Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Oktober 2012


INI CARA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION RAMPAS DUIT DARI ORANG RAMAI
 
KOMENTAR TUKAR TIUB
kenapa kerajaan yang dipimpin oleh seorang kapir
yang makan babi dan minum arak
boleh berfikir untuk membuat sesuatu
demi kebaikkan ummat

kenapa negeri yang dipimpin oleh
menteri besar yang tunggang tunggit
berbuih buih mulut cakap
hal kebajikan umah
tak terfikir untuk berbuat sesuatu


 



PULAU PINANG GANTUNG PEMASANGAN AES SEMENTARA TUNGGU KAJIAN – mkini
  
Pulau Pinang tidak akan meneruskan dengan pemasangan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) bagi kesalahan trafik, sementara menunggu kajiannya sendiri berhubung pelaksanaan projek kontroversi tersebut.

"Pulau Pinang akan mengkaji perkara itu sebelum memasang kamera (dan) membincangkan (ia) dengan semua pihak yang

berkepentingan," kata Ketua Menteri Lim Guan Eng dalam sidang akhbar di pejabat Ketua Pembangkang,  Anwar Ibrahim di bangunan Parlimen.

Bercakap kepada pemberita selepas mesyuarat mingguan Majlis Kepimpinan Pakatan petang semalam, Lim menyifatkan kamera AES sebagai 'kamera 1Malaysia'.

 
"Hari ini mereka memanggil semuanya 'satu Malaysia', jadi AES boleh jadi 'kamera satu Malaysia'," katanya.

Lim berkata kerajaan Pulau Pinang akan mengkaji secara terperinci sistem tersebut, untuk memastikan ia memenuhi tujuannya menghalang kesalahan trafik, dan bukannya berkhidmat sebagai 'sumber kewangan untuk kroni'.

Ini, jelas beliau, dapat dilakukan kerana pemasangannya akan memerlukan kerjasama dan kelulusan majlis tempatan.


SUSUN SATU MEGA DEMO
8 TUNTUTAN DI TERUSKAN

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanguh je? harap dapat publish hasil kajian.. semua nak diautomasikan.. :)

Lebih baik cipta system pada kenderaaan supaya hanya boleh laju pada kelajuan yang ditetapkan.. kalau jalan kat Malaysia ni 110 kenapa la benarkan kereta/kendereaan yang halaju lebih dari itu dijual kan?

Sama macam bila senjata api tak dibenarkan maka penjualan senjata api diharamkan.. dan takda kedai yang jual senjata api.. kan ke mudah dari beli dan reka sistem yang bukan2..

Cantas dari akar bukan ranting..

Sudin berkata...

Lanun,penyamun,perompak ada juga rehat,cuti makan angin.Belas....idak nak merompak siang malam....

AES tajaan gerombolan setan iblis UMNO(B)/BN ni merompak,menyamun tak kira siang malam,orang sakit ke?,kecemasan ke ?....nak mati ke...?
Tak peduli....kome nak mampus ke itu kome punya pasai....janji duit masuk.
AES ni keroje siang malam merompak dan menyamun tak kira cuti umum ke,cuti sakit ke,janji samun..!!!

Punya le bangsat menteri-menteri melayu UMNO(B)ni...akibat makan nasi kangkang mamak haram jadah Mahathir udah tak ade pikior kenang dah....!!!
Bangsa sendiri udah jadi bangang keroje dek mamak haram jadah ni....masih juga nak ikut dan percaya cakap keling paria Mahathir ni...!!!
Yang tinggal menteri melayu yang cerodik buah pelior....!!!
Orang lain nak mati lantak le...!!!
Janji aku dan anak beranak dapat melantak duit rakyat.
Duit pencen tetap ada.

Tanpa Nama berkata...

he.he..he......semayang dengan tak semayang tak ada kena mengena dengan buat kebajikan le...minum arak pun boleh buat kebajikan...bagus punya soalan ....

Tanpa Nama berkata...

BARUA-BARUA PENGERUSI DAN TIMBALAN PENGERUSI SPR.
LAWAN KEHENDAK RAKYAT BERMAANA MAKAN GAJI HARAM,kerana gaji yang dibayar dengan kerja tidak memuaskan HATI MAJORITI RAKYAT MALAYSIA.
RAKYAT MALAYSIA TIDAK PUAS HATI DENGAN KERJA-KERJA WANG PENGERUSI DAN TIMBALAN PENGERUSI SPR lakukan untuk memjaga hanya kepada kehendak nafsujahat untuk memerentah cara tidak jujuroleh UMNO/BN.

Tanpa Nama berkata...

SIOK BETUL WEI SELANGOR BILA NAK BUAT....

Tanpa Nama berkata...

Kos untuk membeli AES berjuta ringgit jadi pastinya pulangan perlu ada untuk membayar kos penyelenggaraan dan juga gaji pekerja yang menguruskan urusan2 AES.
Jadi nak tak nak saman mesti memenuhi kuota untuk membayar gaji dan sebagainya..jika tidak akan berlaku pembaziran duit negara iaitu duit rakyat.
Kesimpulannya, AES ini adalah satu bidang perniagaan yang menguntungkan.

Wan Sahabiri berkata...

.. penang,.. samada atas kehendak politik atau 'ehsan' kita tak tahu,.. atas pentas politik,.. ianya merit...
.. kedah & kelantan .. kehendak undang2, .. yg salah tetap salah,.. atas pentas politik - demerit,..
Saya,.. saya memilih yg salah tetap salah.. yg melakukan kesalahn,.. kena bertanggungjawab...
Bukan masalah makan babi atau ayam..
Lagipun saya hanya ada motor,.. tak ada bmw.

gampang styleee berkata...

camana lak ngan gua yg ada KE20...yg hanya buleh blah 120km je....tp kalau dh tggu kt jln 60km sejam...lori TATA zaman p.ramlee pun kena...wan sahabiri ooiiii...

Wan Sahabiri berkata...

Gampang stylee, tunggu PR perintah... ubah undang2.. itulah caranya... up ke 250km/j pun boleh...
dan ini semua tertaluk kepada YB-YB.. jika mereka mengundi mahukan perubahan tersebut... Tapi jika terjadi mcm "Akta Kg Baru'... semua pakat pi lena... tak guna jugak..
Kita hanya mengundi,,.. depa la yg bleh mengubah...
Kita bercakap tentang undang2... saya rasa karpal setuju.. jgn langgar undang2.. walaupun disiang hari kena buka lampu bila naik motor..

Tanpa Nama berkata...

klu kt luar negara ..bawak slow kena saman ..kt m'sia lain pulak ragamnya ..bawak laju kena saman ..moral of the story ..pusing2 rakyat juga yg tersepit ! kahkahkahkah (penungang vespa tegar..) wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

eh tt ..duit bnyk apa bikin ? tak mau beli kereta besar ? wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Taraf pndidikan & pengetahuan rkyat mlysia rendah sbb tu byk perkara rakyat tak mampu berjuang utk hak rakyat. Terutama org melayu yg fikir ini negara hak melayu. Yg nyata melayu semakin ketinggalan & sering ditipu & ditindas oleh bgsa sndri (pemimpin2). Kalau sy salah harap maaf, tetapi cuba renungkn.