Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 September 2009

BERSEDEKAHLAH DI HARI BAIK BULAN BAIK INI - AMIN




MAK SAUDARA YANG DI TINGGALKAN


SEPUPU YANG MENJAGA KAMBING


OLE OLE RAYA PKR UNTUK SAUDARA ROSMAH - malaysiakini

Seminggu menjelang sambutan Aidilfitri, ahli keluarga terdekat isteri perdana menteri Rosmah Mansor - seperti pernah dilihat dalam siri klip video di Internet - mendapat hadiah dan duit raya daripada Angkatan Muda PKR.

Ketuanya Shamsul Iskandar Md Akin berkata, hampir 10 pemimpin sayap kanan PKR itu mengunjungi ibu saudara dan sepupu isteri i Najib Razak di Kampung Mertang, Kuala Pilah kelmarin.

"Keadaan mereka amat daif. Kita berikan bantuan sekadar termampu," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

nota:
diharapkan sesiapa di berhari raya di negeri sembilan
sila lawati keluarga ini di kampong mertang, gunung pasir seri menanti.

keluarga yang telah ditinggalkan oleh anak suadaranya yang malu
kerana kemiskinan mereka.

seperti tenggang yang tak mengakui orang asal
seperti madey dan chandra muzaffar yang tidak mengakui orang india
seperti hitler yang tidak memgakui isterinya eva braun seorang yahudi
semuanya ini akan membawa kemusnahan kepada kita semua.




20 ulasan:

keraspedal berkata...

itu dia minah tanggang zaman moden...

Confidentialist berkata...

Hanya kerana keluarga ini adalah kaum kerabat Rosmah, tak perlulah diberi perhatian yang istimewa kepada mereka. Mereka sama sahaja dengan keluarga miskin yang lain. Apa tujuan Angkatan Muda PKR beri bantuan kepada saudara Rosmah? Adakah Angkatan Muda PKR menjejak sebanyak mungkin warga miskin untuk diberikan bantuan atau cuma saudara Rosmah? Adakah untuk kepentingan politik?

Hentikan budaya hipokrit ini segera. Ini budaya hipokrit. Kita tak mahu manusia hipokrit diangkat menjadi pemimpin. Jadi tak perlu secara khusus mengunjungi keluarga ini. Sebaliknya beri bantuan kepada sesiapa sahaja yang memerlukan, tanpa mengira darjat atau keturunan.

master berkata...

Sedih. Pilu. Tidak dapat digambarkan perasaan ku ketika membaca posting ini ..

Saya cadangkan kita adakan rancangan 'jejak kasih' mempertemukan kembali Rosmah Mansor dengan ahli-ahli keluarganya.

Ketika Rosmah ber 'shopping' sakan di Paris, ingat-ingatlah keluarga yang serba miskin dan daif ini. Kita amat mengalu-alukan ole ole raya PKR untuk ahli keluarga terdekat Rosmah Mansor.

Budaya yang baik ini amatlah disanjung tinggi dan patut diteruskan oleh Angkatan Muda PKR.

Tanpa Nama berkata...

Kepada confidentialist, mana lagi hipokrit? tipu hak rakyat malaysia kemudian canang rakyat didahulukan atau mempertikaikan perkara tersebut...baca atau tontonlah media Gerombolan berapa banyak 'bantuan' ditunjukkan terutama waktu pilihanraya siap dengan maksud tersirat lagi...10 gerombolan SEPULUH orang hipokrit..10 Pakatan Rakyat MUNGKIN seorang dua yang hipokrit.

Tanpa Nama berkata...

