Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Oktober 2012

PENCERAHAN DARI PEMBACA






KOMENTAR TUKAR TIUB
dulu ada ibrahim nak sembeleh anaknya
yang bernama ismail
tapi tak jadi - ini kesah pengorbanan
ini cerita zaman dulu


yang ini cerita terkini - hari ini
cerita  buang anak yang baru lahir
ini bukan pengorbanan
ini satu masalah besar yang sedang
dihadapi oleh anak anak muda
yang berahinya selalu melejang

hanya ada satu jawapan:
pakai kondom
sarongkan getah kondom
pada batang pelir yang keras 
sebelum menerjah ke dalam puki yang sedang basah
rasakan lah nikmatnya
memang nikamat ketika pancutan mani keluar

dengan kondom tersarong dibatang pelir
ketuika air mani lelaki yang mengandungi benih bayi
terpancut ianya akan  terperangkap
ertinya TIDAK ada bayi yang akan lahir

NOTA:
nasehat sejelas ini hanya 
dapat dibaca dalam laman tukar tiub
kerana tukar tiub tidak mahu melihat
bayi mati bayi dibuang bayi dibunuh
bayi ditaman bayi digigit semut
bayi ditinggal dalam tandas  dan dan dan

sebelum kita semua bermoral tinggi
sebelum kita semua memiliki kesedaran hakiki
sebelum kita mengakui bahawa hanya kita memiliki ajaran benar
maka wajiblah kita akui bahawa ketika muda
lejangan berahi seksual itu ampuh meronta ronta

kita juga wajib akui:
bukan semua anak muda dapat menundukkan 
zakar yang keras dengan zikir
justeru:
untuk menapikan  benih bertemu telor
untuk menidak perjalanan benih ke telor
untuk menapikan si dara  dari bunting mengandung
maka jawabnya pada ketika ini ialah kondom

Pelajar buang bayi baru lahir dalam tali air - meloya

KANGAR 25 Okt. - Polis menahan seorang pelajar berusia 17 tahun kerana dipercayai membuang bayi perempuan yang baru dilahirkannya ke dalam sebatang tali air di Kampung Behor Rotan Pahit, Simpang Empat, di sini, awal hari ini.

Polis turut menahan tiga lagi individu termasuk teman lelaki pelajar berkenaan selepas mayat bayi itu ditemui mati kira-kira pukul 1 pagi dalam tali air yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumah pelajar itu.

Ketua Polis Perlis, SAC Zull Aznam Haron berkata siasatan masih dijalankan bagi memastikan sama ada bayi itu masih hidup semasa dibuang atau dibunuh sebelum dicampak ke dalam tali air itu.

Katanya polis menerima laporan seorang pegawai perubatan Hospital Tuanku Fauziah (HTF) yang curiga dengan pendarahan seorang pelajar perempuan yang telah dirujuk ke hospital itu kira-kira pukul 9.20 malam tadi.

Hasil laporan itu, polis dengan kerjasama Jabatan Bomba dan Penyelamat telah menjalankan gerakan mencari dan menyelamat bayi berkenaan setelah mendapat maklumat bayi itu dibuang ke dalam tali air.

Zull Aznam berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan kesemua suspek ditahan reman selama tujuh hari untuk membantu siasatan. - TIENNAMA


Buang bayi dalam sungai

Kangar: Sepasang remaja berusia 17 tahun nekad mengambil jalan mudah menutup aib dengan membunuh bayi luar nikah yang dilahirkan hasil hubungan sulit mereka. »

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mudahkan perkahwinan...insyaallah selesai masalah Negara...

Tanpa Nama berkata...

selalunya nafsu datang secara mengejut dalam keadaan emerjensi yang tidak terancang. Sudah tentulah kondom tidak sempat dibeli dari 7eleben.

Jadi belajarlah untuk untuk memancutkan isi pelir ke muka kekasih anda.

KEMPEN GUNA KONDOM berkata...

Syabas kepada Tukar Tiub! Saya menghormati Isham sebagai seorang aktivis yang memperjuangkan nasib bayi malang yang dibuang.

Gejala buang bayi sering berlaku dikalangan masyarakat Melayu yang beragama Islam kerana umat Islam terlalu pentingkan "maruah" mereka sebagai seorang Muslim daripada nyawa anak sendiri. Mereka takut dipandang hina oleh masyarakat Muslim lain yang susah tentu akan mengumpat, mencela, menghina gadis dan ibu-bapa gadis yang mengandung dan melahirkan anak luar nikah itu.

Sebab itu gadis-gadis yang mengandung diluar nikah ini lebih rela membunuh anak kandungan sendiri daripada dihina oleh masyarakat yang terlalu pentingkan agama (seolah-olah mereka tidak pernah melakukan sebarang kesalahan) daripada nyawa seorang bayi yang tidak berdosa.

Kes buang bayi jarang berlaku dikalangan orang kafir di Malaysia kerana ibu bapa mereka hanya marah bila mengetahui anak gadis mereka mengandung dengan teman lelaki. Ibubapa kafir akan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis kafir yang mengandung yang sudah stress dan panik tidaklah stress sangat kerana mereka mendapat sokongan dan kasih sayang ibu bapa mereka yang mencintai mereka walaupun mereka melakukan kesalahan yang sangat memalukan.

