Jumaat, 21 November 2008

KERAJAAN PERAK SEDIA RM2 JUTA BANTU MANGSA ISA

BAGAN SERAI, 20 Nov Kerajaan Pakatan Rakyat Perak akan memperuntukkan dana sebanyak RM2 juta bagi Tabung Khas Kebajikan Rakyat dalam Perbelanjaan Bajet 2009 terhadap kes-kes seperti penderitaan penahanan mangsa Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan keluarganya.



KEMPEN HAPUS ISA, PEMUDA PAS AKAN HIMPUNKAN 100 RIBU



KUALA LUMPUR, 19 Nov Pemuda PAS akan menggerakkan kempen secara besar-besaran bersama-sama GMI bagi mendesak kerajaan menghapuskan akta kejam ISA, pada 23 November ini.


kah kah kah….. MANA MAJLIS FATWA?.... kah kah kah….

kah kah kah….. tak kan nak buat fatwa tentang pengkid saje…. kah kah kah….

kah kah kah…. tak kan nak buat fatwa tentang yoga saje… kah kah kah

kah kah kah….. bila nak buat FATWA tentang ISA…. kah kah kah….

kah kah kah….ikut kerajaan PAKATAN RAKYAT DI PERAK… kah kah kah

kah kah kah …..bukan cakap lawan KEZALIAMAN …tunjuk bukti…. kah kah kah…

kah kah kah….ISA BUKANKAH ZALIM ?…. kah kah kah …. kah kah kah…






3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terbatuk-batuk pagi ini..malam tadi menikmati cerut "Davidoff 2000 classic" sambil manghirup kopi Arabica yang ditanam dan dipek di Sierra Leonne kiriman kawan lama Oma Obyujatre (hebat walaupun berkulit hitam , lebih "legam dari samy Fella" tapi bolih memberi tunjuk arah yang tepat tampa kompass conventional )...

Sehari selepas kebawah duli Raja Nazrin ( ampun tuanku ) seorang putera cendikiawan "Cambridge university" memberikan ceramahnya di Sunway College, hari ini terbuka minda dan cair perasaan masyarakat majmuk dan di harap "pemimpin politik" ikut serta untuk memikirkan peranan dan keperluan kepada Akta ISA . Kalau ada kesesuaian dan keperluan kita terima .hakikinya tiap tiap yang terlibat harus diberikan peluang sepenuhnya membela diri umpamanya dan tidak diketepikan hak berbuat demikian .Tetapi kalau ada relevanya harus diterima guna pakai dan penguatkuasaanya .

Tertarik saya apabila membaca ucapan titah baginda yang menyebut " tidak perlu bagi kita mempertikaikan mengenai apa apa perbezaan yang ada sama ada warna kulit bangsa itu atau peganagan ugamanya..yang dianggap semenjak dulu sudah sama berjuang dan berbakti untuk memajukan negara malaysian kita yang tercinta ini.

Tidak sama sekali, dalam titah ucapan baginda, menegaskan kepada para eksterim agama dan juga "ethnic champion" menonjol dan mengambil kesempatan untuk menjurus kepada perpecahan dan menimbulkan rasa syak dan tidak puas hati dalam masyarakat majmuk negara ini.

Baginda merasakan kegagalan kebawah diri baginda sebagai penaung kepada rakyat sekiranya ada yang kelaparan, tiada perkerjaan dan sakit dan tidak brkemampuan untuk mendapatkan perkhidmatan rawatan kesihatan
maka beginda merasa baginda gagal melaksana tugas baginda ketua dalam negeri jajahan baginda.

Olih itu wajar dan tepat pada masanya inisiatif untuk mengusahakan tabungan ini amat tepat sekali . Ini kerana ada anak-anak yang tidak dapat menikmati kehidupan apabila yah mereka dalam tahanan dan ibu-ibu yang terpaksa membanting tulang dan keringat untuk memastikan ada makan diatas meja dan mampu hidup dalam rumah yang beratap.

Ampun patek tuanku, sekalian rakyat harus rasa amat bersyukur kerana ada kata nasehat bernas dari institusi teratas dalam doktrin perlembaggan yang mengambil kira keadaan angota masyarakat dibawah naungan dalam keadaan semasa yang tidak menentu sekarang ini globally dimana Malaysia tidak terkecuali. Alhamdulilah dengan izin allah negara akan terus maju dibawah naungan tuanku . Daulat Tuanku

Alangden

Tanpa Nama berkata...

Majlis Fatwa tidak akan keluarkan fatwa secara tergesa-gesa. Ia memerlukan perbincangan rapi oleh panel-panel majlis Fatwa. Bila perbincangan dah selesai dan dah ada kata sepakat, baru boleh keluarkan fatwa. Bukan boleh keluar sesuka hati..

IndukYati berkata...

utk Farouk "Bila perbincangan dah selesai dan dah ada kata sepakat, baru boleh keluarkan fatwa. Bukan boleh keluar sesuka hati.."
nie pasal depa makan gaji bulan2 ngan gomen BeEnd/UmNo..dunia mereka selamat..dlm kubur sok...wallahualam..