

Memperagongkan seorang manusia berketurunan lanun adalah salah dan memalukan umat Islam berketurunan Melayu kerana kita berbangga dengan ilmu tauhid padahal kita lebih jahil daripada umat Kristian yang menyembah Nabi Isa.

Mat Bangla dan Mat Indon pun lebih bijak daripada bangsa kita sebab mereka sudah lama tidak memperagongkan Rajah Gopal & Syaitan Gopal.

Tanpa Nama berkata...

Aku cabar JAIS....kalau lu orang berani....lu pergi serbu HARD ROCK CAFE....situ macam-macam ada...yang murtad ada, yang nak murtad ada, yang hampir murtad pun ada...pergilah kalau berani....kalau lu berani...Orang Umno akan cakap " JAIS PENDERHAKA"....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

poooooooooooorah..... jais tak berani punya......