Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Oktober 2012

LAGI SURAT DARI PEMBACA TENTANG KONDOM





ANAK MUDA DENGAN SEX
Aden kira semua anak muda/mudi mulai dari sekolah menengah satu mesti diajar dengan pendidikan seks yang termasuk akan maklumat bahawa naluri berahi seks lebih-lebih lagi di pihak lelaki harus dikawal kerana tuntutan biologikal alami. naluri seks ini akan menggila dan ia juga boleh dikawal jika disedarkan bahawa mempunyai anak tanpa ada tanggungjawab kewangan akan memudaratkan pasangan belum matang itu.

 Ibu bapa boleh membantu tapi jangan pakai kaedah agama kerana kaedah agama tiada fahaman saintifik mengenai psikologi/biologi. Agama akan mainkan akidah/keimanan/iblis/syaitan/ ayat Quran/hadis/ayat-ayat karut lain yang tiada kena-menggena dengan anak bayi anak bayi dibuang tanpa digniti. 

TT sungguh risau yang ramai tak faham hakikat yang air mani bertemu telur di rahim wanita boleh menghasilkan bayi atau nyawa. TT nasihat pakai kondom tapi pasangan tak terlintas yang mereka akan bersetubuh akhirnya jika mereka hilang kawalan berahi gila yang mengamuk lalu tak terfikir nak pasang on PENCERAHAH DARI PEMABCA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

at 5:47 PM

SEDAP MEMANG SEDAP
Kebanyakan budak2 ni bukan nak nikah sangat pun, cuma nak kahwin (sedap) yang sekejap tu je. Macam kes budak2 nak ambik SPM ni, cuba tanya nak ke dinikahkan? Kalau betul dia nak cara halal tapi tak dapat, dia takkan buang/bunuh anak tu. on PENCERAHAN DARI PEMBACA
Anonymous
at 4:32 PM

KEMPEN GUNAKAN KONDOM
Syabas kepada Tukar Tiub! Saya menghormati Isham sebagai seorang aktivis yang memperjuangkan nasib bayi malang yang dibuang. Gejala buang bayi sering berlaku dikalangan masyarakat Melayu yang beragama Islam kerana umat Islam terlalu pentingkan "maruah" mereka sebagai seorang Muslim daripada nyawa anak sendiri. 

Mereka takut dipandang hina oleh masyarakat Muslim lain yang susah tentu akan mengumpat, mencela, menghina gadis dan ibu-bapa gadis yang mengandung dan melahirkan anak luar nikah itu. 

Sebab itu gadis-gadis yang mengandung diluar nikah ini lebih rela membunuh anak kandungan sendiri daripada dihina oleh masyarakat yang terlalu pentingkan agama (seolah-olah mereka tidak pernah melakukan sebarang kesalahan) daripada nyawa seorang bayi yang tidak berdosa. Kes buang bayi jarang berlaku dikalangan orang kafir di Malaysia kerana ibu bapa mereka hanya marah bila mengetahui anak gadis mereka mengandung dengan teman lelaki. Ibubapa kafir akan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis on PENCERHAN DARI PEMBACA




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

masa masih hidup tak mau agama konon bila dah mati masa nak uruskan jinazah wou bukan main nak ikut agama pula apa ni ...

Tanpa Nama berkata...

Anak muda pun kena diajar bahawa nikmat seks itu sebenarnya bagaikan bunga api, menyala indah tapi sejenak saja. Tak tahu kenapa naluri atau ghairah seks pada lelaki itu mula gebu-gebu mulai saat lepas baligh atau dapat mimpi ejakulasi pertama. Naluri atau pacuan ghairah seks itu bersifat gebu-bebu pada muda saja tapi akan kendur selepas stres hidup mula himpit mereka. Anak muda mesti tahu bahawa untuk enjoy seks kedua pasangan mesti sama-sama sinkronise jika tidak pihak lelaki saja yang enjoy tapi rasa tidak memuaskan. Apabila isteri dah lahirkan dua cahaya mata maka nikmat seks akan berkurangan kerana tiub vagina dan longgar dan si wanita pun dah kureng nafsu seksnya, tapi si lelalki tetap ada ghairah seks yang kuat walaupun tiba masa mati pucuk.
Jadi anak muda kena faham ghairah seks akan menggila semasa muda dan ia boleh dikawal. selepas ejakulasi minat seks menyurut tapi tak kala habis waktu rihat ghairah seks muncul semula pada pihak lelaki. Pihak wanita terpaksa berpura-pura enjoy seks kerana percaya yang itulah yang akan mengikat suaminya daripada cari yang lain. Jadi anak muda kena faham seks itu bukanlah yang sungguh menyeronokkan tapi media massa, cerita orang, dakwaan agama akan menggembar-gemburkan seks itu lah yang paling menyeronokkan bagi manusia. Yang paling menyeronokkan ialah kita sihat, ada stabiliti kewangan, ada hubungan baik dengan keluarga, rakan-rakan dan yakin dengan perjuangan melawan kezaliman seperti yang TT selalu tekankan.

