Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 8 Januari 2011

PROJEK BODOHKAN MELAYU!!!



BELAJAR DARI KEBODOHAN



nota:
kalau bodoh berpanjangan
tak siapa boleh bantu
sampai mampoos kena
tipu kah kah kah



HENTI LAYAN SPEKULASI HARGA – meloya

Orang ramai perlu berhenti melayan pelbagai spekulasi kenaikan harga atau kekurangan bekalan barang keperluan yang sengaja disebar pihak tertentu untuk mengaut keuntungan lebih terutamanya sempena musim perayaan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, pengguna sepatutnya mendapatkan maklumat sebenar melalui kementerian terbabit atau pengumuman oleh kerajaan yang bertanggungjawab menjaga bekalan dan harga barang keperluan sepanjang tahun.

“Banyak spekulasi ini tidak benar. Jangan dengar cakap peniaga yang mahu pengguna membeli dan menyimpan banyak barang sebelum musim perayaan kerana ada di antara mereka sendiri yang membuat spekulasi harga naik dan bekalan kurang.

“Keadaan diburukkan lagi apabila pengguna membuat belian panik yang menyebabkan barang keperluan berkurangan dan seterusnya membuka peluang kepada peniaga tertentu menaikkan harga secara senyap.

“Pihak kementerian menjamin bekalan barang keperluan untuk perayaan Tahun Baru Cina bulan hadapan mencukupi sementara bekalan minyak masak sudah semakin stabil dan dijangka pulih sepenuhnya dalam dua minggu akan datang,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK BOLEH BUAT SPEKULASI?.... kah kah kah..

woit…. BUAT LAH AKTA HARAM KAN SPEKULASI… kah kah kah..

kah kah kah…ATAU MINTA MUFTI JOHOR KELUARKAN FATWA… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU BOLEH KELUAR FATWA HARAMKAN BAJU SANTA… kah kah kah..

kah kah kah… TAK KAN TAK BOLEH BUAT FATWA TENTANG MINUMAN FANTA…kah kah kah

woit… KALAU TAK NAK SPEKULASI…. MURAHKAN HARGA BARANG BARANG… kah kah kah..

kah kah kah… ATAU NAIKKAN GAJI BURUH….. HABIS SPEKULASI..kah kah kah..

nota:
macam macam jalan dibuat
semua nak tipu melayu
semua nak bodohkan melayu
semua nak bangang kan melayu
buatlah projek lain kah kah kah



10 ulasan:

Saiful berkata...

bonjourno senor tt,
dah lama dah dok terperap perassan marah ni..dah lama tak ulas..apa yg yerjadi kebelakangan ni..cuma satu dari saya ...puiii utk semua org bn, org2 umno, org perkasa, org2 mca, mic, sapa2 org bn..yg masih tak nampak..bodo..puuiiii..utk rajagobal..jilat juboq ku..poodah mkn minum pun subsidi..pi cari kerja la..puii juga utk mu..

matstimketum berkata...

kebanyakan orang melayu memang bangang dan mudah ditipu disebabkan mereka malas berfikir. untuk menyelasaikan masalah diri sendiri pun perlu tanya orang lain! nama ajer muslim tapi tak beriman pada Allah.

mosabit berkata...

ini menteri bercakap pakai lubang jubo sifool.. nama pun sub beri....nak beri pun pakai sub guna cukong??...

spekulasi natang bewok mender?...
nak rakyat sepaklu tinggal gusi???....

dah memang harga kebanyakan barang dah naik...dah mahal...
minyak masak memang takda...dah tu sitolol molol ni kata tunggu dlm 2 minggu baru ada balik di pasaran...

apa pasal bagi masa 2 minggu...??? nak kowtim dengan cukong lah tu...

ini menteri dah habis pandainya..makan gaji dengan dok goyang telor ....

kecik kecik taknak mampos..dah tua bangka tak sedar diri nyusahkan orang...

kah kah kah kah kah kah ....

rantai berkata...

Sabri bongok!!!!! Beli barang2 keperluan harian bukan di kementerian kamu. Rakyat beli barang2 kat kedai, kat pasaraya. Baru boleh tahu harga sebenar, naik ke tidak, mahal ke murah .....
Semua nak menipu ....haramjadah!!!

Tanpa Nama berkata...

ini pukimak aku memang x suka..lancau bapak dia!
cakap mcm lembu,main sedap pukimak dia je nk bercakap

Tanpa Nama berkata...

thema BN cuma menipu org melayu yang bodoh x nak nak fikir. percaya bulat2 kat tv3, utusan melayu. Pikiaq. jgn jadi bodoh piang



....3 bintang

Tanpa Nama berkata...

bro tt kay umah gua ni ade satu kedai aceh murah dan tak berkira sangat tapi smlm membe gua beli sayur harga dh naik 50% naiknye bila cek rupa2 bnyak lagi benda kena naik kalau mcm ni lagi setahun gua rasa kote je yang tak mau naik kahkahakah

hong lim berkata...

babi punya olang...

bila petro naik, halega balang mesti mau kasi naik maa. Kita olang pon mau sikit2 untong maa!

mana ala lalam nunia - bila petro naik, halega balang mau kasi tulun! Lu gila ka?

ITU PASAT, HALEGA PETRO JANGAN KASI NAIK!!
KALU HALEGA PETRO TALAK NAIK, BAlU HALEGA BARANG TALAK NAIK MAAA!!

Lanchowww betol. Cakap selupa olang talak pegi sekolah punya!

Tanpa Nama berkata...

Cibai punya bEnd

MadeyBersiong berkata...

"Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, pengguna sepatutnya mendapatkan maklumat sebenar melalui kementerian terbabit atau pengumuman oleh kerajaan yang bertanggungjawab menjaga bekalan dan harga barang keperluan sepanjang tahun." - Lancau ko lah bapak Dafi! Dulu ko cakap minyak tak kan naik buat masa terdekat bla bla bla..tup tup naik jugak..lancau punya bapak Dafi!