Isnin, 12 Ogos 2019

RAMAI TAK TAHU








KOMETAR
RAMAI TIDAK SEDAR
ADA PROGRAM 
ADA  PROJEK
YANG DILAKUKAN SEKARANG
ADALAH SAMBUNGAN
PROJEK
GEROMBOLAN

KHAT
LYNAS
PERJANJIAN STATUT ROM

MALAH ADA PROJEK
SAPERTI ECRL
YANG MENGIKAT MALAYSIA
HASIL DARI KERJA JAHAT NAJIB

JUSTERUS SEMUA DASAR
DAN
SEMUA PROJEK
DINILAI KEMBALI
KHALAS


Keputusan kerajaan BN perlu kelulusan semula kabinet, kata sumber

PUTRAJAYA mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelak timbul lagi kekecohan daripada pelaksanaan sebarang dasar kerajaan yang sebelum ini dipersetujui dan diputuskan oleh pentadbiran Barisan Nasional, kata sumber.

The Malaysian Insight diberitahu mesyuarat Jemaah Menteri minggu lalu memutuskan semua keputusan berkaitan dasar kerajaan yang dibuat oleh pentadbiran BN perlu dapat kelulusan semula Jemaah Menteri.

Mesyuarat pada Rabu itu dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Kabinet mahu semua keputusan itu mendapat kelulusan semula bagi mengelakkan sebarang isu berbangkit dalam pelaksanaannya, sama seperti dalam isu tulisan khat Jawi itu, kata sumber.

“Ada sesetengah keputusan sebelum ini, pelaksanaannya tiada sebarang masalah tetapi bila timbul isu seperti tulisan khat ini, kerajaan telah disalah tafsir. Reaksi yang timbul terhadap isu khat ini banyak sangat. 

“Jadi mulai sekarang, apa jua keputusan yang telah dibuat oleh kerajaan lepas, pelaksanaannya mesti mendapat persetujuan semula kabinet dahulu.

“Apabila melalui kabinet, kerajaan boleh nilai semula pelaksanaannya sama ada kena pada waktunya, dari segi kos dan tidak menimbulkan keadaan tegang,” kata sumber di Putrajaya kepada The Malaysian Insight.

Seorang sumber lain juga di Putrajaya yang maklum mengenai mesyuarat Jemaah Menteri pada Rabu lalu mengesahkan perkara itu ada diputuskan minggu lalu.

Keputusan Kementerian Pendidikan (KPM) meneruskan pelaksanaan pengenalan tulisan khat dalam mata pelajaran Bahasa Melayu di sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil bermula pada peringkat Tahun 4 tahun depan mendapat bantahan keras masyarakat Cina dan India.

Bantahan itu paling lantang terdengar daripada Persekutuan Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) serta beberapa badan lain termasuk Yayasan Tamil.

Menurut sumber, pihak kementerian tidak memaklumkan garis masa pelaksanaan pengenalan tulisan khat itu kepada Menteri Dr Maszlee Malik kerana berpandangan mereka hanya mengikut garis masa pelaksanaan yang sudah dipersetujui dan ditetapkan oleh kerajaan sebelum ini.

“Maszlee tidak tahu. Bila pentadbiran dikritik, susah hendak beri jawapan balas, penjelasan dan sebagainya. Ia sudah jadi isu sensitiviti agama dan kaum.

“Tetapi kementerian juga tidak salah kerana mereka hanya ikut garis masa pelaksanaan yang dibuat oleh kerajaan BN pada 2014,” kata sumber.


BATAL SEMUA

PROJEK UMNO

AMBIL BALIK

TANAH KL

YANG DIGADAI


OLEH

TENGKU FRAUD

PADA CUKONG


NILAI KEMBALI

PERJANJIAN

TANAH KTM

TANJUNG PAGAR

KERANA

NAJIB KE PAU

KES ALTANTUYA

--------

Tiada ulasan: