Jumaat, 19 Disember 2008

SIME DARBY ROMPAK HARTA ORANG RAMAI - DOLAH TAK SUKA TAPI NAJIB SUKA


KUALA LUMPUR: Kerajaan mahu jaminan daripada Sime Darby Bhd, yang berminat membeli kepentingan dalam IJN Holdings Sdn Bhd, supaya meneruskan khidmat pusat perubatan jantung terkenal itu kepada golongan berpendapatan rendah.

"Sekiranya jaminan itu dapat diberikan oleh pihak yang nak mengambil alih, maka mungkin pandangan kita terhadap pengambilalihan ini tidak begitu keras sangat.

"Ini juga bergantung kepada banyak syaratsyarat lain," kata Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada sidang media di Parlimen, hari ini.

Jelas beliau, terdapat beberapa pihak yang tidak bersetuju terhadap cadangan Sime Darby untuk membeli kepentingan dalam IJN, yang dimiliki 99.99 peratus oleh Kementerian Kewangan.

"Andaian mereka sekiranya pusat itu dijadikan milik swasta, bayaran perubatan akan menjadi lebih tinggi dan tidak akan dapat dinikmati oleh golongan tersebut," katanya.

Sime Darby dilaporkan telah mengemukakan cadangan kepada kerajaan untuk memperoleh pegangan dalam syarikat yang mengendalikan Institut Jantung Negara itu yang kini merupakan pusat perubatan jantung utama di rantau ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pula berkata, kerajaan tidak menghalang hasrat Sime Darby Bhd untuk menguasai pegangan dalam IJN tetapi konglomerat itu perlu memberi jaminan akan mengutamakan golongan miskin.


kah kah kah… KONGLOMERAT ITU PERLU BERI JAMINAN AKAN MENGUTAMAKAN GOLONGAN MISKIN ….PORAAAAAAAAh poraaaah…. ….

woit…. lum jadi pm lagi…. mat mongol dah tunjuk belang…. bbis harta negara kena jual…

kah kah kah….pasal apa kongo kongo merat ni nak ambil hospital orang ramai….. cakap kongo merat… buatlaaa niaga tempat lain …. di new york ke…. di dubai ke…. ni ambil harta orang ramai…. ni mesti dah ada kautim…. kah kah kah…

kah kah kah….sila cari siapa di belakang rompakan ini…. kah kah kah…

woit…. mat ngantuk ada juga rasa belas pada rakyat… tapi mat mongol udah bersedia nak baham harta orang ramai….. waspada!!!....

woit… jangan lah tipu orang melayu…. mana ada hospitalis nak tolong mak cik felda…. mana ada kongo kongo merat….nak tolong rakyat…. nak rompak harta rakyat adalah…. Janganlaaa bodohkan orang mealayu…. Hentikan laaa projek membodohkan orang melayu…. bagilaa orang melayu berpeluang berfikiran kritikal…. dah ramai melayu bodoh …. cukuplaa…. dah lama kena tipu… hentikan laaaa…





19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BUAT LAH HOSPITAL SWASTA SENDIRI.. JANGAN DOK SWASTAKAN JE.
WA INGAT LAGI KATA 2 DR M BAHAWA PENSWASTAAN AKAN MELEBIHKAN SERVICE ORIENTATED DARI PROFIT ORIENTATED, MALANGNYA DI SEBALIK NYA BERLAKU. PORAH UMNO. PEE JAHANAM!

Unknown berkata...

Hospital dan sekolah adalah dua perkara asas yang harus diberi percuma kepada rakyat.
Rakyat perlu berilmu untuk menjamin negara maju.
Rakyat perlu sihat untuk mereka bekerja dan meningkatkan produk negara.
Tidak ada siapa yang nak sakit, dan tidak siapa yang suka-suka nak duduk dalam wad.
Fikirlah sendiri!!!!

Cob Nobbler berkata...

cuba lu tengok antarabangsa lak,syarikat gazprom kate kat ukraine "gi mampos la kau kalau kau takde letrik,janji gua dapat pulus.."

Kapitalis mana ada perasaan beb.

Tok Uban berkata...

Kau orang tak nampak ke style perompak tu?...aku dah nampak...macam mana?...macam ni...

Itu company akan beli katakan RM2 billion....lepas tu...dalam tempoh 2-3 tahun...dia orang cakap rugi...kerana khidmat sosial (kononnya)....so...kerajaan kena beli balek (bill out)...berapa banyak?....RM8 billion katakan...so...lu kiralah berapa dia orang dapat untung dalam tempuh 2-3 tahun aje...

Itulah tujuan mereka semua...

Tanpa Nama berkata...

Silap-silap besok nak dermakan organpun kena bayar, apa lagi yang nak organ ... lagilah kena bayar ...

D'ayo

Fazrulls berkata...

hee salam tuan,

Kongomerat... heee.. wahh. sapa cakap malaysia tak kaya ngan bahasa.. heee..

Kongo merat.. heeee.. rakat kongo mesti marah sebab TPM kita guna bahasa diaorang.. heee..

Tanpa Nama berkata...

Mat Monggol dah jadi perompak lama dah sejak jadi menteri tahan. Kalah perang la kita brader, mari humbankan Mat monggol dan Bik mama cepat jangan tunggu lagi.

Unknown berkata...

Tolong org miskin ke tolong kroni??.. Kasihan golongan marhain nanti dan kami yg betungkus lumus memajukan kan IJN sejak 15 tahun dulu juga belum pasti nasib yang akan kami terima...

