Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 September 2009

PROJEK BUKU TIPU MELAYU




UNGKU AZIZ : PERJUANG MELAYU TULEN
- mStar

Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid, pasti akan dikenang sebagai orang yang paling banyak memperjuangkan nasib orang Melayu.

Walaupun usianya sudah mencecah 87 tahun, tidak pernah terlintas dihatinya untuk berhenti daripada mengkaji dan mencari jalan penyelesaian terhadap kemelut yang melanda orang Melayu terutamanya masalah kemiskinan.

Oleh sebab itu setiap kali berbicara mengenai masalah pokok orang Melayu, jawapan ringkas yang pasti akan diberikannya ialah kemiskinan dan baginya jalan keluar daripada terus dibelenggu masalah ini pula ialah pendidikan.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH….


kah kah kah… INI JUGA KANGKONG…YANG PANDAI MERAPU…. kah kah kah…

kah kah kah … TAK PERCAYA.. .. TAK PERCAYA… kah kah kah..

woit… SELALU BUAT PROJEK TIPU MELAYU…. kah kah kah

TAK PERCAYA ?

nota:
sila pergi ke lebai google dan cari berapa buah kang kong ini ada tulis buku.
sila pergi ke mph borders popular konikuya – cari kalau ada buku munkee ni
munkee ni declare telah baca 7000 buku… tapi satu habuk buku tarak
berapa banyak projek buku munkee ni dah heboh satu tunku pun tarak kah kah kah




14 ulasan:

Keliwontron berkata...

Betoi la bang Isham ...tanya Lebai Google hanya jumpa buku yg di lancarkan pak Ungku ...buku sedang dalam proses penulisan ...aku pun Musykil bin Pelik Tawaddok bin Agus Kaget Suparjo

PARAOK berkata...

Betul, mana buku tulisan ungku aziz ni? menungu ungku tulis buku seperti menunggu kuceng boleh terbang..aku lagi respect Dr Farish Noor..

ahmad fauzi berkata...

Memang dia pandai tulis...tulis cek .

kalau dia suka tulis itu namanya seorang penulis.

seorang penulis bolih menulis...tak bolih melukis sebab bukan seorang pelukis.

dia simpan diari...hari hari ada sebab untuk tulis.

jangan tulis apa-apa..bila belari dipagi hari keliling kondominuim berpeluh sampai ke kaki .

berhenti tulis bukan kerana dakwat habis...nak tidur suruh isteri picit badan ini.

yang suka tulis bolih jadi Polis keluar saman kena tulis.

Pak Sako dah lama berhenti menulis..

Juasseh Estate 1962

Basuh Baju berkata...

tp bini dia ada tulis buku..haha

mungkin ungku aziz nak buat kejutan bila dia dah tak ada nanti..baru buku2nya diterbitkan..haha

woit! dia dah umur 87 thn dah..udah2la tu nak tibai dia.

baik tibai anwar yg kata nak tubuh kerajaan. ni dah setahun da bro..hahaha

Tanpa Nama berkata...

nie satu lagi munkee..munkee nie dah nyanyuk..dah tua..kangkung busuk..dia tau cium tangan ajer masa muda muda dulu..orang lain yang miskin, apa yang dia susah, keluar statement ajer jasa dikenang, lepas tu dapat duit ribu ribu,..

Jangan ler tanya pasal buku yang dia tulis..tanya ler dia, ada tak sumbangan yang dia buat bila dapat duit habuan dari kerajaan..mana pergi duit tu..ini jawapan dia "Duit aku, tetap duit aku. Sapa yang miskin korang punya pasal, korang miskin sebab tak pandai cium tangan dan jilat bontot"

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat nak tubuh kerajaan cara ugut org mcm kat perak suami bik mama bolehlah buat...konon nak tubuh pasukan F1 sendiri konon..cermin dulu KTM tu.dari dulu lagi sama je.dari KL-Butterworth sampai 12 jam apahal?express sinaran ..langsung x bersinar..betulkan dulu kemudahan awam jgn dok melalut buat projek perbodohkan 1malaysia.

kucingsiam berkata...

meow~

Pak Samad dan Ungku Aziz dua dua ada janggut puteh, dua dua orang tua.

Tapi bezanya satu aktif berkarya turun berdemo walaupun mengalami risiko ditangkap, satu lagi duduk senang lenang asyik asyik berbicara tentang nasib orang Melayu (berpuluh tahun dahhhh) tetapi omong tetap tinggal omong. Takut nanti anak kena tendang keluar dari Bank Negara hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kenapa U Aziz tidak menulis buku:
1. dia terlampau banyak membaca, jadi tiada masa menulis
2. dia dalam proses mennulis autobiografi yang akan diterbitkan selepas ketiadaannya di alam fana ini.

Walau apa pun, aku respek dia sebab tidak menerima anugerah Dato, Tan Sri, Tun dan sebagainya. Patutnya, dia dah lama terima award sebegini.

sri hartamas

Keliwontron berkata...

Walaupun dia 87 tahun tapi bukannya dia pakai lampin dewasa utk kencing dan berak ...otak dia masih bergeliga tak dak Alzheimer ...jadik tak salah buat satire politic...grow up boy

Tanpa Nama berkata...

Mana buku dia tulis???
Anak dia pun sign atas kertas ringgit Malaysia.
tapi harams epatah pun x boleh cakap Melayu??? Macam mana ni???

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Bro Isham..Aku masih ingat Pak Ku kata...

Korang nanti bila dah keluar nanti..buat kerja baik-baik kerana selama di universiti, semua benda benda baik aje yang kamu jumpa..arrrrrrrr

Kalau ada pun biasalah anak-anak nakal..macam pada tahun 1974....tapi tak apa..mereka pun dah jadi orang berguna..arrrrr...

Engko ler salah sorang tu ...he he he he...

najibulia berkata...

ni lagi satu ngok gak ni..basuh baju oiiii!!!!dlu merdeka nk capai senang ka?de dlm setaun ka??2 taun ka??pk sket otak kasi jln..

Haji Kepala Lembu berkata...

basuh baju..dia ni mesti dari seksyen 23..kalau tak pun mesti penua umno..

Johan berkata...

kangkong ni mana ade tulis buku,stakat pegi pelancaran buku org lain ade ar..kahkahkah..ni Grandfather of all Kangkongs kahkahkah

p.s bro Isham,klu boleh tlg ulang cetak buku "pilihanraya atau pilihan jalan raya"..