Khamis, 30 Ogos 2018

MERAKAM SEJARAH





MERAKAM

 SEJARAH



Ahmad Albab
Penulis dah kempen untuk Azmin.....sebenarnya....habisle kena sailang pulak le Rafizi.....πŸ˜†πŸ˜† ....bagaimana penulis boleh menulis artikel yg memberi persepsi buruk kpd salah satu Parti PH.....ini akan menyebabkan sokongan kepada PKR semakin kurang......mari kita lihat sapa yg kena....kalau DSAI naik jadi PM....sapa le yg nak kena sailang....πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
SukaBalas8m
Ghaney Daruz
Ini sejarah peralihan kuasa politik baru, Hishamudin Rais patu membukukan semua kisah perebutan kuasa ini. Agar rakyat kenal siapa Tun M dan siapa DSAI yg sentiasa gelojoh, kegelojohan itu yg membuatkan musuh2 politik mudah merancang sabotaj terhadapnya. Kerana orang gelojoh nafsunya gila dalam apa jua keadaan.
SukaBalas1j
Aliteh Abdullah
Dalam dunia politik gabungan berbagai parti sudah lumrah terdapat perkara yang tidak bersefahaman. Masing-masing parti merasa parti mereka paling disokong rakyat dan apabila menang dalam pru mahu diutamakan. Oleh itu dalam gabungan Pakatan yang bagitu muda dalam arena politik demi pru perlu ada tolak ansur demi perpaduan. Rakyat telah memberi mandat bukan kepada satu parti tetapi kepada empat parti utama walaupun ada parti yang mendapat kerusi sedikit namun itu bukan menjadi isu, yang penting selamatkan negara. Banyak masalah boleh diselesaikan kalau ada persefahaman. Kalaulah bukan TDM yang 22 tahun pengalaman menjadi PM hamba percaya Pakatan akan sukar membentuk kerajaan baru kerana badi 61 tahun masih kuat. Bersyukurlah apa yang ada dan berkhidmatlah dengan amanah dan jujur demi rakyat bukan demi peribadi. Hamba amat tertarik perkataan 'sailang' yang digunakan oleh sdra Hishamuddin, umpama bermain poker kata ini sering digunakan oleh dialek Hokkien.
SukaBalas2j
Sahril Omar
PKR kena belajar dengan Mahathir tentang protocol.
SukaBalas4j
Zack Yess
Cerita yg menarik



BACA LAGI

https://www.malaysiakini.com/columns/440752


----------------------

Tiada ulasan: