Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 20 Ogos 2009

SATU LAGI FATWA AL- MALIKUL SEMBAB




TPM JAWAB ISU JUAL TANAH KEPADA SINGAPURA
- malaysiakini

Muhyiddin Yassin kesal dengan tohmahan pembangkang kononnya beliau pernah menjual sebidang tanah kepada Singapura semasa menjadi menteri besar Johor.

Katanya, fitnah itu sengaja dilemparkan kepadanya bagi menaikkan kebencian rakyat kepada beliau dan kerajaan BN.

"Saya ingin menjelaskan bahawa saya (semasa menjadi menteri besar Johor) tidak pernah menjual tanah walau seinci pun kepada Singapura dan ini adalah fitnah semata-mata," kata beliau pada ceramah di Tanjong Putus sempena pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir di Bukit Mertajam malam tadi.

KAH KAH KAH….

Kah kah kah…. SAJA NAK MENIPU…. Kah kah kah…

Kah kah kah…. BUKAN KES JUAL TANAH PADA SINGAPURA….kah kah kah..

Kah kah kah…. KES ROMPAK TANAH…. kah kah kah..

Kah kah kah… KES PUNTAU MUNTAU… kah kah kah…

Kah kah kah… KES KELEPET HARTA ORANG…. kah kah kah…


Sila baca laporan akhbar ini :



MALAYSIAN COMPANY CONTINUES SUIT CHALLENGING STATE ACQUISITION OF LAND
-
By Raphael Pura, The Wall Street Journal, 16 June 1995

In 1984, Stamford -- which is 90% owned by three families, the Singapore-based Seet family, and the Gan and Wang families from Malaysia -- applied to the Johor government for permission to develop a light industrial estate on part of the land. Stamford, in its suit, claims nothing happened until 1988. Then, Stamford directors met businessmen Syed Mokhtar and Datuk Yahaya, who said they were Tan Sri Muhyiddin's "close friends and business associates," according to the Stamford suit.

According to Stamford's court submission, the company in late 1989 agreed with Syed Mokhtar and Datuk Yahaya, "acting for themselves and [Tan Sri Muhyiddin]," to create a joint-venture company to develop 1,766 acres of Stamford's property. The Johor trio, led by Syed Mokhtar, invested 1.8 million ringgit in the joint venture, taking 30% of its equity; Stamford held the remainder. The joint-venture company acquired the property from Stamford and submitted a fresh application to convert it to industrial use. The Johor government then approved the conversion "speedily," Stamford says in its suit in which it also alleges that the Mokhtar group "made a clean profit of 83.2 million."

According to Stamford, the Mokhtar group in 1992 approached Stamford's directors, proposing to develop the remaining 6,520 acres of Stamford's Johor property. This time, Stamford alleges, the group insisted on taking a 70% equity stake in a new joint venture and proposed that Stamford's land be sold to the venture at 30,000 ringgit an acre. Stamford protested that it wanted to hold 70% of the venture and should be paid more than twice that price for the land.

*************************************************

LAND CASE SETTLED FOR RM405 MILLION
By Jothi Jeyasingam, The Sun, 7 October 1999

The land acquisition civil suit filed by a firm against the Johor government and several other parties was settled today for a total of RM405 million.

The High Court ordered Stamford Holdings Sdn Bhd to be paid the amount for the acquisition of 6,544 acres of land belonging to it.

The consent order was given by Justice Zainun Ali in chambers.

Under the settlement, the Johor government is to pay the plaintiff RM313.25 million while Kelana Ventures Sdn Bhd was ordered to pay RM92.12 million.

Datuk V. Sivaparanjothi and Manjit Singh appeared for the plaintiff while Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim appeared for the Johor State Government, Johor Baru Land Administrator and former Mentri Besar Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Roger Tan Kor Mee appeared for Perbadanan Kemajuan Ekonomi Islam Negeri Johor.

The judge further ordered that all the civil suits, civil appeals and miscellaneous civil applications by the plaintiff be settled and disposed of.

The compensation sum of RM313.25 million is to be deposited in the High Court by or on behalf of the Land Administrator to be paid out to Stamford.

The additional sum of RM92.11 million is to be paid to Stamford by Kelana Ventures, which is one of the interveners/defendants in the case.

The payment is to be made in settlement of the compulsory acquisition of the Stamford properties by the Land Administrator on behalf of Kelana Ventures before the expiry of 18 months from the date of the consent order.

The dispute between Stamford and the defendants involved the whole of the Stamford properties in the mukim of Tebrau, Johor Baru District and involved a total of 6,544.4172 acres which were compulsorily acquired.

Johor goverment, parties to pay the sum for land compulsorily acquired.

p/s:
Sembab dan kroni rompak tanah
duit rakyat digunakan untuk
bayar hutang kah kah kah.




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SATU LA PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL.