Seperti kata Datuk Dr Chua ..Kalau kita perhatikan projek-projek lain yang telah diswastakan, bayarannya terus meningkat
–Datuk Dr. Chua Soi Lek
Timbalan Presiden MCA
(Bekas Menteri Kesihatan)

Tanpa Nama berkata...

Sejak dulu lagi memang pemimpin UMNO tak suka projek kerajaan dimiliki oleh rakyat. Selak dokumen lama seperti Perlembagaan Rakyat dan Perlembagaan Persekutuan terdapat dah perbezaan dalam mengurus projek milik kerajaan. UMNO tak ada konsep nak mengambil alih sesuatu projek besar yang menguntungkan rakyat itu kepada rakyat.BN pro korporat, PKR pro rakyat. Depa pergi ke Cuba pun tak belajar apa-apapun. Logikke swasta tak akan mengaut keuntungan? Tanya Madey, bapak memperjuangkan pengswastaan.

aranhellstorm berkata...

harus di halang usaha nak ambil alih IJN.. kang mula2 dpt IJN, pastu Hospital2 Kerajaan pulak nak dibahamnya...

pastu rakyat semua pakat gi jumpa dukun, sensei.. back to woods.. psl tak mampu bayar bil perubatan akibat penswastaan..

bak kata sarip dol: "jaga-jaga cik salmah...jaga.."

kita pun kena jaga2 gak dgn mat monggol ni..

Tanpa Nama berkata...

meow~

kucingsiam senyum kambing saja kerana mak cik dan pak cik felda yang mengundi PEKEMBAR akan terus mengundi PEKEMBAR kerana mereka terlampau obses dengan hantu cina dan india yang dilepaskan oleh PEKEMBAR.

mereka hanya ada Utusan Melayau, tak baca Tukar Tiub, maka agak susah untuk mereka sedarkan diri dari ilmu pukau PEKEMBAR. Projek membodohkan melayu dengan Utusan Melayau dan Berita Hairan masih terus meragut korban.

Tanpa Nama berkata...

apahal dengan Najib ni.dah buang tebiat ke apa.patutnya berbincang la dulu dengan ahli kabinet ke jika mahu membuat keputusan sedemikian.nasib baik Malaysia ni ramai lagi yang masih prihatin terhadap IJN termasuk PM sendiri.belum jadi PM lagi Najib dah buat peranapahal dengan Najib ni.dah buang tebiat ke apa.patutnya berbincang la dulu dengan ahli kabinet ke jika mahu membuat keputusan sedemikian.nasib baik Malaysia ni ramai lagi yang masih prihatin terhadap IJN termasuk PM sendiri.belum jadi PM lagi Najib dah buat perangai.huh!gai.huh!

Unknown berkata...

kerajaan akan tetap meneruskan untuk membenarkan Sime Darby mengambil alih IJN.tapi pastinya bersayarat lah.IJN tetap beroperasi macam biasa dan kadar bayaran untuk pesakit ditentukan oleh kerajaan dan bukannya Sime Darby.

yang paling krusial ialah kebajikan pesakit.takde sapa yang nak sakit jadi tolonglah ringan-ringakan beban pesakit tambah-tambah lagi yang miskin.mana boleh hilang sakit kalau setakat telan panadol 2/3 biji.

Tanpa Nama berkata...

Berhatihatilah dgn Mat Mongol,dibelakangnya penuh dgn kroni dan anak pinak yg tamak haloba,big mama,mat brother,mat pekan,mat pahang semuanya tercari-cari peluang.Hantar saja proposal,misti jadi,terutama bila mat mongol dah jadi pm.

Tanpa Nama berkata...

mat mongol ni mmg gila...
boleh jd chief perompak
aduyy...

Oleh admin Bebas Malaysia berkata...

aduhai!!!

Tak habis2 nak bodohkan rakyat!!!

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha This is the right on time for Mongols @ Najis to show off his power as the symbol of 'Cakna' to his stomach... let us see if Big Momma @ Ugly Phat Ass lady to stay on the National Heart Institute (IJN)and she got to pay the damn high bills for the treatment of her dead heart... najis won't bail out that... he must look for someone to entot-entot heh heh heh...

Tanpa Nama berkata...

MARILAH KITA MENGAJAK RAKYAT DI KUALA TETENGGANU UNTUK MENGAJAR MAT MONGGOL MACAM MANA NAK MEMERINTAH. tUNJUKKAN PADA MAT MONGGOL, RAKYAT MALAYSIA TIDAK PERLUKAN MAT MONGGOL. KALAU DEPA MENANG SAYA PERCAYA MAT MONGGOL AKAN JUAL IJN DAN BANYAK LAGI, HATTA BIK MAMA PUN KENA JUAL NANTI

Tanpa Nama berkata...

AKU INGAT LAGI BILA SIME BANK GAGAL DULU. ALASAN MEREKA ADALAH MEREKA KURANG PANDAI BUAT BISNIS PERBANKAN AKAN TETAPI SIME LEBIH PAKAR DALAM BIDANG KELAPA SAWIT DAN LAIN LAIN. SEKARANG NAK AMBIK IJN.... APA CERITA NI... LEPAS TAK LARAT NANTI BUAT ALASAN TAK PANDAI BUAT BISNIS HOSPITAL KAH? BUAT LAWAK LAH... ATAU SIME DIPERGUNA OLEH ORANG TERTENTU KOT.....