Suruh pemerintah hentikan budaya hipokrit dahulu, ini adalah untuk menyedarkan rakyat,saudaranya juga rakyat malah orang lain pun sama susah pun dibantu, tapi takkanlah kalau nenek tua sebelah rumah pak mail yang hidup sebatang kara ditunjukkan,orang akan simpati dan bantu semampu mungkin tapi sebab saudara ROSMAH dikatakan hipokrit.Sebab ROSMAH dah banyak habiskan duit rakyat,duit (hak)sepupunya dan mak sedaranya pun dikebas.Kalau pemerintah canangkan bertapa 'komannya' negeri kelantan yang dilanda kemiskinan tapi royalti habuk pun tarak,dahlah hipokrit,provokasi lagi pulak tu,merata rata media sampai makcik bedah jual kuih raya pun percaya..makan serdak habuk kuih raya jelah...

Sukj berkata...

ALOO CONFIDENTIALIST,

DI SINI SIAPA YANG HIPOKRIT TAK PENTING...YANG PENTING IALAH

- SIAPA YANG MISKIN...SIAPA YANG KAYA ?

- SIAPA MANUSIA DAN SIAPA SETAN PALA BANANG...?

- SIAPA YANG KENYANG DAN SIAPA YANG NGANGA...?

zeqzeq berkata...

untuk yerr..rezeki raya seta pilihanraya
bila pulak giliran daerah Jelebu??

bukan doa tau..
lwak jer jangan kecik hati yerr..

Tanpa Nama berkata...

tumpang lalu. bersesuian dengan tajuk 'bersedekahlah di hari baik bulan baik'

perjuangan menuntut pelbagai pengorbanan. lanskap politik negara bakal menjadi lebih baik sekiranya pakatan rakyat terus mencipta rekod tanpa kalah di bagan pinang.

dengan itu kepada sesiapa saja yg ingin memberi sumbangan/derma bagi menyambut kelahiran 'abang ngah PAS' di negeri sembilan insyallah pada 11 oktober 2009. sila hubungi syed alias syed asmara ketua cawangan pas kg. jerang di talian 013 645 8080

sila panjangkan...salam ramadhan salam aidil fitri

sepupu KJ berkata...

OIIITTT!!!confidentialist!
..gua rasa, lu ni spesies HIPOPOTAMUS laa!
..lu pi laa berkubang dengan BIK NAJIS dalam lubang jamban lagi elok!

kookabooras berkata...

i bought your new book yestreday at MPH One Utama. While waiting for iftar, i start read it. i like the story u wrote about you always been followed by bookstore staff like a thief. then u brilliantly in sytle scold the boy, hahaha. same like me yesterday. I love your writing style. thank you for the writing. keep it up bro! salam hari raya.

Confidentialist berkata...

Mengapa perlu perangai buruk UMNO-BN dijadikan kayu ukur? Mengapa tak jadikan prinsip keadilan Islam kayu ukur yang sebenar?

Hipokrit tiada tingkat atau level. Yang kurang hipokrit tidak lebih baik dari yang lebih hipokrit. Yang ada cuma hipokrit dan tak hipokrit. Yang di tengah-tengah itu sama sahaja.

Orang yang sembahyang lebih adalah lebih layak masuk syurga daripada orang yang sembahyang kurang?

Oleh kerana kamu kurang hipokrit berbanding UMNO-BN, maka kamu sangka kamu lebih layak bergelar pemimpin.

Betulkan mentaliti kamu!

Haji Kepala Lembu berkata...

pemimpin ungno sedang merompak harta rakyat. majlis buka puasa sana sini guna harta rakyat. tak apa..kita teruskan bersedekah..YANG PALING PENTING BERI SEDEKAH PADA CONFIDENIALIST..

Mr berkata...

setuju dengan confidentialist, ada 2 pihak, 1 byk hipokrit n 1 lg sikit hipokrit.. tp dua2 tu hipokrit.. jgn la kita tiru mentaliti yg ada pd pemimpin2 bee-end..

Tanpa Nama berkata...

ini bukan hipokrit...ini sarkastik!!..kalo x tau makna sarkastik gi cek dlm kamus

Tanpa Nama berkata...

muka parut kat bik mama tu agaknya jatuh kat rumah makcik dia nie ler..rumah kan papan. mana lah larat nak tanggung gajah sarat mengandung..tup tup jatuh..terkena paku ler kot..tu yang menyumpah tak nak balik jenguk ..niat di hati bik mama akan balik bila dia jadi small mama..tapi apa kan daya..tembolok asik penuh dengan menipu sini sana ketuanan melayu..hehehe..

"Ini macam punya cerita sudah keluar, lagi mau menang ka bagan pinang." Bontot gerombolan nie yang patut kena sumbat pelan pelan dengan buah pinang.

Le Bai berkata...

Uwan Ongah den kona sedaro2 rosmah tu..kg uwan ongah den kek kg pasir gak..org kg tu sumo tau perangai Bik Mama camno..mmg dio tak ponah langsung jongok kaum krabat eh lopeh pado dio kawin najib tu..mmg dasar lupo daratan..tak tau la den do manusia jonih apo pompuan nih..binatang pun kona laie kaum krabat eh

Tanpa Nama berkata...

dear confidetialist,

kamu nie tak reti retilah.. cuba ko bagi contoh soal keadilan islam. Apakah rompak harta rakyat dan belanjakan sewenang-wenangnya bukan dalam soal keadilan islam?

kamu yang perlu betulkan dulu mentaliti kamu itu. Mak mengajar orang pulak. Kita bercakap dalam keadilan islam lanie.

RosmaH tak pakai tudung bukan itu keadilaan Islam? Adakah kita nak duduk diam ajer, tengokm macam beruk makyeh tanpa ada sedikit pun teguran. Sedangkan dia is3 PM

Itu baru soal tudung, kalau bab2 seperti kemiskinan yg tidak dipedulikan dan rompak harta sini sana lagi la besar keadilan islam itu...
Muhasabahla...

Confidentialist berkata...

@ Sukj,
"Siapa yang hipokrit tidak penting"? Perhatikan ayat kamu. Ini bukan ayat seorang Muslim yang jujur. Ini ayat seorang ahli BN yang tegar. Barangkali kamu bukan Muslim. Maaf.

@ sepupu KJ,
Kamu bekas ahli BN? Mentaliti penyokong seperti kamu inilah yang membuatkan PR tak ubah seperti BN. Pantang ditegur, kamu pantas melenting tanpa berfikir apa sebenarnya yang ingin disampaikan dalam teguran itu.

@ Haji Kepala Lembu,
Kamu hanya membuang masa kamu di sini. Kamu tak tahu apa yang kita bincangkan.

@ Mr,
Terima kasih.

@ Tanpa Nama,
Nampaknya kamu masih ghairah ingin buat perbandingan dengan BN. Kamu tak peduli apa yang Islam anjurkan, tapi kamu cukup taksub dengan apa yang BN lakukan. Barangkali kerakusan dan kecurangan BN buat kamu cemburu. Ayuh, silakan lompat saja ke sana. Kamu tak perlu cemburu lagi.

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

mana tak malu sekarang dah jadi kaya raya

dulu setakat bini pembaca berita je

terima kasih angkatan muda pkr

jangan pulak jadi macam kerajaan negeri ikang

bagi 200 kepada yang belum berkahwin tetiap tahun dengan syarat jadi ahli umno

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

sdr(/sdri?) confidentialist
nah, tanpa nama 1437 sudahpun meleraikan intipati subjek ini dgn padat & tepat.

this is about being sarcastic.
this is to intentionally give lesson or to make aware, by utilising sarcasm.

hypocrisy is not in the big picture here. only those who try to go to too minute a detail would encounter what he/she perceives as hipocrisy, whilst failing to see the BIG picture.

stick to the big picture. if u dive in too deep, ther'd be a million & more perceptions that'd swarm & overwhelm your sights & thoughts - in the end, you'd lose touch with the basic message intended.

as sherlock had always reminded, "elementary, watson!"

remember the saying, often times you need to give someone a knock at the back of the head or a kick in the butt, to get the person back to reason!

peace, mate! wassalaam.

-average joe-