-Zackry-

Wan berkata...

dia ingat jual pakai kilo kot?Setan macam tu mana nak mengaku.....makan duit haram bukan perut jek buncit, muka pun buncit.....saya cakap dia bukan abang....kih kih kih

Kucing Parsi berkata...

aik

takkan nak tunggu sembab ni jadi jahat baru nak tangkap

takkan nak tunggu jadi proksi abdullah baru kena tahan

ha ha ha

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Sam berkata...

inilah pemimpin MENO tapi sedih rakyat Johor masih lg menaruh kepercayaan pada BE END...
ayuh rakyat johor sama2 kita jatuhkn si sembab ni

Tanpa Nama berkata...

menipu.. muka dia sembap sbb kna lempang ngan sultan johor.. sultan murka dia jual tanah kat org singapore.. nirvana memorial park kat ktkulai tu, kerja dia ler..

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin Yassin kesal dengan tohmahan pembangkang kononnya beliau pernah menjual sebidang tanah kepada Singapura semasa menjadi menteri besar Johor.
Katanya, fitnah itu sengaja dilemparkan kepadanya bagi menaikkan kebencian rakyat kepada beliau dan kerajaan BN.
"Saya ingin menjelaskan bahawa saya (semasa menjadi menteri besar Johor) tidak pernah menjual tanah walau seinci pun kepada Singapura dan ini adalah fitnah semata-mata," kata beliau pada ceramah di Tanjong Putus sempena pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir di Bukit Mertajam malam tadi.

ehh?? lain pulak ayat al-semBabi??
malam semalam aku dengar dalam berita tv3 lain ayat dia (ayat yg keluar dari mulut dia kumatkamit sendiri, bukan ayat/quote yg dilapor/edit oleh tv3)... mulut dia cakap lebihkurang gini:
singapura ada loji pembersih air sendiri.. (so tanah kat johor tu ialah tapak loji singapura tu beroperasi) dan kita jual (tanah/tapak tu, pada singapura)
jual? tak jual?
belajar matematik dlm bahasa melayu ke bahasa inggeris ke bahasa uganda ke, tetap tau ayat tu beza 180darjah!!

-average joe-

Tanpa Nama berkata...

Bro Hisham,
Gua teramat MARAH bila dapat tau Rohaizat loyar tu sebenarnya kaki kelepet duit rakyat. Memang gua tak nafikan bahawa inila satu-ssatunya calon BN yang paling berkalibar (konon) sebagai calan dalam PRK Permatang Pasir.

Persoalannya, apakah tiada calon lainkah yang layak dipilih sebagai calon BN. Haram jadah apa dah jadi dengan parti UMNO ni? Butakah mata ahli UMNO terutamanya pemimpin atasannya? Mampuslah UMNO nampaknya dlm PRK ini...gua confirm.

Satu lagi gua nak cakap, ini fasal guna harta kerajaan macam harta mak bapak diaorang punya. Contohnya guna heli Nuri untuk bawa TPM Mat Sembab ke Penampang Sabah tempoh hari. Oooo kalau kamu TPM dan konco-konco kamu guna harta rakyat tak dianggap salah guna kuasa, tapi kalau orang lain guna, kamu kata macam-macam ssampai sanggup gunakan SPRM, Polis dan sebagainya.

Aku memang nak tengok sangat, ada laporan akan dibuat terhadap ramai lagi pemimpin uMNO yg salah guna harta rakyat untuk kepentingan parti. Contohnya gunakan pengiring polis utk mengiringi pemimpin-pemimpin UMNO ke perasmian atau mesyuarat UMNO dan BN. semua orang pun tahu, tetapi tiada orang yang ambil pusing.

Nah sekarang aku dah tau, rupanya UMNO inilah sebenarnya najis yang membusukkan orang Melayu dan negara Malaysia.
Allah Maha Kaya.....

tajudin berkata...

Bro. TT, kupasan dan edisi siasat yang sangat cemerlang!!!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Tuanku Duli Sultan Johor tak mahu kurniakan dato'...haha yang Menteri Besar yang bernegerikan Sulan MB semua pakai Dato'...tapi kenap dia ini tak pakai?. Tanah kat Plentong, Johor Bahru apa cerita pulak...panggilan Duli Sultan kepadanya dimimbar..."Anak yassin...@### mak...kha..kha..kha...satu Johor tahu cerita...

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata dia jual? Dia kasi freelah!...hau hau hau hau .....sekarang secara tidak langsong Mat Sembab kata TKT pengkhianat kerana tunduk pada LKY dan paksa dia supaya kasi freee...

Tanpa Nama berkata...

Malaysia adalah sebuah negara polis.

Keylee Daud berkata...

hahaha..kantoi...tersembak muka sembab dalam baldi...akkaka
puasa pun nak kencing ka?..hahah

Tanpa Nama berkata...

nah, skang siapa PENGKHIANAT sebenarnya??
babi lah ko ni mat sembab.. mmg keturunan lahanat!!

sila sebarkan dakyah ni ke seluruh warga Johor dan Malaysia.. biar suma tau sapa Mat Sembab ni sebenarnya.