Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 8 Januari 2011

BAGI MATI SEMUA POLONG INI



KONTREKTOR GEROMBOLAN



nota:
awas dan waspada
kontrektor gerombolan
malaon ini terkenal sebagai
kontrektor runtuh kah kah kah




KONTRATOR MELAYU MOHON MAAF KEPDA GUAN ENG - melayau

Dalam satu tindakan yang mengejutkan hari ini, pengerusi Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM) Pulau Pinang, Datuk Mohamed Fadzill Hassan memohon maaf kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng ekoran pelbagai serangan yang dibuat terhadapnya.

Mohammed Fadzill berkata, beliau telah meminta maaf di atas kenyataan kerana kontraktor Melayu mahu bekerjasama rapat dengan kerajaan negeri.

"Kami ingin memulakan era baru dan menyelesaikan masalah (antara kita)," tambahnya yang turut diiringi oleh sekumpulan wakil, ketika mengadakan pertemuan dengan Lim.

Lim , yang mengadakan sidang akhbar tergempar di Komtar hari ini
berkata, Mohammed Fadzill memohon maaf di atas kenyataan-kenyataan yang sebahagian besar dibuat dalam akhbar Melayu.

"Kenyataanya yang sebahagian besarnya dalam akhbar Melayu menyerang saya dan kerajaan negeri...," katanya sambil menegaskan bahawa mereka mahu menyelesaikan perkara itu dan memulakan hubungan baru.

"Jadi Fadzill telah menarik kenyataanya dan memohon maaf, kita menerimanya ... ini satu perkembangan yang baik," tambahnya.

Beliau merujuk kepada serangan terbaru Mohamed Fadzill yang mendakwa bulan lalu bahawa masyarakat Melayu hanya diberikan projek yang tidak signifikan nilainya.

Beliau telah dipetik oleh Utusan Malaysia sebagai mencabar Lim memberikan butir-butir terperinci mengenai projek-projek terbabit.

Kerajaan negeri kemudiannya mengumumkan perangkaan yang menunjukkan kontraktor Melayu mendapat hampir kesemua projek di bawah pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

Rekod kerajaan negeri menunjukkan 94 peratus kontrak Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri diberikan kepada kontraktor Melayu manakala kesemua kontrak Jabatan Pengairan dan Saliran diberikan kepada kontraktor Melayu.

Lim mengulangi bahawa kerajaan negeri tidak menyenarai-hitamkan sebarang kontraktor, tetapi memastikan mereka yang mendapat kontrak harus bertanggungjawab dan tidak menjadi kroni dari mana-mana pihak.

Dengan perkembangan terbaru itu, katanya - walaupun tiga tahun terlambat - merupakan satu kemenangan bagi kontraktor Melayu dan kerajaan negeri.

Kerajaan negeri, katanya, mahu menjalinkan hubungan yang sihat dan terancang yang berdasarkan kepada fakta dan bukan emosi.

Tambahnya, ada antara kontraktor Melayu yang terbaik di negara ini kerana beliau telah menyaksikan kualiti kerja mereka.

"Hanya kontraktor Umno yang buat bising sekarang (kerana mereka tidak dapat kontrak), bukan kontraktor Melayu," tambah Lim.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… YANG GILA MEROYAN INI BUKAN KONTREKTOR…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI BROKER JUAL KONTREK…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN BUAT KERJA TAPI MAKAN PELOH ORANG…. kah kah kah..

kah kah kah…. SIANG JUAL KONTREK…. MALAM JUAL LENDIR…. kah kah kah..

kah kah kah…. MALAON INI JUAL KONTREK ATAS ANGIN…. kah kah kah..

kah kah kah... MALAON YANG MENIAGA ATAS ANGIN... MALAS KERJA... kah kah kah..

kah kah kah….MALAON INI BUKAN KONTREKTOR MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…. MALAON MALAON INI BALACHI GEROMBOLAN…. kah kah kah

nota:
bagus jangan bagi
polong ini makan
macam zah hujan
ada syarikat 2 ringgit
nak buat projek 40 juta
nampak sangat ini budaya
gerombolan kah kah kah


3 ulasan:

rantai berkata...

Melayu bodoh!!!!
Melayu bangang!!!!
Melayu bengong!!!!
Melayu tak tahu malu!!!!
Melayu muka tembok!!!!
Melayu takde otak!!!!
Melayu kaki bodek!!!!
Melayu takde maruah!!!!
Melayu sombong bodoh!!!!
Melayu busok hati!!!!
Melayu gampang!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa main mintak2 mahaf nih?

dah tak ada projek ker?
UBN dah tak bagi projek lagi ker?

buat malu kampeni aje ler mintak2 maaf ni

**klu aku LGE, dah lama aku saman 100 belion polong2 ni.

Tanpa Nama berkata...

ranatai

very racist statement.. kalo aku kate mcm tu kat cina ngan india, kompem kene cop racist... tapi, bila ada org kutuk melayu mcm ko, sekor pun x dak nak belah... mcm shial!!!