Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 4 November 2008

DBP SARAN GUNA BM DALAM MAJLIS RASMI - melayau


KUALA LUMPUR 3 Nov. - Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) menyarankan semua majlis rasmi yang dianjurkan oleh agensi-agensi kerajaan dikendalikan dalam bahasa Melayu sepenuhnya demi memartabatkan bahasa kebangsaan.

Timbalan Pengarahnya, Kamarulzaman Shaharudin yakin ia tidak akan menimbulkan sebarang masalah kerana bahasa Melayu adalah bahasa rasmi dan seluruh rakyat negara ini dapat memahaminya.

Menurut beliau, komitmen daripada semua agensi kerajaan perlu untuk memartabatkan bahasa Melayu, justeru cadangan itu wajar dipertimbangkan secara serius oleh pihak yang terlibat.


kah kah kah…. for fuk sake…. stop opening your blinking bloody stinking trap…. kah kah kah….why don’t dewan bahasa petaka change PALACE OF JUSTICE to Istana Keadilan….. kah kah kah…. fuking freaking scared are u?....kah kah kah… bloody scared of mahafiraun…. kah kah kah….

kah kah kah…. for fuk sake don’t dribble and talk cock… why dont dewan petaka change KLCC , KLIA , KL CENTRAL… into something more warisan for fuk sake….kah kah kah…..

what about the fuking PRECINT in the bloody fuking putrajaya…. what the fuk is precint…. u think this is bloody fuking new york…. imbicile…. kah kah kah…. don’t be moronic…. english talks and your bullshit walks…. kah kah kah

if you dont bloody comprehend what i wrote.....kah kah kah.... you munkee better study your maths and science in english.... kah kah kah




12 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

DiDalam parlimen Malaysia yang bocor pun tak ada Member of parliament ( dengan izin) yang pakai 100% bahasa malaysia.
Nama negara kita ni pun dalam bahasa The Queen's English ( dengan izin ).
kalau nama negara kita ialah dalam BM, sebetul betul nya ialah MELAYUsia dan bukan MALAYsia.

"Beli helicopter ( dengan izin ) lebeh untung dari jual helicopter ( dengan izin ).
Dewan Malapetaka ada nama melayu untuk helicopter ke?

cucupakkasim berkata...

DBP pun dah lama tak buat siaran akhbar..nanti,pemimpin-pemimpin united malays national organisation yang merupakan PENCURI BESAR,yang telah mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun lalu kata DBP tak ada kerja pulak..,asyik makan,tidur,makan,tidur..,jadi aku juga nak saran agar DBP buat pula siaran akhbar tentang keHIDUPan SOSIALISMA..!

Tok Moh berkata...

Kah..Kah..kah..
Hidup Ketuanan Melayu..
Bahasa Jiwa Bangsa...kah..kah..
kah.."Mi No Spiking Ingelis"

Hoi Pengarah Dewan Petaka..
pirrah mabuk ..cakap berabuk.. hang mabuk todi ka atau setim ganja..? makan gaji buta la..hang dok kat situ buat perabih..duit rakyat je..sial..

Kalau hang berani tegur semua munkee..mungkee United Malay Nation Organisation supaya cakap guna bahasa melayu. Bila buat sidang akhbar dalam bahasa melayu..
Ada berani..? Makan taik la...kalau hang berani..

Apsal sekarang baru sibuk nak cakap pasal bahasa ha..?
Mungkee..? Cipan, Tenuk..lu..
Bodoh nak mampos....

Tanpa Nama berkata...

sdra,

Si Kamarulzaman ini adalah Timbalan Pengarah yg muncul dari luar DBP asalnya. Beliau menjadi sasaran persatuan kaki tangan DBP yg tak berpuas hati dgnnya. Ada piket dilakukan oleh kesatuan pekerja DBP pada tahun lalu.

Sudah lama jadi TP kenapa baru sekarang baru nak berteriak dan nak menjerit seperti lanun-lanu politik dalam UMNO.

Lihat nama jalan, lihat tutur kata politikus Melayu dan yg benar-benar kronik lihat betapa parahnya Mahathir `merogol` bahasa melayu dgn melanggar perlembagaan bagi menggunaka BI dalam pendidikan.

Selama ni tidur ke apa kamu ? terima gaji buta sahaja di DBP.

Adnan M

Tanpa Nama berkata...

Can someone frigging decide once and for all...is it frigging Bahasa Melayu or B. Kebangsaan or B. Malaysia??!! I have kids in school and 1 year its called B. Melayu, next its B. Malaysia and as we speak they are still trying to establish what Bahasa it is...whose Bahasa it belongs to...after bloody 51 years!!!
Are these people so lacking of tasks at their work place huh???

Lenggang Kangkung berkata...

Kah kah kah

kucingsiam berkata...

meow~

tok-tok DBP kalau ada maruah lagi harap cakap terus-terang sajalah. Kalau bos guna BI itu boleh kalau orang lain guna itu tak patriotik. Akai tumbuh di bontot ke?

jangan nak tonjol hero kalau tak sanggup tegur pemimpin yang hipokrit, ya pak-pak DBP.

Farouk berkata...

Mana yang boleh guna bahasa Melayu, kita gunalah bahasa Melayu. Apa masalahnya? Memang wajar DBP saran guna bahasa Melayu pun...

Tanpa Nama berkata...

Dewan mengusulkan kepada Dewan yang mulia ini..agar nama helicopter (dengan izin)..dibahasa Malaysiakan kepada 'kapal kepak kipas pusing'..

Tanpa Nama berkata...

Tak habis-habis saran, lepas tu sengap dan kembali aktif menyaran akan mesti menghormati dan mendaulatkan bahasa melayu. Melayu tak akan hilang di dunia, ketuanan melayu, dan bahasa melayu adalah salah satu bahasa kesepuluh di atas yang dibicarakan oleh warga dunia. Gunakan bahasa melayu/nasional/kebangsaan/malaysia........yang mana satu? DBP mesti diberi kuasa agar semua pihak rujuk padanya bagi mendapatkan ejaan, sebutan dan penggunaan yang betul. DBP kini tidak ada kuasa dan pengaruh dan mungkin tidak dihormati. Nampkanya Ketuanan Melayu lebih penting demi'bangsa,agama dan negara' dari segala-galanya.

Johnny B. Rempit berkata...

Izinkan saya menggunakan 'tagline' (dengan izin) Abang Isham Tukar Tiub.

"Mi no spik inglish, mi no pil pom."

SL Chan berkata...

Bangang dan betul betul PUNDE!@@##K sitolol ni!!! Macam mana Bandar George,PERTUBUHAN KEBANGSAAN PERIKATAN MELAYU,KLCC...