Ahad, 16 November 2014

TAQIYAH





MEMAHAMI SEJARAH
taqiyah bermakna menyembunyikan. org pertama dlm Islam yg bertaqiyah ialah Ammar ibn Yasser. Dia, bapak, mak kena siksa dan rumah kena bakar. mak bapa dia adalah syahid pertama dlm Islam. Kerana tak tahan siksa, Ammar telah memuji2 lata dan uza lalu dibebaskan oleh quraisy krn sangka Ammar dah buang Islam. Sahabat pergi mengadu pada Rasulullah saw. tapi Rasulullah saw membenarkan perlakuan Ammar. 

Rasulullah saw pernah bersabda bhw Ammar akan mati dibunuh oleh kaum pemberontak. Ammar mati dibunuh oleh tentera Muawiya ketika berperang dipihak Imam Ali as. Kalau nak tau erti taqiyah, sila pergi ke kuil Buddha diMyanmar dan jerit saya org Islam. Mutaah telah dipraktikan oleh org arab sblm kedatangan Islam. Ia adalah salah satu faktor org Arab tak suka anak perempuan dan tanam hidup2.

 Tapi Allah swt telah membenarkan mutaah. Selalunya sms nak nikah mamat janji mcm2 pd pompuan. bila dah dpt, janji tak tunai. pompuan kena kencing. maka Allah swt memerintahkan spt dlm surah an-Nisa' 24. on IRAN DISERANG AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/15/14

------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hujah longkang puak syiah yang hanya tahu nak mengetot saja.Hujah yang tak boleh pakai langsung.Hujah nak tipu melayu yang malas belajar dan ngaji agama.Puak ni memang suka mengetot lepas tu kencing dengan pompuan.Hujah arab tak suka anak pompuan adalah hujah basi nak tipu melayu.Melayu dan arab tak sama.

Kerja mutaah adalah kerja pelacuran yang diamalkan oleh yahudi lakntullah.Ini ditiru oleh puak syiah.Yahudi adalah pengeluar filem porno paling besar di dunia,bukannya puak kristian.

Tanpa Nama berkata...

Dlm syiah taqiyah boleh diamalan bila2 masa bkn dlm darurat. Kisah Amar bertaqiyah kr dlm darurat.

Cap Ayam The Great berkata...

Kah kah kah.. Bodoh punya lembu Syiah. Meh Sak Mai John! Kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Nak sebar fahaman syiah ka. Taqiah dlm syiah tu sesat. Mutaah dlm syiah sesat. Tt dah buka blog syiah ka.

Tanpa Nama berkata...

takiyah ini cerita ngentot ngentot ke ??

orang orang Melayu suka takiyah ke ???

orang orang malas memang suka ngentot kata nya tanggungjawab lah , jihad lawan setan lah , takiyah pulak selkarang kot.

bab bela anak di suroh orang lain jihad pulak , kepala hotak bahalol betul !!!

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya mat bebal sunni. & wahabi,

Paling banyak bayi kena buang dlm longkang dan dlm mangkok tandas bangsa apa dlm msia? Melayu mahzab apa?

Nak ngentot takde solution? Kata islam ugama solution.

Nak berpoligami takut terpaksa kahwin kat siam...mana solution?

Terpaksa tipu bini nak cover line...ckp tipu sunat? Kepala bana apa? Bukan taqiyah ke?

Tapi kalo nak betjihad pantat utk pengganas Isis diboleh plak nikah mutaah atau misyar.

Memang bebal lah mat2 kopiah dan serban mcm tahi lembu...

Kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya mahzab sunni wal rasuah ini datang dari mana ?

Sebelum imam 4 mahzab ini dilahirkan iaitu lebih 200 tahun selepas rasulullah, sunni wal rasuah ini ugama apa agaknya?

Ugama baru kah?

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kelompok yang mengAgonkan Syedina Ali Karamullahi Wajhu di tuduh Syiah .

Syiah dituduh dgn berbagai celaan iaitu - Sesat , Kafir , Ajaraan Yahudi iaitu Abdullah Ben Saba.

