Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 8 Januari 2011

PROJEK BODOHKAN MELAYU!!!




DUA PUPU KAVITA SINGH





SHUHAIMI TIDAK PERLU TINGGAL DI SELANGOR
- meloya

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu di negeri ini tampil menunjukkan taat setia kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dan bertekad akan mempertahankan institusi raja-raja Melayu hingga ke titisan darah yang terakhir.

Kumpulan itu yang menggelarkan diri mereka sebagai wakil ayahanda-ayahanda dari sembilan daerah negeri Selangor bersatu hati memohon Sultan Selangor agar teguh menghadapi isu yang melibatkan pertikaian yang ditimbulkan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Wakil kumpulan itu, Mohd. Kamal Shahlan yang berasal dari Sabak Bernam berkata, pemimpin seperti Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei perlu keluar dari negeri ini sekiranya mahu terus menyentuh titah dan perkenan Sultan Selangor.

''Kami sepakat menyatukan suara kami dan memohon Shuhaimi menutup mulut daripada mempertikai segala titah dan perkenan Sultan Selangor," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… CARA YANG PALING SENANG NAK LUPUSKAN KERUSI PAKATAN…kah kah kah..

kah kah kah… TAK JADI ADUN INI SWRAGA MALAYSIA…. kah kah kah..

kah kah kah… PUKRAK PUNYA MUNTRAK…. kah kah kah..

kah kah kah… KAVITA SINGH NAK HANTAR PERGI MANA?.... kah kah kah..


ini jawapan dari: Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin

SULTAN BUKAN MAKSUM SEPERTI NABI TIDAK BOLEH DIKRITIK

Sultan bukanlah nabi yang maksum sehingga tidak boleh dikritik. Kepercayaan sesetengah pihak bahawa haram mengkritik atau berbeza pendapat dengan sultan seakan menyamakan kedudukan sultan dan raja melayu dengan para nabi a.s. Sedang para al-khulafa al-rasyidin iaitu Abu Bakr, Umar, Uthman dan ‘Ali yang jauh lebih mulia dari sultan-sultan pun dikritik dan dibantah oleh rakyat mereka. Namun mereka menjawab dengan penuh amanah, wibawa dan mereka tidak membunuh pengkritik mereka. Bahkan berterima kasih.

Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini. Sahabat Nabi s.a.w tidak pernah menggesa agar dibunuh pengkritik mereka. Bahkan dalam Sirah, ada beberapa kejadian yang sahabat tidak bersetuju dengan cadangan Nabi s.a.w dan membantah baginda seperti yang berlaku kepada ‘Umar r.a ketika perjanjian Hudaibiyyah, pun Nabi s.a.w tidak membunuh beliau.

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wakil ayahanda ayahanda??

muahahahaha.....harkkkk tuih!!

lanchow la.kalo umno tu, pakaila nama pe pun tetap umno jugak!

Tanpa Nama berkata...

cibai punya ayahanda...pergi mampos. Kalau bodoh buat cara bodoh.

lizay_73 berkata...

"MELAYU BELUM TENTU ISLAM. ISLAM BELUM TENTU BERIMAN. ITU SEBAB TUHAN BERFIRMAN....


"WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN...!!!!"

TUHAN TAK KATA...
'WAHAI ORANG-ORANG MELAYU'
'WAHAI ORANG-ORANG ISLAM'
'WAHAI ORANG-ORANG KETUANAN MELAYU"
"WAHAI ORANG-ORANG PAS"

pinjam kata2 bro ISA

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya 3 line. mangkok ayun. tau nak pau org je. berani pasal ramai. kalau dok sorang2 ..menikus mcm tikus. bila ramai mcm anjing,


... 3 bintang

Tanpa Nama berkata...

Oiittt wakil ayahnda?
Beli sabun masuk tandas lah....
lancap kote lagi bagus....

Pendatang asing berleluasa ayahnda buat apa? duduk bergobek ke? barang naik rakyat susah ayahnda buat apa? tengah ramas tetek ke? maksiat bermaharajalela ayanda buat apa? belaga pusat ke?

Tanpa Nama berkata...

beginilah kalau hidup sanggup di perhambakan sepanjang masa. Tak da maruah dan jati diri. Adakah tanpa sultan, mereka akan mampos...?

Tanpa Nama berkata...

elok kita hantar saje ayahnda tu yg balik INDON...

Tanpa Nama berkata...

Ayahanda : Satu sistem jahiliah yang baru , mereka tidak sedar yang mereka sudah menyembah selain Allah bersama Allah . Sebab itulah mereka bersikap demikian . Mereka sudah ada dua Tuhan didalam diri mereka . Mereka tidak faham arti Tiada Tuhan Melainkan Allah .

Satu Tuhan nama Rajagopal dan satu lagi Nama Allah . Pejuang kebenaran hanya mempunyai satu Tuhan sahaja . Sebab itu akhlaq pejuang kebenaran adalah soleh -soleh belaka .

Dr. Asri : Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini. Kesian kepada malaoun - malaoun Ayahanda kerana teranggap diri mereka cerdik dan pandai padahal bodoh dan bahlul .

seksyen 7 berkata...

ayahanda-ayahanda PUKIDA ke??? kah kah kah memang malaon PUKIMAK!!!

Tanpa Nama berkata...

sempoi bro

teruskan serangan anda to kavita/khusrin

msg: main tanpa nikah ....haram dosa tau 'your highness'

Eversoris berkata...

appaaa??? Ust Asri cakap raja lebeh rendah dari sahabat Nabi??? banggangg punya ustaz!! tangkap bagi masok ISA!! tunggu Zul Nordin bagi jamin!

Tanpa Nama berkata...

sekelian ayahanda-ayahanda baru bangun tido dari mengongkek ke??? dulu kenapa tak halau madey kutty ngan melayu2 umno yang menelanjangkan raja-raja melayu....apa nama...derhaka..durhaka?? berperang ngan agong??? piiirrrahhh

Tanpa Nama berkata...

pehhh! banyak betol kaki2 bodeeeek!
dari ayahanda2 9 mukim

tentu kepala bodeeeek bole dapat datok sri turrr!

kaki2 bodeeeeek tu tak suruh madey keluar malaysia kerrr?

kahakkkkkk ptuiiii!

apa apa pun ok berkata...

kahhhh...... kahhhh...... kahhhh..... persatuan bonda-bonda seluruh mukim mana kahhhhhhhh... kahhhh............ kahhhhhhhh...
persatuan kekanda-kanda kahhhhhhh... kahhhh... kahhhh...
adinda-dinda ada persatuan x kahhhhh.... kahhh.... kahhhh.....
nenda-nenda bersatu kahhhhh... kahhh.... kahhhhhhhhhhhhh........
bbbbbooooooooooooooooooooooooooooddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kahhhh.... kahhhh.... kahhhhhhhh...

MadeyBersiong berkata...

ayahanda lu!! kahkahkah nenda aku lagi bijak berfikir laah

Tanpa Nama berkata...

ayahanda kepala bapak ko..setahu aku..bapak aku je AYAHANDA...ni ayahanda kangkong ni..lulusan SiNTOK kot..kah..kah..kah..tuan guru die AYAHANDA misai kangkong from UiTM..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

kalau ikhlas nak selesaikan krisis, semua kena duduk berunding dgn waras untuk kebaikan rakyat dan negara. siapa saja pun yang memerintah, masalah tetap ada dan dapat diselesaikan dengan berhemah tanpa di politikkan. bila kedua2 pihak berkeras,ego dan rasa dia saja yang betul dan pihak lain tiada secebispun kebaikan, inilah yang dikatakan nafsu politik untuk mengejar impian masing2. fikirlah semua tuan2, kita boleh berkata apa saja tentang mereka tapi fikirlah dgn waras apa yang terbaik untuk agama,negara dan bangsa. bertukar rumah baru tak menjanjikan segala masalah akan selesai, carilah penyelesaian yang terbaik yang akan memperbaharui dan meningkatkan produktiviti dan ekonomi rakyat jelata tanpa perlu beremosi dan menyalahkan orang lain. kalau org lain semua salah, apakah kita semuanya betul? rakyat perlu di utamakan dlam apa saja program pembangunan negara tanpa bebanan yang meningkat. hanya pandangan dari saya.

hafszach berkata...

Ayahanda2 Pak Tiri dia...!!
Pergi Mampuslah Pukida..!!

Woii... Pukida Baik Korang Baca artikel aku ni..lain kali kalau nak hidup mesti jadi cerdik.. kalau tak semua Pukida2 dalam Malaysia ni macam lembu..asyil lerka PAW org jerr... dgn melayu beranilah weii...

Pukida..korang nak PDF Handsad Parliment-krisis perlembagaan 1993 - Kenyataan President PERKASA datok Paduka Brahim Ali yg maha perkasa tu... Jilit II, Bil 67, 18 January 1993.

Dalam kenyataan tersebut Brahim Ali menyatakan yang beliau sanggup berperang dgn Raja2 melayu dan keris Taming Sari tetap terhunus di tangannya...

aku tulis sedikit petikan kata2 celupar beliau terhadap DYMM Agung..

" Ampun Tuangku, Keris ditangan ini keris Taming Sari, Kami datang tidak dijemput pergi kami tidak perlu disuruh. Kami datang menuntut janji, janji diikat antara Lemang Lebar Daun dan Sang Purba..Kami bercakap bukan bahasa Tuah setia membuta.."

" Keris di tangan ini Keris Taming Sari, Keris bersepuh besi Kursani, Semangatnya meresap jiwa rakyat menjadi berani. Ingat Tuanku Bila Taming Sari Menuntut Janji, 7 Purnama angin Terhenti, 7 keturunan akan bermimpi."

Kemuncak penderhakaan Brahim Ali yg mengugut DYMM Agung :

" waspadalah tuanku, Jabat menikam dengan Taming Sari,Taming Sari yang berlanggir darah satu warna, Bagaimana pula kalau Taming Sari ku ini menuntut Darah KELAINAN Warna..? Taming Sari ditangan inilah yang akan menentukan segala.."

Hebat Pak Berahim ikut telunjuk Mahatir.. Masa Pak Brahim mengucapkan Taming Sarinya menuntut KELAINAN WARNA ( Darah Raja2 Melayu )..

Mahatir membangunkan dirinya sedikit dan menunjukkan sokongan dan tanda " Good " dengan kedua2 tangannya...

Raja Menangis ini Fakta sebenar jangan korang delete pulak..!!

Itulah dia Pak Braim President PERKASA yang hebat bersandiwara semata2 demi kepentingan Politiknya.. Sifat yang sama seperti Patih Karma Wijaya pada Zaman Melaka dahulu..!!

Patut kena Laungkan " Hidup PERKASA.. Hidup Patih Karma Wijaya..!!!"

Tanpa Nama berkata...

Ni termasukLAH ayahanda SULTAN KELANTTdan kedah juga t
anpa Nama berkata...
wakil ayahanda ayahanda??

muahahahaha.....harkkkk tuih!!

lanchow la.kalo umno tu, pakaila nama pe pun tetap umno jugak!

2011 Januari 8 10:34

Tanpa Nama berkata...
cibai punya ayahanda...pergi mampos. Kalau bodoh buat cara bodoh.

2011 Januari 8 10:39
ANDAN KEDAH JUGA LAH