didi kota belud berkata...

taktau nak komen aper......HUDUD MUNGKIN JAWAPAN YANG SESUAI.......

MakjunKuat berkata...

"Ibu bapa boleh membantu tapi jangan pakai kaedah agama kerana kaedah agama tiada fahaman saintifik mengenai psikologi/biologi..." Siapa yang komen ni?? apa punya BODOH dan KANGKONG laaaaa haai.. banyak ayat dalam quran yang mention pasal biologi reproduksi ni? tak sudi baca ke?? tu satu quran tu dah siap terang2 cerita pasal psikologi/biologi ni.. kepada si tukang komen tu, kalau kau ada anak.. boleh jamin kau berani nak citer benda2 berkaitan kat dalam quran tu kat anak2 kau?? saintifik konon.. pfftt...lain kali google benda yang berfaedah sikit laa instead of bukak website porno sambil melayan TT ni.. kalau tak pun.. at least sebelum nak komen sesuatu yang kononnya nak nampak educated dan unique, buat research dulu... Anyway aku tak nafi pak lebai ke.. kaki judi tikam ke.. semuanya kalau nampak pantat, komfem nak tujah... saranan pasal kondom tatkala air dah betul2 naik kepala ni pun aku setuju atas dasar nak kurangkan bayi mati kena buang.. tapi alangkah baiknya kalau korang2 yang "terpelajar dan berfalsafah" ni pegi nasehatkan penguasa, mak bapak dan masyarakat supaya memberi ruang buat mereka yang gatal pelir dan kelentit masing2 untuk kahwin awal .. biar jadik macam kat afganistan taliban pun takpelah.. asalkan diorang boleh pancut dengan cara yang halal... asalkan bayi tu lahir tak dipersalahkan.. yang dipersalahkan bapak dia je yang malas nak carik kerja.... kenapa?? takut miskin? rezki anak yg lahir tu siapa bagi?? sistem kapitalis? sistem sosialis..?? kerajaan?? Find something/somebody to blame on? blame capitalist laaa.... kan senaaaang... saranan pakai kondom ni short term.. cariklaa penyelesaian yang long term.. kebanyakan yang berfalsafah kat sini aku tengok bersusah payah baca bermacam2 buku memerah otak carik solusi.. memang bagus... malangnya analisis masing2 semuanya berdasarkan kepala butuh sendirik.. dan lagi malang boleh pulak terlupa nak bukak 'manual' yang tuhan kasik. Kamon... Apapun teruskan mencarik penyelesaian untuk masyarakat.. tapi jangan laa tambah lagi hama dan tungau kat bisul dan nanah yang ada ni.. p/s: maaf laa yek kalau aku pakai bahasa yang tak sopan.. hakhakhak.. poyo je aku ni..

Tanpa Nama berkata...

Kalau faham agama, dia orang tak akan buat kerja2 zina sebelum bernikah. Yang jadi penzinahan ialah jika kita mengikuti ajaran agama setengah masak. Kalau emak bapak atau ulama tak sibuk berpolitik, insyaallah kes bunuh bayi tak akan berlaku. Guru2 juga memainkan peranan penting mendidik disiplin dan tingkah-laku budak-budak. Ibu bapak janganlah memanjakan anak dan mempercayai anak lebih daripada mempercayai guru. Bila dah termengandung????

Janganlah salahkan Islam, agama, atau ayat-ayat Quran bila kes bunuh bayi berlaku! Takut jadi murtad pulak!!

Penjualan kondom dan penggunaannya bukan untuk budak sekolah atau untuk pasangan yang belum dihalalkan melalui pernikahan yang sah di sisi agama!!

Tanpa Nama berkata...

Ketua-ketua ugama dan Pak Mufti mungkin dapat agihan dosa dari keterlanjuran sedikit anak-anak muda ini. Kerana mereka gagal menghalang dari perbuatan sumbang ini berterusan. Hanya Tuhan sahaja yang maha adil dan mengetahui segalanya.

Yalah ! ia macam niaga MLM juga. Kalau rakyat buat baik mereka juga dapat imbohan pahla. kiralah kalau 0.01 persen pun pahla dah macam bukit jadinya. Mana boleh nak claim Pahla sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 26 Oktober 2012 6:42 PTG,

Yang mengadap Allah adalah ruh kita dan bukan 'pakaian' kita yang sudah busuk. Jadi kalau ditanam, dibakar, rebus, dimakan, ditong sampahkan, dipamirkan dll., ianya tidak menghalang ruh kita menemui Allah jua - tiada perantaraan antara kita dgnNya.

Mengendalikan mayat adalah "fardhu kifayah". Kalau tidak diuruskan, satu kampong bertanggung jawab. Jadi kalau org2 Islam sesama sendiri tidak mahu menguruskannya sudah tentu ugama lain boleh menguruskannya - jgn pulak nanti Jabatan Ugama Islam menggali semula kubur itu utk mengurus secara Islam pulak!

- Hantu Jerangkung

Tanpa Nama berkata...

Pelung pandangan manusia tanpa ugama membuat fakwa. Kalau PR menang PRU13...TT perlu 'dihapuskan'.

Tanpa Nama berkata...

NASIHAT TT (TRICK GUNAKAN KONDOM) NAK PELAWA ANAK MUDA LAKUKAN SEX BEBAS TANPA BERANAK...
NI NASIHAT ORANG YANG TAK PAKAI AGAMA. CUKUPLAH KAMU YANG TAK MAHU PAKAI AGAMA...RAMAI ORANG KAT DUNIA NI MASIH PAKAI AGAMA DAN KEPALA HOTAK...SEX BEBAS MELINGKUPKAN TAMADUN MANUSIA..KONDOM MENGKAYAKAN KAPITALIS LENDIR...
KEPALA BANA BOLEH DiKAWAL...HALO...ZAMAN MAK DATUK KAMU DULU TAK ADA BUANG ANAK...TAK ADA KONDOM TAK ADA SEX BEBAS...KOTEI SAMA SAJA..ZAMAN DULU KE ZAman sekarang..

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya mencadangkan team tt dan tuan isham sendiri untuk kembali kepada agama fitrah iaitu islam. Pandangan anda mengenai agama sgt cetek. Tuan mencadangkan sendiri kempen guna kondom. Yang haram tetap haram. Di al Quran sendiri menceritakan dgn jelas bagaimana proses kejadian manusia dan islam satu2nya agama yg sesuai untuk seluruh manusia. Nabi menggariskan beberapa kaedah bagi menghalang penzinaan, salah satu darinya adalah perkahwinan dan puasa. Usah disalahkan islam itu, ianya perfect, cuma disalahkan pihak tertentu yg salah menggunakannya. Mahar perkahwinan yang tinggi bkanlah punca dari ketetapan agama tetapi lebih kepada pihak ibubapa itu sendiri. Sekiranya tiada kemampuan maka berpuasalah. Puasa disini bukanlah seperti yg kalian fikirkan. Puasa adalah dengan hati dan perbuatan. Bukan hanya menahan lapar dan dahaga tetapi menjaga hati dan pandangan. Sila google untuk lebih lanjut.

Tuan tt sudah tua dan berubahlah. Tinggalkanlah fahaman sosialis yg tidak kemana itu. Fahaman itu dicipta oleh manusia yg mengandungi banyak kelemahan berbanding dgn islam yg dicipta oleh sang Pencipta untuk manusia.
Ayuh kembali pada islam, kelemahan yg ada sekarang adalajh disebabkan kesalahan manusia itu sendiri dan bukannya kelemHan agama itu. UmpAma google itu sendiri, sekiranya digunakan untuk kebaikan maka ia akan baik tetapi sebaliknya jika digunakan untuk kejhatan.

Saya menasihati saudara kerana saudara berkempen yg salah dan banyak statement sAudara yg mengaibkan sebGI seorng muslim. Saya percaya, sekiranya saudara mendalami agama islam, segala persoalan yg bermain diminda saudara akan terjawab.
Regards
Muslim

Tanpa Nama berkata...

Nanti bile ko mati jgn gune kaedah agama la woi..nanti ntah ape2 ayat mengarut yg xde kaitan dgn hidup ko yg dibace. tuhan bg akal xnak pikir.lagu ni la jd nye..jgn gune kaedah agama.kah kah kah kah..ayat xleh blah.bertaubat la wei..mengucap2..