Ahad, 31 Disember 2017

EKONOMI MAKIN JATUH










EKONOMI
Kerajaan mengesahkan lapan syarikat multinasional (MNC) telah menutup kilang mereka di Malaysia. 

MALAYSIA
Lapan syarikat itu ialah 
Rubicon Technology Inc, 
Seagate Technology PLC, 
British American Tobacco (BAT), 
Samsung, Amphenol Corp, Fairchild Semiconductor International Inc, 
STR Holdings Inc 
dan 
SunEdison Semiconductor Ltd. 

MAKIN

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) mendedahkan hal ini dalam jawapan bertulis parlimen kepada anggota parlimen Ranau Datuk Ewon Ebin yang meminta pengesahan terhadap laporan beberapa MNC telah menutup operasi mereka di Malaysia. 
JATUH

KAH KAH KAH NOTHING MORE TO SAY MI LORD TERBAIK TERGEMILANG TERBANYAK DERMA SEMUA AKAL PANJANG SEMUA PAKAT LARI DARI MALAYSIA SELAMAT MAJU 2050 KAH KAH KAH on 
SEBELUM BERGERAK DARO SOGO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/30/17





---------------------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Korang yang kutuk situasi ni sebenarnya pekak badak ekonomi. Atau rabun ekonomi. Korang nampak ini satu malapetaka hancurnya ekonomi, atau satu petanda yang ekonomi negara bakal jatuh. Salah kenampakan tu. Macam kau bagitau bomoh nampak hantu hitam rambut panjang mengurai bergerak laju di laman rumah, sebenarnya nenek kau terjaga bangun tengah malam bergegas cari jamban. Rabun. Sebenarnya bila syarikat dah lama operasi kat satu kawasan tu, dia dah takde nilai baru lagi. Macam BAT walaupun besar, tapi tak boleh kembang sebulat rosmah. Dah lama sangat, bini pun dah muak tu pasal pot diksen dan mongolia pulak jadi tarikan baru. Untuk jadi menarik semula, syarikat baru perlu ganti. Bukan setakat tu je, syarikat baru akan buat bangunan baru, perlu tender baru, perlu lesen baru. Semua tu lobang komisyen. Eh, tabung donation. Sekelip mato den ekonomi naik!

yobstim berkata...

patut ler ramai graduan yang melepak ajer, mujur mak apak ada pencen!