Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 Ogos 2012

KEMVBANGKAN NASIONALISMA KADAZAN MURUT - SABAH UNTUK SABAHAN




NASIONALISMA KADAZAN






PROJEK IC SABAH: MAHATHIR TERLIBAT BERI KEWARGANEGARAAN PADA PENDATANG
- keadilan daily

KUALA LUMPUR 24 Ogos: Projek IC Mahathir atau ‘Projek-M’ didakwa telah menambah secara drastik jumlah penduduk Sabah dan membenarkan pendatang asing menjadi pengundi sah.

Projek pemberian kad pengenalan kepada warga Filipina dan Indonesia itu mencapai kemuncak pada awal 1990 an, bertujuan menumbangkan kerajaan Pembangkang Parti Bersatu Sabah (PBS) pimpinan Pairin Kitingan.

Menurut Ketua Biro Keselamatan, Imigresen dan Reformasi Pilihan Raya KEADILAN Sabah, Dr Chong Eng Leong, terdapat bukti Mahathir Mohamad terlibat dalam skandal pemberian kad pengenalan berkenaan.

Katanya, warga asing yang ditahan akibat memiliki kad pengenalan apabila ditanya di mahkamah majistret pada September 1992 mengenai cara mereka mendapatkannya menjawab, ia diperolehi melalui ‘Projek Presiden Mahathir’.

“Warga asing ini tak dihantar pulang, bahkan namanya dimasukkan kekal dalam senarai daftar pemilih sehingga hari ini,” jelas Chong Eng dalam kenyataan.
Katanya, pada 1998, satu sesi pendengaran awam dilakukan bagi mengesahkan kemasukan pengundi baru dalam senarai pemilih Parlimen Likas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... PATUT LAH SELAMAT INI ANGGAP SABAH BANK SIMPANAN.... kah kah kah..

kah kah kah... ADA MAT INDON DAN MAT PILIPINA JADI PENGUNDI.... kah kah kah...

woit.... SEKARANG SEMUA SUDAH TERBARAI..... kah kah kah..

kah kah kah...NASIONALISMA KADAZZAN MURUT TELAH BANGUN.... kah kah kah..

kah kah kah...NASIONALISMA DAYAK TELAH BANGUN.... kah kah kah...

kah kah kah...SABAH UNTUK SABAHAN... SARAWAK UNTUK SARAWAKIAN.... kah kah kah..

NOTA:
berita terakir
telah melaoprkan bahawa
taib mahmud mahu 20% royalti minyak
dan bukan 5% saperti sekarang
sabah juga sednag membuat tuntutan yang sama

semua ini adalah hikmah pru12
semua ini adalah hikmah jalan raya
tak turun ke jalan raya
tak menang pilihan raya




NOTA:
di semenanjung
jangan lupa
turun pada malam
30 ogos ke dataran merdeka


4 ulasan:

big cat formerly known as pro-rakyat berkata...