Syedina Ali - sebenarnya Bapa seluruh Syiah . Syiah Ali diteruskan oleh keturunannya - Syedina Hassan , Syedina Hussyen , Syedina Ali Zainal Abidin , Syedina Mohammad Ali , Syedina Jafaar Muhammad ( digelar Imam Jaafar Sadiq iaitu Guru kepada Imam Empat Mazhab Islam - Syafie , Hanafi , Hanbali , Maliki )

Sekiranya Syiah itu sesat atau kafir maka Bapa kepada Syiah iaitu Syedina Ali Karamallahu Wajhu harus dipersalahkan.

Sekiranya Bapa segala Syiah - Syedina Ali itu sesat , disarankan agar seluruh mesjid agar tidak menyebut nama Syedina Ali dalam setiap Kutbah Jumaat.

Juga disarankan agar umat melayu jagan lagi menamakan anak-anak mereka dgn nama Ali , Hassan , Hussin, Jaafar , Zainal Abidin atau Fatimah { Ibu kepada seluruh Syiah ).

Disarankan agar jagan memakai nama berunsur Yahudi iaitu Daud , Musa, Ishak , Yaakub , Yusoff dan bayak lagi.

Mengatas nama Tuhan utk keSurga -Syiah dicerca dgn berbagai tuduhan yang mengaibkan.

Kesalahfahaman tidak seharusnya melabelkan seseorang dgn tuduhan yang melampau. Jagan sesuka hati melemparkan Kebencian hanya dgn Copy & Paste tanpa kajiselidik yang Adil .

Agama LeLangit - berpaksikan Tiang Tauhid iaitu MengEsakan Allah dan Muhammad Rasulullah s.a.w.

Tidak Timor atau Barat - Allah Jua Tujuaanya

Tidak Sunni atau Syiah - Allah Jua Tujuaanya.

Tanpa Nama berkata...

Setelah turunnya ayat muta’ah, tidak ada ayat lain yang mhapuskan ayat itu. Kemudian Rasulullah SAW pernah memerintahkan kita untuk melakukan perkara itu dan kita melakukannya semasa beliau masih hidup. Dan pada saat beliau meninggal, kita tidak pernah mendengar adanya larangan dari beliau SAW tetapi kemudian ada seseorang yang berpendapat menurut kehendaknya sendiri.”
Orang yang dimaksudkan ialah Umar. Walau bagaimanapun Bukhari telah memasukkan hadith ini dalam bab haji tamattu.

Pendapat Imam Ali AS adalah jelas tentang harusnya nikah muta’ah dan pengharaman mutaah dinisbahkan kepada Umar seperti yang diriwayatkan dalam tafsir al-Tabari:

“Kalau bukan kerana Umar melarang nikah mutaah maka tidak akan ada orang yg berzina kecuali org yg benar-benar celaka.”

Sanadnya sahih. Justeru itu Abdullah bin Abbas telah memasukkan tafsiran (Ila Ajalin Mussama) selepas ayat 24 Surah an-Nisa bagi menjelaskan maksud ayat tersebut adalah ayat muta’ah (lihat juga Syed Sobiq bab nikah muta’ah).

Pengakuan Umar yang menisbahkan pengharaman muta’ah kepada dirinya sendiri bukan kepada Nabi SAW cukup jelas bahawa nikah muta’ah halal pada zaman Nabi SAWA seperti yang tercatat dalam Sunan Baihaqi,

”Dua jenis muta’ah yg dihalalkan di zaman Nabi SAW aku haramkan sekarang dan aku akan dera siapa yang melakukan kedua jenis muta’ah tersebut. Pertama nikah muta’ah dan kedua haji tamattu”.

Perlulah diingatkan bhw keharusan nikah mutaah yang diamalkan oleh Mazhab Syiah bukan bermaksud semua orang wajib melakukan nikah mutaah seperti juga keharusan kahwin empat bukan bermaksud semua orang wajib kahwin empat. Penyelewengan yang berlaku pada amalan nikah muta’ah dan kahwin empat bukan disebabkan hukum Allah SWT itu lemah tetapi disebabkan oleh kejahilan seseorang itu dan tidak dinafikan kelemahan akhlaknya sebagai seorang Islam.

Persoalannya jika nikah mutaah sama dengan zina, apakah bentuk mutaah yg diamalkan oleh para sahabat pada zmn Nabi Muhammad SAW dan zaman khalifah Abu Bakar?