Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 7 November 2011

ANAK ANK MUDA BERSEDIA BERSIH 3.0




HAJI MALBORO ZZZZZZZZZZZ



nota:
ada orang pergi mekah dapat haji mabrur
tapi mat ngantuk hanya dapat haji malboro
kah kah kah





PAKATAN SEDIA SOKONG PROTES JIKA NAJIB PANGGIL PRU SEBELUM SYOR PANEL KHAS
- minsider

Najib Razak kini berhadapan dengan protes jalanan besar-besaran kedua jika pembaharuan pilihan raya gagal dilaksanakan sebelum memanggil pilihan raya umum ke-13, langkah yang dijangka boleh mengganggu usaha pentadbirannya mendapatkan majoriti dua pertiga di Parlimen.

Semalam, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Pergerakan Kebebasan Sivil Malaysia (MCLM) memberi perdana menteri kata dua bahawa pihaknya akan mengadakan protes mirip Bersih 2.0 jika membubarkan Parlimen sebelum pembaharuan pilihan raya dikuatkuasakan.

Beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) hari ini melahirkan sokongan dengan pelan itu dan mahu Najib, yang juga Pengersusi Barisan Nasional (BN) menunaikan janjinya.

Pemimpin-pemimpin PR yang dihubungi berkata perdana menteri harus membolehkan jawatankuasa pilihan khas, yang beliau telah bentuk, menyelesaikan fungsi mereka dalam tempoh enam bulan dan melaksanakan syor-syor yang dibuat sebelum pilihan raya umum ke-13.

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar memberitahu The Malaysia Insider, partinya akan memberi sokongan kepada satu lagi protes jika perlu.

“Saya percaya rakyat menunggu bukti janji-janji pembaharuan yang dibawa oleh perdana menteri,” kata Ahli Parlimen Lembah Pantai ini dalam kenyataan menerusi SMS.

Tegas Nurul Izzah, oleh kerana isu-isu pembaharuan pilihan raya berkaitan dengan perhimpunan Bersih 2.0, perlu ada gelombang ketiga.

Najib dan imej pembaharuan beliau berhadapan dengan kritikan banyak pihak termasuk media antarabangsa ekoran tindakan keras pentadbirannya menangani perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Dalam pada itu, Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli juga berkata, partinya akan menyokong pendirian PR bagi memastikan pilihan raya umum ke-13 hanya akan dipanggil selepas pembaharuan pilihan raya dilaksanakan.




“Pada pandangan parti-parti, sepatutnya tidak ada pilihan raya sehingga pembaharuan dilaksanakan.

“Jadi dua kumpulan itu merasakan bahawa kita telah diperdaya, kemungkinan akan ada sokongan, Pakatan Rakyat akan mempertimbangkan langkah menyokongnya kerana kami telah pun menjelaskan perkara itu sebelum ini,” kata beliau yang juga anggota jawatankuasa itu.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen DAP Anthony Loke berkata, beliau akan berusaha untuk melakukannya menerusi jawatankuasa berkenaan sebelum memberi kata dua mengenai protes.

“Pada masa sekarang, kami melihat pada opsyen-opsyen yang ada tetapi kita cuba untuk melakukannya menerusi jawatankuasa pilihan khas ini,” kata beliau yang juga anggota panel khas itu.

“Jika ia (pilihan raya) diadakan, kita perlu membuat keputusan kemudian. Kita tidak boleh membuat andaian sekarang, kami akan mengadakan mesyuarat susulan Khamis depan,” katanya lagi merujuk kepada pertemuan berkala jawatankuasa berkenaan.

Seorang lagi Naib Presiden PKR, Chua Tian Chang juga berkata, terlalu awal untuk mengatakan sama ada satu protes jalanan besar-besaran diperlukan pada masa sekarang.

“Saya tidak mahu membuat jangkaan buat masa sekarang, tetapi harapan rakyat adalah tinggi,” kata beliau yang juga Ahli Parlimen Batu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KESIAN HAJI MALBORO..... kah kah kah..

kah kah kah...PERGI MEKAH KERANA NAK LOBBI TOK ARAB SAUDI....kah ka kah..

kah kah kah.....MINTA IMAM MASJID KAABAH DATANG UNTUK NIKAHKAN MULUT BESAR ATAS BAWAH...kah kah kah

kah kah kah...NANTI AKAN SAMPAI TOK ARAB JUAL MINYAK ATTAR.... UNTUK TIPU MAK CIK FELDA...kah kah kah..

kah kah kah... PULANG PULANG....ADA BERSIH 3.0 ...kah kah kah...

kah kah kah...INI LAH NASIB HAJI MALBORO..... kah kah kah

INI TUNTUTAN ORANG RAMAI


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila mat monggol pulang dari mekah nanti, bila sudah rekrut Tuhan bukan saja dapat haji malboro, tapi lebih dari tu. Haji Maha Beruk. Terkejut beruk. Bersih 3 akan turun habis-habisan untuk mengingatkan beruk tu supaya jangan ingat rakyat Malaysia ni boleh di perdaya lagi. Hari-hari seekor beruk monggol sudah sampai ke penghujungnya. Keh..Keh..kah.

matstimketum berkata...

pegi mekah nak minta permission dari tuhan untuk halalkan manipulasi pilihanraya 13 nanti! jangan gitu popjib, gelombang yang lebih besar telah sedia menanti. terkincit nko!

Tanpa Nama berkata...

tuan tt,

saya pernah tanya kat ruangan ni apa yang PR buat setelah didedahkan penipuan pilihanraya BN. inilah jawapan yang dinanti2kan. lawan habis2an di jalan-jalan.

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

takyah dipersoalkan laei isu haji memburu N&R ni...
hujahan semiotik gambar2 kerja haji memburu (undi) N&R bakal membuktikan Najib akan buek PRU-13...kito semuo pun tau, Najib tak berani nak buek perubahan yg memungkinkan kekalahan gerombolan...

dio peduli apo dgn JK Pembaik-punah PRU..kakakakkakaka...

Kalau tak buek PRU, pemilihan gerombolan dah menunggu...muhyidin dah siap2 pasang kekudo nak berembat baekk punyo dgn Najib...Rosmah mesti goyang sampai bergogar apam dio tu...mau mencieh2 poluh colah apam!

Nak tak nak...konolah guno jgk indon2 bangla2 pakistan2 nepal2 myanmar2 aceh2 yg dah siap berdaftar tu utk rembat selangor hujung tahun ni jgk...

BKU (babi kau umno!)