Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 November 2011

SUARA HATI SAEKOR LEMBU




TERCEKIK LEHER AKU











SUARA HATI AKU


ini shaer aku untuk kau wahai bani melayu

aku tahu kau nak ke syurga
wahai bani melayu
aku tahu apa kau lakukan
wahai bani melayu
tercekek leher aku
dalam perjalanan kau ke syurga

apakah tidak terlintas otak kamu wahai bani melayu
bahawa aku juga adalah hamba allah
aku juga merasa kesakitan

wahai bani melayu
kau ingin melakukan kebaikkan
kau memasang niat ingin melakukan kebaikkan
ingatlah
aku telah melihat banyak niat yang baik ini
yang membawa kesakitan

20 ulasan:

anakkedah.com berkata...

melayu...melayu...

terbaharu banjir di kedah http://www.anakkedah.com/2011/11/sekitar-banjir-di-pendang.html

anonymous nak hack kartel dadah mexico http://www.anakkedah.com/2011/11/anonymous-nak-hack-kartel-dadah-mexico.html

amin berkata...

Tahun demi tahun umat Islam menyambut Aidil Adha dan berkurun lamanya mereka turun temurun melakukan korban keatas haiwan. Takde orang2 Islam terfikir untuk mencipta pralatan yang lebih baik untuk membaringkan haiwan sembelihan selain daripada ikat kaki haiwan itu dan mu tarik, aku tarik sehingga menyakitakan haiwan itu. Di tempat saya ada j/kuasa mesjid dan setiap kali saya suarakan hal ini takde sape ambil pot. Mereka lebih selesa dengan cara nenek moyang mereka melakakukan korban. Saya rasa sudah sampai masa intelek Islam khususnya mereka yang berpendidikan tinggi atau mereka yang punyai kepakaran seperti doctor2 haiwan memperkenalkan cara yang lebih mudah yang tidak menyakitkan haiwan dan tidak perlu kepada kekuatan manusia. Bagaimana kah penyembelihan dilakukan dalam 'pound' iaitu pusat2 penyembelihan. Takboleh ker alat itu dibuat dan boleh dibawa ke mana-mana tempat luar daripada pusat penyembelihan.

albert magic berkata...

haiwan yang dikorbankan berhak mati bermaruah bukan nya di perlakukan sedemikian rupa. dari dulu sampailah zaman berteknologi ni kita masih lagi macam kawanan dubuk meratah mangsanya macam yang kita toton dalam animal planet.takkan lah takada kaedah yang lebeh mulia semasa melaksanakan korban

Tanpa Nama berkata...

TT bro, they don't even deserve to call bani melayu because as moslem they couldnt' make their religion beautiful.
They are hard-up species called pariah having many roots made of kutty and singkeh and later. mat indon and mat bangla kah kah kah.

THAT’S DEPICTED IT IS NOT A MANIFESTATION OF TAQWA THAT ALLAH LOVES TO SEE BUT A SHOW OF STUPIDITY AND UNDEFINED TYRANNY.
If to animal they cannot learn how to respect for a permissible slaughter how'd you expect for them to respect their own religion and ALLAH in the truest sense?????

To respect you tt and ourselves as human, is way out man!!! Beware Anwar!!

These pariah melayu were also pendatang from nowhere who were lucky to have Islam but too bad they become bad bad bad moslem!!!!!!badder than the arabs who together culturized Islam and made Islam a bloody shit.
(ps: membudayaka Islam sbg ketuanan haprak kah kah kah) So what good example non-moslem must learn from such an episode? What good role can kuffar enjoy to enroll into their holy club?

WAHAI PARIAH MELAYU , PRAY AND DO GOOD DEEDS WITH FAITH NOT WITH HOPES OF BLESSING THAT YOU LEARNED FROM CORRUPT CALIPHS. The idea to ride the animals is the same thing as to enjoy yoking at helpless species taught by capitalist devil. Review you concept of sacrifice and let Obama jump into your mosque with fatter cows.

No, the concept of sacrifice by religiously-cultured malay-moslems is not well-defined. It was another show of lost Sunnites to respect the way of The Prophets.

HANDSOME COWS NEED NEITHER YOUR LOVE NOR SYMPATHY. THEY WANT YOUR SOLEMN RESPECT TO HANDLE THEM WITH CARE AFTER SELLING THEIR SOUL TO ALLAH. AND SHOW YOUR SENSE OF GRATEFUL HUMANITY BY REMEMBERING THAT THEY PRAISE THEIR CREATOR BETTER THAN YOU DO.

Can’t imagine they’ll all went hard-up for the meat and lament for not having while their tummy still bloated from overfed. The one calf mooing for his mom now ran nowhere but one can hear the regret of the hungry hunters blaming each other in front of the house of Allah. Just like the stoned-adulterer who was being planted again into the sand and resume the ‘slaughter’.

Allah is Merciful and Great in His Mysterious way…………but somewhere that mercy and greatness were made bad by human in his thought and action.

tt bro, what if ismail had had his head chopped off that day????

Penari Gelek Arab Saudi berkata...

Kasihan silembu. Mengapa rakyat Malaysia sangat zalim & tidak berperikemanusiaan?

Kasihan kat lembu itu? Lembu itu disiksa sedemikian sebab itu lembu kepunyaan Shahrizat.

KAHKAHKAHKAH

Alangkah bahagianya jika pembunuh Altantunya, Teoh Beng Hock, & Sarbani disiksa macam lembu itu.

Lembu tu bunuh siapa? Apa salah lembu itu? Kalau nak makan daging lembu pun janganlah siksa sampai sedemikian.

Ibnu Hasyim berkata...

Guna karan letrik lah bro...ambil lembu kasi syabu sikit sama dia kasi dia khayal...bawa dia dengan penuh hormat diiringi paluan kompang...kasi duduk macam raja atas krusi letrik...zzzzzzzzssss high voltage...terkulai layu...lepaih tu nak kena lapah lak....nampak kejam jugak tengok pisau hiris-hiris kasi bogel sama itu lembu..last-last jadi vegitarian lah...tinggal kan lembu kasi Hindu sembah saja...hahaha

kambing berkata...

SUARA HATI AKU

ini shaer aku untuk kau wahai bani Tukar Tiub

aku tahu kau buat kerana Allah,bukan kerana syurga,sbb masa kau sembelih aku,kau sebut kerana Allah,bukan kerana syurga..
kalaulah Allah balas syurga,aku pun turut gembira,kerana aku yang takde akal ini jadi alat untuk kau ke syurga...

wahai umat Islam
aku tahu apa kau lakukan
wahai umat Islam
tercekek leher aku
dalam perjalanan kau menyahut seruan Allah..
namun aku bangga menjadi pilihaNya..

apakah tidak terlintas otak kamu wahai tukar tiub
bahawa kita adalah hamba allah
yang wajib suka dengan perintah Allah...


wahai pembaca tukar tiub
kau ingin melakukan kebaikkan
kau memasang niat ingin melakukan pembaharuan
ingatlah
aku telah melihat banyak niat yang baik ini
yang membawa kekufuran...

Tanpa Nama berkata...

Tukar tiub buat syair nak baca di Little lndia ke? Suara hati orang Keling????Kah3...atau TT mahu bertukar jadi lembu ke??????hehehe

Yob Tualan Sekah berkata...

http://yobtualangsekah.blogspot.com/2011/10/hishamuddin-rais-jingga-13-dan-yb-makan.html.

Tanpa Nama berkata...

kerana kasih nya ibrahim kepada ismail maka diuji bla,bla,bla.... kita lebih utamakan UJIAN dengan melupakan erti KASIH SAYANG yang ditunjuk kan Ibrahim.

Tanpa Nama berkata...

Klau di negara arab, 2-3 org je yg sembelih unta atau lembu. Pantas dan bertertib mrk lakukan. Tapi di malaysia, nk jatuhkn seekor lembu kene pakat satu kampung.

Tanpa Nama berkata...

1.kau nak masuk neraka ka baii!pertikai amalan semenjak nabi ibrahim hingga kini!
2.kau biasa terlibat dalam proses penyembelihan lembu korban!atau ko dpk pandai cakap jee!
3.kau dah belajaq sembahyang ke bhaii!!

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua pembaca,cuba baca dan fikirkan tentang ibadah korban dalam quran dan di www.aididsafar.com

Tanpa Nama berkata...

Why must so called charity (or a stairway to heaven) involve shedding of blood? How far does a kilo of meat goes to family of a poor man compared to an organised charity towards his family, like paying for his son/daughter entrance into a university/college, paying for his hospital bills, or a community gotong royong, both financial and deeds building him a modest house for his family, etc?

rekoder berkata...

kat tempat aku bagi lembu jatuh tu guna tenaga 2 org saja..Ditempat sembelih ada dibuat tiang untuk mengikat lembu dan merebahnya dengan senang..tapi gambar di atas tu cam pesta aje..baju ppun nampak seuniform aje...tentu kerja gerombolan ni..

Tanpa Nama berkata...

Gambar penyembelihan korban ini tidak patut dipaparkan di dada akhbar. Ini bukan pesta untuk dipertontonkan kepada orang ramai kerana ramai pencinta haiwan yang terdiri dari berbilang kaum dan bangsa tidak senang dan selesa melihat cara lembu ini dipelakukan sebelum dikorbankan. Kerana cara yang kurang sempurna dipraktikan dalam kebanyakkan upacara penyembelihan ini.Diharap para mufti mengeluarkan pendapat mereka bagaimana cara yang lebih manusiawi dalam menjalankan ibadah ini tanpa lembu2 ini disakiti sebelum mereka dikorbankan.

Tanpa Nama berkata...

Gambar penyembelihan korban ini tidak patut dipaparkan di dada akhbar. Ini bukan pesta untuk dipertontonkan kepada orang ramai kerana ramai pencinta haiwan yang terdiri dari berbilang kaum dan bangsa tidak senang dan selesa melihat cara lembu ini dipelakukan sebelum dikorbankan. Kerana cara yang kurang sempurna dipraktikan dalam kebanyakkan upacara penyembelihan ini.Diharap para mufti mengeluarkan pendapat mereka bagaimana cara yang lebih manusiawi dalam menjalankan ibadah ini tanpa lembu2 ini disakiti sebelum mereka dikorbankan.

siput berkata...

ni kes naya ni...
macam pesta main tarik lembu je...

Melayu dulu Hindu..jangan lupa.. berkata...

apakah tidak terlintas otak kamu wahai tukar tiub
bahawa kita adalah hamba allah
yang wajib suka dengan perintah Allah...


wahai pembaca tukar tiub
kau ingin melakukan kebaikkan
kau memasang niat ingin melakukan pembaharuan
ingatlah
aku telah melihat banyak niat yang baik ini
yang membawa kekufuran...

7 November 2011 2:02 PTG

BODOHLAH MELAYU, SELALU NAK JADI HAMBA...PASAL TU OTAK CERDIK....BILER DAH JADI HAMBA MAKA TAKDER LA SOALAN...TAK DER SOALAN TAK DER PEMIKIRAN...BUAT BAIK DATANG BAIK...BUTA JAHAT DATANG JAHAT WALAUPUN ATAS NAMA TUHAN...SEMBELIH LEMBU SECARA KEJAM ITU JAHAT KER BAIK??? YANG KATA BAIK TU...MEMANG TAK DER SEL OTAK YANG BERFUNGSI..SEBAB BENDA TU MEMANG KEJAM...KALAU SEMBELIH LEMBU BOLEH GI SYURGA..SINGA, HARIMAU YANG BUNUH LEMBU KER UNTA PADA HARI RAYA HAJI PUN BOLEH PEGI SYURGA...PIKIRLA BANI MALAYU BODOH..

Tanpa Nama berkata...

klu tukartiub bersyair ttg agama aku xnak amik port...