Tetapi jika kes yang sama berlaku dikalangan umat Islam, gadis yang mengandung yang sudah stress kemungkinan besar akan dimarahi dan dipukul kerana memalukan nama baik keluarga. Malah jika diketahui umum, gadis yang mengandung itu akan ditangkap oleh JAIS, JAKIM, JAWI, JAKUN, JEMBALANG. Jadi gadis Muslimah yang mengandung tidak berani beritahu ibu bapa mereka kerana takut dimarahi dan dipukul dan nama baik keluarga mendapat malu. Jadi terpaksalah gadis Muslimah mengandung dan menderita berseorangan.

Masyarakat Malaysia terutama Bani Melayu haruslah menerima hakikat bahawa anak gadis mengandung tanpa nikah boleh berlaku kepada sesiapa - tidak kira anak tok imam atau anak ulama kerana semuanya perlukan seks. Jadi jika didapati sesiapa yang mengandung sebelum berkahwin, tolonglah mereka. Mereka ini sudah stress. Janganlah kita mengutuk mereka. Sebaliknya hulurkanlah bantuan. Mereka yang mengangung ini tidak perlu dengar ceramah bodoh JAWI, JAKIM, JAIS yang tidak ada nasihat lain selain mengutuk apa yang mereka buat.

Perkataan-perkataan menghina macam "anak haram" dan "anak luar nikah" tidak patut digunakan lagi.

Zaman telah berubah tetapi manusia masih perlukan seks. Gunakanlah kondom. Jika mengandung dengan tidak sengaja, janganlah kita mengutuk orang yang mengandung luar nikah seolah-olah kita lebih suci daripada mereka ini.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan budak2 ni bukan nak nikah sangat pun, cuma nak kahwin (sedap) yang sekejap tu je. Macam kes budak2 nak ambik SPM ni, cuba tanya nak ke dinikahkan? Kalau betul dia nak cara halal tapi tak dapat, dia takkan buang/bunuh anak tu.

Tanpa Nama berkata...

Aden kira semua anak muda/mudi mulai dari sekolah menengah satu mesti diajar dengan pendidikan seks yang termasuk akan maklumat bahawa naluri berahi seks lebih-lebih lagi di pihak lelaki harus dikawal kerana tuntutan biologikal alami. naluri seks ini akan menggila dan ia juga boleh dikawal jika disedarkan bahawa mempunyai anak tanpa ada tanggungjawab kewangan akan memudaratkan pasangan belum matang itu. Ibu bapa boleh membantu tapi jangan pakai kaedah agama kerana kaedah agama tiada fahaman saintifik mengenai psikologi/biologi. Agama akan mainkan akidah/keimanan/iblis/syaitan/ ayat Quran/hadis/ayat-ayat karut lain yang tiada kena-menggena dengan anak bayi anak bayi dibuang tanpa digniti.
TT sungguh risau yang ramai tak faham hakikat yang air mani bertemu telur di rahim wanita boleh menghasilkan bayi atau nyawa. TT nasihat pakai kondom tapi pasangan tak terlintas yang mereka akan bersetubuh akhirnya jika mereka hilang kawalan berahi gila yang mengamuk lalu tak terfikir nak pasang kondom. Mungkn kali kedua selepas ada pengalaman baru sedar pentingnya kondom tapi pasangan Islam ini bangan nak buang fatwa ulama bangan yang pakai kondom itu haram. Jadi kesedaran hakikat sebenar tiada dan ulama bangan harus buangkan fatwa bangan itu. Ulama bukan ada ilmu sains cuma pakar hafal hadis dan al-quran aje!

Tanpa Nama berkata...

memang sah bisnes ledir - kondom menguntungkan kaum kapitalis...

didi kota belud berkata...

PATUT SISTEM KAT MALAYSIA NI KAHWIN SENANG CERAI SUSAH...INI TERBALIK...KAHWIN SUSAH CERAI SENANG........TENGOK ROBENGAH...KAN SENANG DAPAT BANGLO 100 K.....

bila-edris-menari berkata...

Lu sebut robengah gua jadi stim bai.

anuar osman berkata...

gua pn stim juga nie dngar namna robegak...pelir dh kras nie mana nk pancut ..robegak jauh kt jawa...xkn nk pancut kt
kepala rais yatim kut....kah kah kah kah kah..

didi kota belud berkata...

JANGAN BAI...ITU BUNGA, RACE YES STIM YANG PUNYA....PENGUNDI DALAM PUKI ROBENGAH DAH REGISTER...LIMA JUTA SEMUANNYA....BERTABURAN...KAT GUSI ADA,KAT PUSAT ADA,KAT KELINTIT ADA,KAT KERONGKONG ADA,KAT DINDING OVUL ADA....AHH KAT OVUL KENA KONGSI SUBKON DENGAN SI LUMPUH......PUN SUDAh register sebagai pengundi....yang tak der tapi mungkin ada kat ketiak robengah.....KALAU LAH ADA...KORANG BAYANGKAN MACAMMANA RACE YES STIM JOLOK.....KUAR MATA PUTIH KO KALAU KUAR...KAKAKAKAKAKA...RACE YES STIM @PENGAMPUT TERSOHOR ABAD KE AKAN DATANG...TAHNIAH.@PENGONGKEK.