Rabu, 6 November 2019

ORANG KITA SYUMUL






ORANG KITA 

SYUMUL

ini mesti kafir harbi, ini mesti tidak sembahyang lima Kali, ini mesti tidak dengar ucapan Hj Jadi, ini mesti kaki arak mabuk ketum, ini mesti gangster kafir, ini mesti orang jahiliah, ini mesti kaki sondol bontot, tak mungkin - orang kita -. 
orang kita syumul, kumut kamit baca ayat suci tongang tongkek kopiah janggut hebat kah kah kah confirm bukan ahli pas pus pis yang ada tiket ke jannah syurga ayat Hindu kafir kah kah kah syukur Malaysia masih selamat 
on 
BERAT
 MAKIN BERAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 05/11/19

&q

----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bekas Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Kubu Bharu, Azmil Muntapha Abas, 45 hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Khas Rasuah Shah Alam, hari ini atas pertuduhan menerima suapan RM17,500 sebagai upah dia hanya mengenakan denda terhadap tujuh warga asing yang melakukan kesalahan Imigresen, pada Julai lalu.

Selain bekas hakim tersebut turut didakwa adalah Khairul Azhwa Yusrie, 32, yang juga bertugas sebagai timbalan pendakwa raya di mahkamah sama serta peguam Noor Amirul Nazreen, 31.

Azmil kini bertugas sebagai pegawai undang-undang di Istana Kehakiman di Putrajaya manakala Khairul Azhwa Yusri bertugas di Jabatan Peguam Negara.

Ketiga-tiga mereka didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 16(a) (B) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009, antara jam 9.30 pagi hingga 2.45 petang pada 17 Julai lalu di mahkamah sama.

Dipercayai, ini kali kedua dalam sejarah Malaysia seorang hakim yang sedang berkhidmat diheret di mahkamah susulan pertuduhan jenayah.

Kes ini dipercayai mempunyai kaitan dengan siri penangkapan SPRM pada Julai lalu.

Mengikut pertuduhan, ketiga-tiga tertuduh didakwa secara rasuah menerima suapan wang tunai sebanyak RM17,500 daripada Wong Chiew Hoong, 40, sebagai upah kepada Azmil untuk menjatuhkan hukuman denda sahaja ke atas tujuh pendatang asing yang melakukan kesalahan di bawah perenggan 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di Mahkamah Sesyen Kuala Kubu Bharu, antara 9.30 pagi hingga 2.45 petang, 17 Julai lalu.

Pertuduhan dikemukakan mengikut perenggan 16(a)(B) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 (Akta 694) yang boleh dihukum di bawah subseksyen 24(1) akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.
kah kah kah
kah kah kah
nothing to say mi lord
Apollo Zeus mi Lord
I give up
kah kah kah