Hanya ada satu cara dan satu cara sahaja untuk menyelesaikan masalah projek IC sama ada di sabah, sarawak atau di semenanjung. Caranya usir semua pendatang asing yang sah atau tidak sah, yang ada permit atau yang takde permit, yang ada visa atau yang takde visa, hentikan penggantungan kepada tenaga kerja indon, myanmar, bangla, filipina, vietnam dan seangkatannya. Memang ada yang akan kata sapa nak angkat sawit, nak jadi amah, nak angkat sampah, nak kerja kontrak pembinaan dan sebagainya, jawabnya ialah kita rakyat malaysia yang ori ni buat semua kerja tu ini semua nak jadi tuan kerja kotor sikit langsung taknak buat,jadi pemalas nak jadi tuan aje, akibatnya pekerja asing ni umno sesuka hati bagi IC alias kerakyatan sapa yang susah kita rakyat malaysia yang ori ni yang susah pasal usaha-usaha menggulingkan umno-bn semakin hari semakin sukar. Jadi kita kena mula insaf dan sedar diri kita sikit yang kita ni bukan tuan besar tapi kuli, tengok indon rakyatnya sanggup hidup susah sanggup buat kerja angkat tahi tapi mereka boleh control pemerintah mereka, kita yang hidup goyang kaki ni dilembukan oleh umno. Oleh itu bangunlah bangsaku dari tidur yang lena sedarlah kita kalau nak maju nak berjaya kita sendiri kena jadi kuli barulah kita boleh jadi tuan di negara kita sendiri. Selagi kita tak sedar selagi itulah umno-bn akan membawa masuk berjuta "rakyat malaysia import" supaya mereka dapt terus memerintah sampai kiamat. Kita kena sanggup pegang tahi baru boleh pegang kuasa kalau tak ibarat anjing menyalak gunung, gunung takkan runtuh anjing yang sakit tekak. Ingatlah nenek moyang kita dulu sanggup jadi kuli kenapa kita tak sanggup. Melayu, cina, india dan lain-lain dulu jadi kuli british (kuli bukan barua)kenapa sekarang kita tak sanggup jadi kuli kepada diri sendiri. Insaflah wahai rakyat malaysia, kalau tak insaf lantak kaulah, dahlah bodoh sombong pulak tu. Adios bro and sis, semoga bertemu di lain hari. Wassalam

big cat formerly known as pro-rakyat berkata...

Hanya ada satu cara dan satu cara sahaja untuk menyelesaikan masalah projek IC sama ada di sabah, sarawak atau di semenanjung. Caranya usir semua pendatang asing yang sah atau tidak sah, yang ada permit atau yang takde permit, yang ada visa atau yang takde visa, hentikan penggantungan kepada tenaga kerja indon, myanmar, bangla, filipina, vietnam dan seangkatannya. Memang ada yang akan kata sapa nak angkat sawit, nak jadi amah, nak angkat sampah, nak kerja kontrak pembinaan dan sebagainya, jawabnya ialah kita rakyat malaysia yang ori ni buat semua kerja tu ini semua nak jadi tuan kerja kotor sikit langsung taknak buat,jadi pemalas nak jadi tuan aje, akibatnya pekerja asing ni umno sesuka hati bagi IC alias kerakyatan sapa yang susah kita rakyat malaysia yang ori ni yang susah pasal usaha-usaha menggulingkan umno-bn semakin hari semakin sukar. Jadi kita kena mula insaf dan sedar diri kita sikit yang kita ni bukan tuan besar tapi kuli, tengok indon rakyatnya sanggup hidup susah sanggup buat kerja angkat tahi tapi mereka boleh control pemerintah mereka, kita yang hidup goyang kaki ni dilembukan oleh umno. Oleh itu bangunlah bangsaku dari tidur yang lena sedarlah kita kalau nak maju nak berjaya kita sendiri kena jadi kuli barulah kita boleh jadi tuan di negara kita sendiri. Selagi kita tak sedar selagi itulah umno-bn akan membawa masuk berjuta "rakyat malaysia import" supaya mereka dapt terus memerintah sampai kiamat. Kita kena sanggup pegang tahi baru boleh pegang kuasa kalau tak ibarat anjing menyalak gunung, gunung takkan runtuh anjing yang sakit tekak. Ingatlah nenek moyang kita dulu sanggup jadi kuli kenapa kita tak sanggup. Melayu, cina, india dan lain-lain dulu jadi kuli british (kuli bukan barua)kenapa sekarang kita tak sanggup jadi kuli kepada diri sendiri. Insaflah wahai rakyat malaysia, kalau tak insaf lantak kaulah, dahlah bodoh sombong pulak tu. Adios bro and sis, semoga bertemu di lain hari. Wassalam

Tanpa Nama berkata...

ini tugas anak muda sabah/sarawak utk bawa pencerahan. yg mana pernah kerja di semenanjung balik laa bawak berita kemajuan semenanjung. takkan selamanya nak kena tindas? yg tua takde access internet, jadi berita tak sampai.

Tanpa Nama berkata...

ada ke yg nak bekerja diladang dgn gaji rm15 sehari je.kahkihkuh...